recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV-4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV-4

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV-4
    Sendt: 02-November-2015 kl. 22:04
Jeg har lige fået ATV-4 ind af døren Tongue

DR-TV kom før TV2-Play øøhhhh TV2-Play er der ikke det havde jeg ikke regnet med hva sker der lige for dem

tænkte der må være nogen der har tips de vil dele Smile

fandt ud af man ikke kan bruge bluetooth tastatur på ATV-4 den vil ikke engang finde apples egen
har ellers Logitech Bluetooth K811 virker fint med ATV-3 kedeligt

Redigeret af BJEPSEN.COM - 02-November-2015 kl. 22:29
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af BJEPSEN.COM BJEPSEN.COM skrev:

DR-TV kom før TV2-Play øøhhhh TV2-Play er der ikke det havde jeg ikke regnet med hva sker der lige for dem

tænkte der må være nogen der har tips de vil dele Smile
Du skal vist selv installere, se under Ibrugtagning

Mvh. JørgenT
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 08:55
Jeg modtog også mit i går og i dag kan jeg se at PLEX appen er released. FEDT, det skal sættes op efter job.

Jeg bemærkede dog et par ting i går aftes. Remoten kan åbenbart (out of the box) styre volunmen på TV og når man tænder og slukker for apple tv så slukker/tænder tv'et også. Men det lader til at tv'et også selv tænder hvis der bliver airplay'et til atv4. Det lyder umiddelbart til at være fedt nok men hvis man har flere airplay devices i huset og kommer til at ramme den forkerte så tænder TV'et.... Jeg havde også planer om at bruge ATV4 som primær afspiller til mit stereo anlæg og så behøver TV nødvendigvis ikke at være tændt når der skal spilles musik via airplay. 

Jeg er også spændt på hvad der sker når ATV4 er indstillet til at slukke efter 30 mins inaktivitet. Slukker TV'et så også? Det føles ikke helt gennemtænkt....

Redigeret af Berdel - 03-November-2015 kl. 08:56
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 10:44

ATV er sluttet til TV med HDMI.? Har enheden CEC,? Så må det være CEC der gør at TV tænder og slukker når ATV gør det. Den funktion må som på andet udstyr kunne deaktiveres.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 14:21
Hvor skal det så slås fra. Mit Panasonic tv skriver CE/HDMI og tænder. Og det selv om signalet går gennem en receiver.

Venlig hilsen
KB
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 14:29

CEC virker også via Reciver, så den også kan tændes fra en extern CEC kompatibel enhed, det har du så nok deaktiveret i SR. Deaktiver ligeledes funktionen på TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 15:12
Receiveren tænder nemlig ikke, men signalet går alligevel igennem den til tv, som så tænder. Jeg må til at læse manualerne.

Det var i tv'et, det skulle slås fra, så mu virker det Smile

Redigeret af Brixen - 03-November-2015 kl. 15:29
Venlig hilsen
KB
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Receiveren tænder nemlig ikke, men signalet går alligevel igennem den til tv, som så tænder. Jeg må til at læse manualerne.

Det var i tv'et, det skulle slås fra, så mu virker det Smile

Hvis du slår CEC fra, virker volumen knappen så stadig?

J
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 17:49
Jeg har klaret det ved at slå "kontrollér TV og receivere" (eller hvad det måtte hedde på dansk) fra i ATV'en. TV'ets fjernbetjening virker stadig den anden vej via CEC, og volumenkontrollen virker også stadig - den kører nemlig IR mod TV'et i mit tilfælde. Det sidste fandt boksen selv ud af at indstille, sikkert efter at ha' aflæst TV-modellen gennem CEC.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 23:42
Fedt! Så er der plex

Har rodet lidt med det her til aften. Det virker fint op til 10gb filer men komplette BD rips med HD lydspor er den ikke glad for. Det hakker og der kommer ingen lyd :-/
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 08:58
Prøv "AirVideo TV" fra InMethod, den har ikke alle de "bell and whistles" features som Plex, tilgengæld får du en "problemfri" videoafspiller.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg er også spændt på hvad der sker når ATV4 er indstillet til at slukke efter 30 mins inaktivitet. Slukker TV'et så også? Det føles ikke helt gennemtænkt....

Jeg køre fuld CEC på alle mine devices. ATV4 slukker for mit Sony TV når den går i dvale. Men kun hvis jeg bliver på den indgang. Er jeg skiftet til en anden HDMI indgang eller til TV-Tuner, så slukker TV ikke. Herligt. Desuden virker min Sony fjernbetjening helt fint til at styre ATV4. Start/stop/pause, Pil op/ned, OK og Return klarer den basale betjening. Det må også være med CEC styring, for jeg har ikke lavet nogen form for opsætning af dette.

J

Redigeret af Jwin - 04-November-2015 kl. 09:52
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu