recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer skift fra Waoo til Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer skift fra Waoo til Boxer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
littlemailman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Februar-2016
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér littlemailman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overvejer skift fra Waoo til Boxer
    Sendt: 02-Februar-2016 kl. 12:49
Jeg har i øjeblikket tv gennem Waoo. (Sportspakken med Viasatkanaler via. Waoo boks)
Jeg har dog fundet ud af at mit behov kan dækkes af Boxer Flex (8 valgfrie kanaler).

Jeg vil beholde fiberinternettet hos Waoo.

Er det helt skidt at skifte Waoo ud med Boxer ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 13:00

Hvis du med skidt mener billedkvaliteten, så ja. Den er bedre på Waoo.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér littlemailman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 13:40
Tak for det. Hvor meget er forskellen på billedkvaliteten ?
Jeg tænker dog også generelt om det er bedre at holde fast i Waoo end Boxer ?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 14:04

Der skal dem der har haft Boxer, og nu har andet, nok bedre til at sbvare på, men der er forskel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 14:12
Med Boxer skal du bruge DVB-T2 boks/TV til flere af kanalerne, så du kan ikke bruge det i en HTPC. Du mister også (såfremt du bruger den) din Waoo boks og muligheden for at se TV fra arkiv, film osv. Du vinder dog HbbTV, da det er med hos Boxer men ikke hos Waoo.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 15:04
Jeg har haft boxer i 3 år og har Stofa nu. Når først man har set en bedre billedkvalitet end Boxer, går man ikke tilbage
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 15:08

Det var lige dig jeg hvade i tankerne Kampus,da jeg skrev det indlæg, at du kunne bekræfte at der er en forskel i kvaliteten.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har haft boxer i 3 år og har Stofa nu. Når først man har set en bedre billedkvalitet end Boxer, går man ikke tilbage

Hej.
Hvad med lyden ??
Mvh.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 19:33

Der sendes med HE-AAC på alle kanaler, nogle har kun 2.0 andre har Multikanal.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 19:43
Som skrevet er lyden HE-AAC. Og her er Boxer foran andre. Da DR sendte i surround, oplevede jeg en lyd som på DVD.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér littlemailman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 20:09
Er splittet ift. et skifte fra Waoo til Boxer.
En hurtig udregning siger jeg kan spare 200 kr pr måned med boxer (Når udgifter til nye kort og bokse er betalt). Dog har jeg ekstra kanaler og Viasat Serie/Sport hos Waoo, som jeg dog stort set ikke bruger i dag.

Spørgsmålet er så om besværet og nedgangen i billedkvalliteten er det værd.
Waoo er jo også på vej med en ny boks, og har vel største muligheder for forbedringer i fremtiden (selvom det generelt går langsomt hos dem med nye tiltag). Boxer har vel begrænset muligheder for kvallitetsforbedringer qua antenne.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Som skrevet er lyden HE-AAC. Og her er Boxer foran andre. Da DR sendte i surround, oplevede jeg en lyd som på DVD.

Synes bare der skal skrues meget op for lyden på recieveren når man ser TV. ( Boxer )
Måske knap på HD kanaler.
Oplever i det samme.?
Mvh.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu