|
Onkyo TX-NR3009 vs TX-NR5008 |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Januar-2016 kl. 18:13 |
Jeg overvejer at skifte min Onkyo TX-NR905 ud.
Er lydmæssigt fint tilfreds, men mangler HDMI indgange (der er 4 indgange og 2 udgange), og ville også gerne have understøttelse af 3D. Har ikke helt samme "hjemmebiobehov", bor i lejlighed hvor der ikke længere kan være "fuld drøn på". Vil derfor gerne købe brugt, men alligevel have nogle med "muligheder", men til en skarp pris. Vil gerne høre hvilken der er bedst TX-NR3009 eller TX-NR5008? Som jeg lige forstår Onkyos modelnumre, så er xx09 en generation nyere end xx08. Men er 30xx så 1-2 trin mindre end 50xx? Hvis prisen var den samme, hvad er så bedste valg? Har I et bud på, hvad de skulle koste brugt? Har I et bud på, hvad jeg evt kan få for min TX-NR905? Vil evt også gerne høre lidt mere om "HDMI board problemer". Er det bestemte modeller der er ramt? Hvad består problemerne i? (Gerne links til tråde, hvor der er beskrevet) Jeg har ikke haft HDMI problemer på min Onkyo (hvad jeg ved af). Jeg har en Panasonic 3D BD afspiller, som har to HDMI udgange, hvor en går i receiveren for lyd, mens en anden går i tv'er for billede (for at kunne køre 3D). Dette setup driller en smule. Jeg skal på tv'et vælge HDMI 1(forbindelsen fra receiver) indtil lyden går igennem, før jeg kan skifte til HDMI 2, og der får billedet (og beholde lyden). Men det tænker jeg ikke direkte er relateret til problemer med HDMI i Onkyo'en, men måske mere noget med ARC og mit lidt specielle setup med lige netop BD. Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du får ikke meget for din Onkyo, som jo netop er en kraftkarl fra dengang der ikke var problemer. Har selv haft en TX-NR 605, som bare virkede og virkede selvom den blev godt varm. Du risikere at få en nyere Onkyo med indbygget hdmi problemer.
Ville nok kigge efter Pioneer eller Yamaha istedet ![]() |
|
![]() |
|
Preps ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Odense Status: Offline Point: 456 |
Jeg har haft en 5008, den spillede med en saft og kraft som jeg ikke har oplevet i de andre receivere jeg har prøvet.
Den største forskel til 3009 syntes jeg er XT32 rum-kalibrering. Jeg ville vælge 3009 på den baggrund.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
M.h.t. HDMI-board problemer, så er der flere funktioner samlet på HDMI-boardet, hvilket bevirker at problemerne kan være: Manglende billede, manglende lyd, intet netværk m.m. Og nej, det er (desværre)
ikke bestemte modeller som er ramt, men over en bred kam over de seneste 5-6 år. De to receivere du nævner er desværre også blandt de ramte modeller. Det er ikke sikkert at du vil få problemer, men hvis den kommer til at stå inde i et møbel/tillukket, så er risikoen endnu større, da ONKYO's receivere bliver væsentlig varmere, end de fleste andre mærker. M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 07-Januar-2016 kl. 01:26 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Hold dig LANGT væk fra Onkyo, jeg har haft en 906,809 og en 3009 de første 2 brændte HDMI af efter ca 25 måneder,så lige udenfor garantien,3009 begyndte at vise tegn på problemer,så den solgte jeg inden det var for sent. Grunden til problemerne er varme, onkyo bliver MEGET varme, og lytterne på hdmi boardet er ikke rated til den temperatur så de forgår simpelthen langsomt. Der er 100vis af tråde på google, bare søg på onkyo hdmi problems,der er endda reparations videoer på youtube,og jeg pillede selv et af hdmi boardene ud af min 906 og sendte ned for at få sat nye lytter i der var rated til 90grader,desværre hjalp det ikke,da der var mere galt Og det er selvom Onkyo siger at 3009 IKKE skulle have problemer med hdmi boardet.. De er fulde af løgn, og se hvor langt tid det tog dem at tage kunderne seriøst og forlænge garantien på visse produkter.. Aldrig mere Onkyo
Redigeret af Tsunamijhoe - 10-Januar-2016 kl. 00:13 |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6262 |
"3009 begyndte at vise tegn på problemer, så den solgte jeg inden det var for sent"
Flinker fyr... not Redigeret af jake51 - 10-Januar-2016 kl. 09:17 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Det aner du jo ikke en skid om,vel? Til din oplysning gjorde jeg opmærksom på problemet INDEN salg,ligesom jeg solgte de 2 andre Onkyo med defekt HDMI board..Køberne var ligeglade.. Man kan sælge ALT i dag,selv defekte enheder,bare prisen er rigtig.. Så luk r*ven pomfrit.
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6262 |
Godt så... men det skrev du jo ikke noget om
Kan vel kun forholde mig til det, du skriver |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Det var og er irrelevant hvad og hvordan jeg sælger mit brugte udstyr, det er ikke de oplysninger OP leder efter. Du kunne jo bare have nøjedes med at give OP nogle råd, istedet for a komme med dumsmarte kommentarer,ikk?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Totalt dårlig stil at sælge en receiver når man ved der er problemer med HDMI boardet, og intet nævne om det til køber..
Du burde skamme dig Tsunamijhoe.! Redigeret af strecker - 10-Januar-2016 kl. 17:35 |
|
![]() |
|
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
Rolig nu.
Jeg studsede også over at man skynder sig at sælge noget man forventer snart går i stykker. Men som det er påpeget, så kan man jo sagtens sælge noget "som defekt" eller i hvert fald påpege at der kan opstå problemer, og sætte prisen efter det. Men kan I ikke lige klare dette issue over private beskeder, hvis der skal diskuteres mere i den retning. Jeg er meget mere interesseret i en vurdering af, hvad disse receivere burde koste brugt, når vi ved, at der er denne risiko for fejl. Nu har vi en i tråden der selv har solgt. Kom gerne med vurderinger. Fx en TX-NR3009, der er blevet repareret for HDMI board fejl i okt 2014. Mvh Michael Redigeret af Maggerholm - 10-Januar-2016 kl. 18:14 |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Han har sikkert solgt det som velfungerende.
Puha den er grim..!! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |