|
Reperation eller ny surround receiver? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
pointwood ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Februar-2016 kl. 15:25 |
Hej.
Mit setup: 40" Samsung TV fra 2008. Denon AVR-3311 surround reciever, AppleTV 4, Sonos Connect, Focal Dome 5.1 højtalersæt. Indtil for nyligt var der også tilsluttet en TV-boks og en PS3 til recieveren. Surround recieveren er desværre ikke i topform mere, jeg har i et stykke tid fået en smule flimmer i billedet i de første minutter efter start af systemet og derudover kommer der en engang imellem et kort udfald hvor den viser sne på skærmen. Det er ikke sket ofte nok til at have generet mig, så det var først i går da det blev værre og efter adskillige udfald med helt sort skærm og efterfølgende ingen lyd at jeg satte mig for at undersøge årsagen :) Jeg får ingen udfald når jeg tilslutter ATV4 direkte til TV'et, så konklusionen er at problemet er surround recieveren. Der er ikke noget garanti tilbage, så spørgsmålet er om det vil kunne svare sig at få den repareret eller jeg alternativt skal gå efter at købe en ny? Hvis det bedst kan betale sig at købe en ny, hvad skal det så være for en? Et kig nogle sider tilbage i dette forum viser mange der anbefaler Yamaha, er der nogen speciel grund til det? Jeg vil selvfølgeligt gerne have en ny der er så fremtidssikret som muligt - TV'et holder jo nok heller ikke evigt. Udover at have det antal HDCP2.2 compatible HDMI porte jeg har behov for, er der så andet jeg skal være opmærksom på? Forstærkeren skal selvfølgeligt også kunne trække højtalerne. Jeg har ingen planer om at udskifte dem eller opgradere med flere højtalere. Jeg har ikke lyst til at bruge +10K på en ny. Hvor billigt kan det gøres uden at gå alt for meget på kompromis? Denon AVR-3311: http://www.whathifi.com/denon/avr-3311/specs Focal Dome højtaleresæt: http://www.focal.com/en/dome/347-d%C3%B4me-pack-51.html |
|
Jramskov
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og du har prøvet med et andet hdmi kabel?
|
|
![]() |
|
pointwood ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
Ja, det er testet.
|
|
Jramskov
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Jeg studser lidt over at du bruger udtryk som "sne" og "flimmer", det burde ikke forekomme ved et digitalt signal. Har du overvejet om det måske er tv'et der har et problem?
|
|
![]() |
|
|
|
Jramskov
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Grunden til at Yamaha anbefales er, at de har en god lyd - lidt varm, detaljeret og godt med kræfter - samt at deres fejlprocent er ekstremt lav, og levetiden laaaaaaaang..
M.v.h. |
|
![]() |
|
Har lige optaget en kort video der viser det jeg kalder "flimmer": https://www.dropbox.com/s/e6s7m5hpztoihwp/Denon%20AVR-3311%20-%20flimmer%20i%20starten.mov?dl=0
Det er som sagt kun i de første par minutter at det sker, som om den lige skal varme op. |
|
Jramskov
|
|
![]() |
|
|
|
Jramskov
|
|
![]() |
|
Johnny k ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-December-2015 Sted: Dianalund Status: Offline Point: 39 |
Rx-v779 er heller ikke tosset.
Den er test vinder hos lyd og billede. Jeg havde en forgænger, rx-v765, i ca. 5 år og var super tilfreds. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Personligt foretrækker jeg Aventage-serien, p.g.a. det lidt mere eksklusive design og opbygning. Men ja, RX-A779 er også fed, og har det meste til fælles med de mindre Aventage modeller.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Har lige været i en lignende beslutningsproces . Vurderede,at Atmos aldrig vil blive en møbleringsmæssig mulighed , og købte derfor en brugt Pioneer LX86 fra 2012 . I min verden en fabelagtig opgradering til absolut fair pris (7k) . . .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
Blot for nemhedens skyld.
http://www.dropbox.com/s/e6s7m5hpztoihwp/Denon%20AVR-3311%20-%20flimmer%20i%20starten.mov?dl=0
Redigeret af JeTex - 19-Februar-2016 kl. 07:53 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |