recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rumkorrektion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rumkorrektion

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rumkorrektion
    Sendt: 01-Februar-2016 kl. 19:52
Hej

Er der nogle af jer herinde som har erfaring med Pioneers "MCACC Pro" som bla er brugt i SC-LX88 og den helt nye SC-LX89?

Grunden til jeg spørger er at jeg vil have en ny receiver og jeg har kigget på Pioneers SC-LX89. Men jeg har læst på forskellige forums at MCACC godt kan lyde en anelse tynd i lyden og at den ikke korrigerer under 63hz på sub. Så jeg er i tvivl om jeg bør gå efter en receiver med Audyssey XT32 i stedet.

Primært er mit spørgsmål - Hvad er fordelene og ulemperne ved disse 2? Jeg er med på at MCACC Pro tillader mere manuel justering ift. XT32 (uden pro kit) Men hvordan lyder de sammenlignet?

mvh

Lars
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 07:09
Jeg har også søgt for/imod disse og havde så også Yamaha med i billedet, som jeg i sidste ende valgte, uden dog at finde svar på hvad er bedst. Fravalgte XT32 da jeg ikke umiddelbart selv kan pille, selvom Marentz SR7010 sælges til en mega stærk pris (10K).  
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 09:03
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 10:09
Efter min mening er det meget vigtigt at subben bliver korrigeret godt og det kan ikke lade sig gøre hvis ikke du har filtre under 63hz.

Jeg har selv haft en integra med Audyssey XT, en SVS EQ-1 sub EQ boks som ligger nærmere XT32, Anthem som har ARC og nu en yamaha med YPAO.

Jeg synes at SVS'en gjorde det ok - alm XT var ikke nok. ARC er bare den bedste auto eq du kan få, den gør underværker for lyden - specielt i bunden. YPAO synes jeg er noget skrammel og det ville jeg ikke sætte min lid til. Min opfattelse er at Pioneers rumkorrektion er i samme boldgade som yamahas. Jeg har eftermålt de filtre YPAO sætter og det er helt hen i hegnet. Jeg bruger derfor kun den parametriske EQ i yamaha og har seperat EQ på subs. Det har jeg fået et godt resultat med.

Så selvom du har mulighed for at måle og sætte filtre selv, så tror jeg ikke at det ville blive optimalt, så længe den EQ du arbejder med ikke kan gå under 63hz. Jeg ville derfor klart kigge på en med audyssey xt32 eller endnu bedre en anthem hvis jeg var dig.
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 11:49
Er Anthems rumkorrektion virkelig så meget bedre end alle andre producenters?
Det må de næsten være, siden de kan sælge deres receivere - de er pebrede i fht. andre producenters rent prismæssigt.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 13:05
Anthem lavere et premium produkt, hvilket også er en af grundende til at de er dyre. Lidt det samme som at en BMW koster mere end en Hyundai. Der ud over er deres rumkorrektionssoftware, udråbt til at levere et af de bedste resultater på markedet. Men man har med deres software dog ikke mulighed for at kontrollere ret mange indstillinger selv, så hvis man vil man havde mulighed for selv at lave target-kurver, skal man ikke købe Anthem.

Redigeret af dr gonzo - 02-Februar-2016 kl. 19:54
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Efter min mening er det meget vigtigt at subben bliver korrigeret godt og det kan ikke lade sig gøre hvis ikke du har filtre under 63hz.

Jeg har selv haft en integra med Audyssey XT, en SVS EQ-1 sub EQ boks som ligger nærmere XT32, Anthem som har ARC og nu en yamaha med YPAO.

Jeg synes at SVS'en gjorde det ok - alm XT var ikke nok. ARC er bare den bedste auto eq du kan få, den gør underværker for lyden - specielt i bunden. YPAO synes jeg er noget skrammel og det ville jeg ikke sætte min lid til. Min opfattelse er at Pioneers rumkorrektion er i samme boldgade som yamahas. Jeg har eftermålt de filtre YPAO sætter og det er helt hen i hegnet. Jeg bruger derfor kun den parametriske EQ i yamaha og har seperat EQ på subs. Det har jeg fået et godt resultat med.

Så selvom du har mulighed for at måle og sætte filtre selv, så tror jeg ikke at det ville blive optimalt, så længe den EQ du arbejder med ikke kan gå under 63hz. Jeg ville derfor klart kigge på en med audyssey xt32 eller endnu bedre en anthem hvis jeg var dig.

Jeg tror jeg vælger en receiver med XT32, og skulle det blive nødvendigt kan jeg jo altid tilføje en anti-mode. XT32 skulle vist gøre en del positivt for subben ift den almindelige MultiEQ XT. Eller har jeg misforstået noget?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 15:49
Ja, XT32 har 4 gange højere opløsning på filtre til subwoofer end XT. Snakker vi 100% auto EQ i en receiver til menneskepenge, så ville jeg gå efter audyssey eller ARC
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 16:13
Nu skriver du at YPAO er noget skrammel. Var den en af de nyere Yamaha receivere du kom frem til den konklusion på? Jeg kigger nemlig også på RX-A-3050.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 19:34
Ville en Marantz SR-7010 + MM8077 være et bedre køb end en Denon X7200WA? Det er ca samme pris.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af hbuus hbuus skrev:

Er Anthems rumkorrektion virkelig så meget bedre end alle andre producenters?
Det må de næsten være, siden de kan sælge deres receivere - de er pebrede i fht. andre producenters rent prismæssigt.

Anthems receivere er ikke pebrede - tværtimod er de billige.
Dels får du en reel effekt, ikke plastikwatt. Dernæst så er ARC oprindelig udviklet til, og implementeret i, 50.000+ kroners surroundprocessorer. Da man så skulle introducere "almindelige" surroundreceivere, så valgte man at lægge denne super rumkorrektionssoftware i dem, frem for en eller andet amputeret udgave, eller hvor man først skal til at tilkøbe ekstra udstyr, licenser m.v.
ARC har nogle muligheder m.h.t. filtre, i det lave område, som de andre systemer ikke har. Dertil kommer, at korrektion over en hvis frekvens, hvor nogle andre receivere regulerer, skal man reelt holde sig fra...

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 02-Februar-2016 kl. 21:21
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 21:06
Helt enig med Henrik B

Min er en Yamaha a2040. Jeg kan ikke råde dig mht hvilken receiver du skal vælge desværre
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu