|
Nye Verbatim er dårlige? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||||
maze
Junior bruger Oprettet: 02-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Emne: Nye Verbatim er dårlige? Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 20:43 |
|||
Hejsa,
jeg har læst gennem den anden tråd om Verbatim medier her i forummet, og her får medierne kun ros, selvom det nyeste indlæg rejser et spørgsmål om medierne. Jeg har brugt Verbatim i halvandet år, helt uden problemer. Først -R 8x, senere -R 16x. Men den sidste sending jeg fik, fra Azomedia, har været noget skidt. Foreløbig har kun én ud af 6 skiver givet en vellykket brænding på min JVC DR-MX1. De skiver jeg har fået før har en metalfarvet, mat og helt jævn overflade, mens de nye jeg lige har taget i brug har en lidt mere ru overflade. Ellers er der ikke noget at se - begge er -R 16x. I hubben på de gamle står præget i plasten: 6025E2124-05793E00 I hubben på de nye står printet med sort: 6121 518 -R E E 17460 Ideer? Har jeg bare været uheldig? Venligst, Mads Hansen |
||||
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 23:21 | |||
De Verbatim DVD+R skiver (Made in India) jeg har købt for nyligt er heller ikke af samme kvalitet som de var tidligere. De fleste af dem har en eller anden form for overflade defekt nær yderkanten, hvilket gør at man skal passe på ved brænding af disse skiver ved høj hastighed, hvis man brænder mere end ca. 4 GB. Ud fra dit serienummer kan jeg se, at dine DVD-R også er Made in India. Jeg har dog ikke oplevet din fejlrate på 5 ud af 6, men jeg har ikke den same recorder som dig. Idé: Du kan prøve at klage til Verbatim Europe. Det er lykkedes for nogen andre personer a få byttet deres medier på denne måde. |
||||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||||
Keld
Super bruger Oprettet: 01-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 451 |
Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 17:04 | |||
Det korrekte er vel at reklamere til forretningen / internetfirmaet, der har solgt skiverne. Der er 24 mdrs. reklamationsret på skiver. Jeg havde mange fejl på de allerførste DVD-skiver jeg i sin tid købte i en af Fleggårds grænsebutikker. De blev ombyttet uden problemer.
Redigeret af Keld - 24-Oktober-2006 kl. 17:06 |
||||
maze
Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 21:45 | |||
Tja, nu har jeg lige skrevet høfligt til Verbatim - så får vi se hvad der kommer ud af det.
Jeg tror desværre ikke meget på at klage til forhandleren. Som det bliver antydet i den anden tråd om Verbatim medier her i forummet, er Azomedia måske ikke helt upartiske når de stiller spørgsmål ved Verbatim medier. VH Mads Hansen |
||||
Keld
Super bruger Oprettet: 01-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 451 |
Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 22:11 | |||
Maze skrev: "er Azomedia måske ikke helt upartiske når de stiller spørgsmål ved Verbatim medier." Det forstår jeg ikke helt. Du klager over at 5 ud af 6 skiver ikke dur, samtidig siger du, at Azomedia ikke er helt upartiske, når de stiller spørgsmål til kvaliteten af Verbatims skiver. |
||||
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 23:52 | |||
For en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at hvis et medie fejlbrænder i en recorder (eller CD/DVD brænder), så kan det være fordi mediet er dårligt, det kan være fordi recorderen er dårlig, eller det kan være at mediet og recorderen simpelthen bare ikke er kompatible. Det er fuldt ud muligt at brænde højkvalitets medier i højkvalitets recorder/brændere og få et dårligt eller ubrugeligt resultat alligevel. Så der kan være andre forklaringer på problemet end at disse Verbatim medier er dårlige. Hvis man kun har en enkelt recorder/brænder at prøve medierne i, så kan man aldrig være helt sikker på hvor problemet ligger. |
||||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||||
maze
Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 20:34 | |||
Bare en - måske lidt for indforstået - ironisk kommentar. |
||||
mgmg
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
Sendt: 07-November-2006 kl. 00:13 | |||
Hvad er høj hastighed i denne forbindelse? Hvilke forhandlere leverer gode og hvilke leverer dårlige verbatimer? Gælder dette kun -R og ikke +R? |
||||
DrageMester
Sendt: 07-November-2006 kl. 11:12 | |||
Jeg ville nok undgå at brænde sådanne medier hurtigere end 8x, hvis de har overflade problemer ved kanten.
Jeg tror ikke det kan beskrives på den måde, jeg tror det kommer an på hvilke forhandlere der er heldige eller uheldige når de modtager medier fra Verbatim. Da jeg ikke selv er forhandler, kan jeg ikke vide om der er nogen forskel i hvorfra de forskellige forhandlere modtager deres medier.
Jeg har nogen problematiske +R medier, så det gælder ikke kun -R. Redigeret af DrageMester - 07-November-2006 kl. 11:13 |
||||
|
||||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 07-November-2006 kl. 11:24 | |||
Kunne man forestille sig at en seriøs forhandler som SVP er mere kritisk end andre forhandlere i den henseende? (til gavn for kunderne). |
||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||||
mgmg
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
Sendt: 07-November-2006 kl. 18:51 | |||
Det jeg mente var, hvad jeres erfaring med div. forhandlere? F.eks. står jeg for at købe +R hos Burnalot. Er der nogen af jer, der har nylige dårlige erfaringer her fra? Redigeret af mgmg - 07-November-2006 kl. 18:52 |
||||
kallek
Guld medlem Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1287 |
Sendt: 07-November-2006 kl. 19:11 | |||
Jeg fik mine første problemmer med - 16 x Verbatim for ca 6 mdr siden, de kom ud med fejl på min sony 710 disk snavset og kun ved kvik overførsel, ved alm optagelse ingen fejl. Har skiftet over til Hp samt Samsung og Infiniti og Taiyo Yuden, her er det ganske få skiver der laver problemmer. Og de Verbatim skiver er ikke pearl white skiver, som jeg ved flere har klaget over. Men underligt er det har da brændt flere hundrede Verbatim så et eller andet må der være gået galt for dem ?
Redigeret af kallek - 07-November-2006 kl. 22:33 |
||||
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD MARANTZ SR 4600 KEF HØJTALER 6,1 Blu-ray LG 730 Humax BXR-HD |
||||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |