|
PCM multi c. vs. DTS? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Januar-2016 kl. 20:36 |
||
Har fået installeret Soundflower på min Mac og nu kan jeg ikke vælge, hvad jeg plejer at vælge i VLC, når jeg afspiller film fra HDD: HDMI inkodet. Vælger jeg HDMI, kommer der multi channel PCM. Det er et spørgsmål der har været oppe at vende en milliard gange, men synes der mange meninger. Som jeg forstår det, så er det bedste at lade min processor decode signalet, frem for at sende den rå stream fra macbook`en? Tager processoren sig af signalet UANSET om det kommer som PCM el. DTS?
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
For at få processoren til at dekode signalet, skal det netop være den rå stream fra Macbook. Hedder såmænd Bitstream på afspillere.
|
|||
![]() |
|||
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
||
Altså det er bedst at køre multi channel pcm?
Hvad betyder det så når der står DTS på displayet? At mac'en decoder? |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
DTS på processor display betyder at det er den der dekoder. Ellers vil der stå noget med MULTI CH
Redigeret af Kampus - 07-Januar-2016 kl. 21:51 |
|||
![]() |
|||
||
Læste i avs forum at det skal være multi channel pcm når det er DTS el. DD spor.
Og når vi snakker DTS HD MA og DD True HD, så er det ligemeget om det er multi channel pcm, er det korrekt? Så har jeg bestemt lært noget nyt. |
|||
![]() |
|||
||
DD 5.1 and DTS use "lossy" encoding, meaning some of the original PCM is not recovered during decoding. dts-MA and TrueHD use "lossless" encoding, meaning the PCM at the end is identical to the PCM that was fed into the encoder.
|
|||
![]() |
|||
||
Jeg kan kun sige hvordan min SR opfører sig sammen med min BD afspiller. Når jeg sender rå bitstream fra afspiller til SR, står formatet i displayet: DTS, DD, DTS HD MA, TRUEHD.
Hvis jeg lader afspiller dekode, står der MULTI CH i SR display. |
|||
![]() |
|||
||
Det må derfor være det bedste at få styr på lyden fra MacBook til processor, så jeg får DTS/DD i processor displayet.
Det virker som sagt når jeg IKKE har soundflower installeret på macbooken. Den vil simpelthen ikke afspille DTS/DD, kun knaselyde. Nogen idé om hvorfor og hvad jeg kan gøre for at afhjælpe dette, uden at afinstallere soundflower? |
|||
![]() |
|||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
||
Hvis du læser de to ovenstående ting du har skrevet, hvordan i alverden kan du så komme frem til nedenstående? (Giver selvfølgelig mening hvis du kun afspiller DTS/DD lossy formater, men alle blurays er med TrueHD/DTS-MA)
Redigeret af Jonas_h - 08-Januar-2016 kl. 13:57 |
|||
![]() |
|||
||
Probemet er med DTS og DD spor. Har ikke testet om DTS HD MA og DD true HD, virker.
Ville bare forklare (el. Have bekræftiget), at Multi channel PCM var ok?, når det var DTS HD MA og DD True HD spor, der blev afspillet. Gir det mening? Jeg vil jo helst have at processoren decoder lyden og ikke en sølle macbook. Processoren må da, alt andet lige, være den bedste til at varetage informationen og ikke macbooken. Beklager hvis jeg ikke forstår det korrekt. |
|||
![]() |
|||
heine-olesen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2014 Sted: danmark Status: Offline Point: 138 |
||
jeg har samme problem med en mac mini med knaselyde:O(
|
|||
![]() |
|||
||
Lydene er der når jeg afspiller film fra VLC på mac og vælger : "HDMI indkodet", men IKKE når jeg vælger "HDMI" som lyd ud! Har du prøvet det på din Mac Heine? Self. Når soundflower er installeret. Det var også derfro jeg fjernede det igen i tidernes morgen. (Dengang vidste jeg ikke hvad soundflower var/kunne). ;-)
Når det er "HDMI indkodet" decoder mac'en lyden, ikke? Det er jo soundflower der er problemet og ikke mac, da det virker perfekt uden soundflower... |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |