|
iPhone 6 Error 53 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
t-h-k ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-December-2015 kl. 21:49 |
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uden at vide det, hvis du har gemt den gamle knap, kan du så ikke montere denne igen, og så få hentet dine data ud?
|
|
![]() |
|
t-h-k ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har stadig den gamle trykknap, men fladkablet til stikket er ødelagt, så den kan ikke bruges mere. Hvis det var muligt og flytte selve sensoren over på min nye knap, men det har jeg fundet ud af at det også er umuligt: http://www.youtube.com/watch?v=Enkyc7phATc 5 minutter inde i videoen skiller hun en knap af. Jeg er også ked af at jeg har mistet mine beskeder og billeder, men det værste er at telefonen er "bricked" altså lige til skraldespanden. Jeg er rigtig ked af at jeg lige har mistet 6000,- på at opdatere min telefon, og jeg synes ikke at det er i orden at Apple gør sådanne noget uden at de som det mindste giver mig besked om at det vil ske når jeg opdaterer. Eller at de havde en mulighed hvor man kunne gå tilbage til sidste kendte tilstand hvor telefonen virkede, i mit tilfælde IOS 8.4. Det kan ikke passe at det er op til Apple at bestemme over mit udstyr, jeg har jo betalt for det.
Redigeret af t-h-k - 17-December-2015 kl. 23:00 |
|
![]() |
|
nexium ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du får et moralsk klap på skulderen herfra. Tv2 kørte nogle indslag med det for en eller 2 måneder siden, men det er da værd at prøve at få opmærksomhed på igen, for det er virkelig forrykt gjort af Apple.
Jeg synes det er SÅ forkert som det kan være - din telefon virkede jo før opdateringen, så argumentet med kompatibilitet holder ikke en meter. |
|
![]() |
|
t-h-k ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak for det moralske klap
![]() Jeg har i dag solgt min kones iPhone, da den også har en dårlig homeknap, som ikke altid virker. Jeg har tjekket om det går ind under reklamations-garantien, men det gør det ikke, da det er alm slitage og det først er kommet efter garantien er udløbet??? Jeg hørte så hvad det koster at få det lavet hos Apple, men det kunne jeg ikke da den er købt i elgiganten, så jeg skulle kontakte dem. Der fik jeg så at vide at det ikke var muligt at få den repareret, men at jeg kunne komme ind under en ombytning hvor jeg KUN skulle betale 3000,- så ville jeg få en sprit-ny ny iPhone 6. Jeg synes at dette bliver værre og værre, sikke en elendig kundepleje. Jeg har købt en Microsoft Lumia 950XL telefon, selv om jeg ikke synes den er ret køn, men jeg kommer aldrig til at købe noget med et æble på igen. Nu må jeg se om jeg kan vende mig til sådanne en windows telefon
![]() |
|
![]() |
|
nexium ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du egentligt meldt det til forbrugerombudsmanden?
Det virker som en sag der er lige for dem, da apple bevidst ødelægger noget du har købt af dem - alene med det formål at du skal købe en 'ny' dyr reparation af dem, fremfor en billigere konkurrent. Det lugter lidt af ulovligt kartel/monopol/mafia-metoder. |
|
![]() |
|
t-h-k ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej, det har jeg ikke. Jeg har faktisk ikke nogen ide om hvordan man gør sådanne noget. Er det nemt nok? Jeg synes også at det lugter langt væk af monopol, det som apple gør. Jeg kan huske at der på et tidspunkt var noget i medierne om biler hvor fabrikanterne prøvede at løbe fra deres garanti pga at folk havde brugt uoriginale reservedele. Jeg mener at bilforhandlerne tabte sagen, men det er bare noget som jeg mener at kunne huske, jeg er ikke sikker.
|
|
![]() |
|
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er I sikre på, at der ikke står noget om det i deres roman af en EULA, som man klikker på man har læst og accepteret?
|
|
![]() |
|
t-h-k ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der står sikkert også at man ikke må røre telefonen andet man har fine hvide bomulds hansker på og ikke må råbe ind i den da elektronikken kan tage skade deraf
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Aftermath ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2015 Sted: Skibby, dk Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi er nogle forskellige professionelle Apple reparatører der forgæves har forsøgt at få rejst sagen ved Forbrugerombudsmanden. Det ser desværre ikke ud til at nogen er interesserede i at køre sagen. Så indtil videre er der ingen brugbare metoder til at omgå "error 53". Og de videoer og guides du kan finde på nettet kan umiddelbart heller ikke bruges.
|
|
![]() |
|
t-h-k ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har været inde og læse lidt på forbrugerombudsmandens hjemmeside, og sådanne som jeg forstår det er det kun sager omkring markedsføring som de kører. Jeg ved ikke om det passer, for hvis det er sandt, er det nok et andet sted man skal henvende sig. Jeg har tænkt på om man skulle prøve at kontakte en advokat for at høre hvad man skal gøre. Min frygt er bare at jeg kan komme til at skulle betale for en ydelse som jeg intet for ud af. Jeg synes tit man hører om folk som har sagsøgt et eller andet firma for noget som de mener de har gjort, og så kører sagen i flere år, og det slider dem psykisk op. Det må jeg ærligt indrømme at jeg ikke orker eller har lyst til, så heller have en "bricked" iPhone 6 desværre. Jeg vil dog fortsag fortælle bredt om min oplevelse med Apple og håbe på jeg kan få nogle til ikke og købe deres varer. Dette er dog svært, da folk som har dem, synes at det er det bedste som findes og ikke gider høre på kritik (jeg var selv en af dem inden mine problemer). Jeg vil fortsætte med at råbe op omkring med at jeg ikke synes jeg er blevet behandlet ordentligt af Apple, og at de har gjort mig til grin.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du starter med at finde ud af om der er retshjælp includeret i din indbo- eller ulykkesforsikring. Ellers er der gratis mundtlig retshjælp i de fleste store byer.
http://www.advokatsamfundet.dk/BrugForAdvokat/FindAdvokat/Advokatvagten.aspx |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |