recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anthem effektforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anthem effektforstærker

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anthem effektforstærker
    Sendt: 14-Januar-2016 kl. 18:44
Hej.

Jeg overvejer at købe en anthem mca 30 som skal spille med min marantz mm8077 og marantz forforstærker.

Jeg har aldrig hørt anthem. Er der nogen som har en effekt fra dem og sige god for en sådan? Jeg skal have en kraftig effekt til mine fronter og center. Jeg vil dog helst ikke give mere end 25000 for den.

Vil jeg kunne nøjes med en marantz mm7055 eller er anthem'en langt overlegen?
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 18:53
Hvis en effektforstærker ikke lineær, er det en elendig effektforstærker. Med andre ord, effektforstærkere bør ikke påvirke lyden og det gør de fleste heller ikke. Så det eneste du skal kigge på er THD, Noisefloor og watt. At betale 25.000,- for et effekttrin er i min bog helt hen i vejret!

Anthem's effekttrin er helt sikkert gode, men det er prisen ikke, hvorfor ikke købe noget langt billigere, med den samme mængde watt? Kig evt. på PA-effekttrin, der får du samme kvalitet som den filmene mikses på til forholdsvis små penge. Og du kan ikke høre forskel ;-)

Mit syn på effekttrin er det samme som mit syn på dyre kabler.

Redigeret af dr gonzo - 14-Januar-2016 kl. 18:56
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 19:07
Det eneste du skal være opmærksom på ved PA effekttrin er at en del af dem har en blæser, så det kan give lidt støj. Men udover det er jeg meget enig i at der kan være store fordelle ved at kigge den vej i jagten på en effektforstærker
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 19:10
Se det var jeg slet ikke klar over. Så kan jeg lige så godt kigge efter noget billigere eks emotiva. Pa effekttrin er sort snak for mig så der skal jeg lige Google lidt :)

Jeg har Harald Nyborg kabler så jeg er helt enig med dig der. Jeg troede bare at jo dyre effekttrin jo bedre lyd samt byggekvalitet og derved bedre holdbarhed:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 19:22
Jeg bruger personligt effekttrin jeg har betalt ca. 2.000 kr. for pr. stk. De yder 2x300 watt ved 8ohm. De benytter aktive blæsere, og jeg har aldrig kunne høre blæserne, selv om jeg til tider spiller højt. Så enten er blæserne meget støjsvage, eller også skal forstærkerne virkelig være varme før de sætter ind. Jeg har 6 stk. - altså har jeg brugt ca. 12.000kr på at få 12x300 watt. og det lyder fantastisk.

Det er dem her jeg bruger (jeg kan se at prisen desværre er gået en del op - sikkert pga, af dollarkursen)
http://www.lydrommet.dk/produkter/4-forstaerkere/505-crown-xls1500-forstaerker/

Redigeret af dr gonzo - 14-Januar-2016 kl. 19:27
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 19:49
Sad faktisk lige og kiggede på noget Crown efter at have googlet lidt. Det virker godt nok billigt ift hvad en "almindelig" effektforstærker koster, eks Nad, anthem osv. Det er jo vildt de watt de kan levere og så til den pris.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 19:55
Hvis du vælger en PA-løsning, og de skal stå i samme rum som du ser film i, så husk at undersøge mængden af blæserstøj. For som JakobSkaarup skriver, støjer nogen af dem en del.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 20:00
Du kan evt prøve at købe en brugt PA forstærker på DBA og så prøve at have sådan en i huset, samt få fundet ud af om du kan lide lyden ;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 20:00
Will do:)

Kan se Crown også har en class d forstærker. Er vi ikke enige om at denne vil lyde anderledes end de øvrige Crown forstærkere ?
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 20:09
Nope. Output'et er stadig lineært, med mindre der er en fejl i konstruktionen. Faktisk vil jeg anbefale class D, da de har mindre varmeudvikling, og dermed mindre behov for køling. Eneste problem med class D er er de kan lave mislyde, hvis man bor et sted med ujævn strøm, eller de er sat på samme kredsløb som andre effekt tunge apparater, som automatisk slår til og fra - eksempelvis en kummefryser fra 80'erne ;-) Altså ikke et problem de fleste folk vil opleve.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 01:21
Det værste man kan gøre for en klasse D-forstærker er at køre den på en generator som ikke som minimum giver modificeret sinus-output. De billige som giver savtakket output er noget rigtigt skidt for klasse D-forstærkere.

Hvis du vil erstatte en Anthem MCA 30, så skal du huske at kigge efter effektforstærkere med mindst 3 kanaler, ellers kommer du til at mangle en kanal ;-) Udvalget er lidt mindre, men der findes også rigtigt mange modeller med f.eks. 4 kanaler.

Redigeret af HenrikStevn - 15-Januar-2016 kl. 01:23
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 05:45
Hej Henrik

Er godt klar over der kommer til at mangle en kanal men så kunne jeg snuppe 2 stk Crown og så stadig spare penge ift Anthem :)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu