|
Tv lyd med stereo forstærker |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
piopakk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2010 Status: Offline Point: 48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Marts-2016 kl. 12:25 |
|
Hej alle
Scenarie: Jeg sætter min PS4 og bluray afspiller i et af de nye samsung TV (som har en ekstern boks til tilslutninger) via HDMI, og så et optisk kabel fra TV-boksen til en stereoforstærker med indbygget DAC (fx Cambridge Audio CXA60/80), alternativt til en ekstern DAC. Er lyden så ringere, end hvis jeg satte PS4 og bluray afspiller ind i en AV receiver? Er der forskel i lydkvaliteten? Jeg forsøger at finde ud af om tv'et som 'mellemmand' skaber en ringere lyd, når signalet skal via TV'et. Kan I følge mig? :) Vh P
|
||
![]() |
||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis det blot er stereo, vil lydkvaliteten være den samme.
Det man skal være opmærksom på med det optiske output på de fleste TV er at det kun giver surround ud hvis kilden er TVet selv (inkl. f.eks. Netflix-appen), men hvis du bruger eksterne kilder sat til via HDMI, så får du kun stereo ud, uanset om man får surround ind via HDMI. Så til stereo er optisk fra TVet fint, men til surround skal du køre enhederne direkte i receiveren, eller tilslutte receiveren til TVet via en HDMI-port med ARC (audio return channel). |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Desværre tillader ARC heller ikke surround
|
||
![]() |
||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|
Det er da fesent :(
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Ja
![]() |
||
![]() |
||
piopakk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2010 Status: Offline Point: 48 |
|
ok fedt.
har i øvrigt været nede i en hifi klubben (3 forskellige på 2 mdr). De er simpelthen så inkompetente, når man spørger lidt ind til råd og vejledning. Det er spild af tid.
|
||
![]() |
||
|
De er der for at sælge og ikke så meget andet. Ligesom med de fleste andre butikker er det en god ide at vide præcis hvad man søger på forhånd, og lade være med at følge deres salgsgas. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Det gør den ikke. Klaus |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
|
Jeg har en Viasat satreceiver direkte tilsluttet til tv, og får DD via ARC til surround receiver. Hvis kilden udsender DD+, så understøttes det ikke via ARC, med undtagelse af indbygget sattuner i tv ( her udsendes især tyske kanaler i DD+ ). |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
|
Det må være en Sony feature. Det er tidligere konstateret at Samsung ikke har den feature.
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
|
Sony og Panasonic understøtter DD 5.1 via ARC, dette gælder som minimum fra 2013 og frem. I 2013 er der ingen modeller fra LG eller Samsung, der understøtter DD 5.1 via ARC. Hvordan listen ser ud d.d, har jeg ingen ide om. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
|
Ja man skulle jo mene de efterhånden får det lært, så spdif kan undgåes. Selv er jeg vant til at der skal et lydkabel fra tunerbox i min SR, da intern tuner ikke har været i mit TV siden digitalt blev indført på DVB-T siden 2007. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |