|
DLS R serie - flere versioner? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Februar-2016 kl. 22:25 |
Hej,
Jeg sidder og kigger på nogle R50'ere og R66'ere som jeg lige har købt som ser sådan ud... ![]() ![]() De små kan bi-wires/bi-ampes, det kan de store ikke... ![]() ![]() Og så ser jeg disse R55'er og R66'er på nettet som begge kan bi-wires/bi-ampes... ![]() Og så tænker jeg om det er fordi der findes 2 forskellige versioner af R-serien, Eller er det kun R55 og R66 der findes 2 versioner af? Og er den ene version bedre end den anden? ![]() Takker.
![]() Redigeret af Hessi - 22-Februar-2016 kl. 22:27 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et skud fra hoften er at de gamle der blev bygget i Sverige er med bi-amp mulighed og de nyere fra Kina ikke har det (rationalisering, de fleste bruger det alligevel ikke).
Der er - så vidt jeg ved - ikke forskel i lyden på dem fra Kina og dem fra Sverige, det er først ved MK2 at der er ændringer. Mine R66 g R50 har begge to hold terminaler (altså de kan bi-ampes), begge sæt er bygget i Sverige og er fra 2005.... Klaus |
|
![]() |
|
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Tak Klaus - Tænkte nok at det var dig der ville svare, om nogen. Måske Otto lige kommer med hans garvet forhandlerviden også. :)
Men nu fik jeg lige kigget bag på og taget billeder af klistermærkerne. Kan se de små R50'ere er fra 05, og med maple finish, R66'erne er måske fra 08? De er i hvert fald made in China, desværre, og ash finish. Ser det ikke rigtig nok ud? :) Man lægger heldigvis ikke mærke til forskellen i ash og maple, men de R66'ere bliver nok til de nye surround højttalere, og så må jeg skaffe mig nogle R66'ere og R55'ere fra i maple der kan bi-ampes. Og så bliver disse R66'ere solgt. ![]() ![]() ![]() ![]() Redigeret af Hessi - 23-Februar-2016 kl. 00:03 |
|
![]() |
|
Nogen der har hørt dem begge, som evt. kan sige lidt om forskellen, hvis der er nogen (i lyden)?
Tænker måske at købe nogle R66'ere og R50'ere, så jeg har et sæt af hver, 2x2 svenske og 2x2 kinesiske, så jeg kan lave en A/B test.
![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Du kan evt skrive til DLS og spørge, de har en rimelig god supportafdeling.
Klaus |
|
![]() |
|
Ja, du har fuldstændig ret Klaus - men tror du ikke deres support/svar, lige på dette punkt, vil være en anelse farvet af, at de er interesseret i at give et indtryk af, at alt hvad de laver er lækkert? :-)
|
|
![]() |
|
I øvrigt, Klaus. Måske jeg bare skulle komme forbi dig med mine R66'er og (og snart R55'er) så kan vi lave en lyttetest sammen?
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Nej, det tror jeg faktisk ikke! Den serie er død og borte for længst, så jeg kan ikke se, hvorfor de ikke ville svare på spørgsmål om den..... Klaus |
|
![]() |
|
Klaus - Ved du om de version med mulighed for bi-amping/wiring er med delefilter? Det vil da ikke give mening, ville det?
EDIT: Tænkte mig ikke lige om... selvfølgelig er der det. :D Men så er spørgsmålet jo... Hvad er bedst... Bi-amping med 2 x 120 watt, eller "normal" amping med 1 x 240 watt? Burde det ikke give det samme når det hele alligevel skal igennem en F'ing passiv delefilter? Kunne man ikke bare sende fuld signal til alle enheder uafhængigt af hinanden, eller vil det ødelægge enhederne?
Redigeret af Hessi - 02-Marts-2016 kl. 01:28 |
|
![]() |
|
Nej, det er ikke det samme.
Bassen trækker nok 85-90% af effekten. Laver du bi-amping med 2x120W, vil du kunne putte 120W i bassen og diskant vil måske kun udnytte 15W ud af de 120W der er til rådighed for den. Sætter du 240W direkte på, vil der være 215W til bassen og 25W til diskanten. Klaus |
|
![]() |
|
Okay... det du siger taler jo for ikke at bi-ampe, som ellers anbefales i bred omfang.
Og bare lige for at fatte det.... hvis man bi-amper har signalerne vel hver deres egen bane og delefilter? Eller bliver de "blandet" og delt i samme delefilter? Hvis man da kan sige det sådan? Har tjekket diagrammer som disse, og forstår det som om signalerne altid køre i hver sin bane uden at blive "blandet". ![]() Redigeret af Hessi - 02-Marts-2016 kl. 09:30 |
|
![]() |
|
Spørger lige igen.
![]()
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |