|
Sony X85C - billede |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||||
Kip James ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Marts-2016 kl. 20:10 |
|||
Nu har jeg fulgt kritikken herinde, og har også læst divers tests af denne model.
Kan vi blive enige om, at målt på ren billedkvalitet, så er dette tv stadig aldeles meget value for money? Jeg har efterhånden skrottet mine projektor planer udfra plads og logistisk vurdering, og sat mig for, at få opgraderet til en større skærm, omkring de 60-65" og i et prisleje omkring de 10k +\-. 2014 modellen fra Sony i 60" (W855b) blev skamrost af Lyd og Billede, og jeg har da også en kammerat der for nyligt købte sådan een for en 10.000 i Fona. Nu er skærmen nede i 7999kr men også eftehånden svært tilgængelig. Så...jeg kastede straks blikket på X85C i 65" som pt fåes til 11.999kr og som må forventes med tiden at kunne komme på bud til under de 10.000 Lad mig sige med det samme: jeg får KUN brug for et nyt tv til at se blu-ray film på (og dvd). Intet andet. Smart-Tv funktioner og generelle tv-funktioner bliver ikke noget jeg kommer til at beskæftige mig med. Ej heller ejer jeg materiale i 4K Spørgsmålet er derfor igen: Burde dette tv ikke rent hd-billedmæssigt være fuldt ud på højde med den roste model fra 2014? Og - er det overkill at gå efter et 4K tv trods god pris, når jeg "kun" skal se standard blu-ray? Skal jeg når tiden kommer rent faktisk "nøjes" med at se om man fortsat kan støve f.eks den skamroste W855b op til en 7-8000kr??? Redigeret af Kip James - 21-Marts-2016 kl. 20:10 |
||||
![]() |
||||
Kip James ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Kan se at 2015 også byder på en ikke-4K model i W855 modellen, bare med C istedet for B
|
||||
![]() |
||||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|||
Jeg ville da helt klart gå efter den nyeste . Muligt,at du ikke har ambitioner om 4k, - men med Netflix app ombord er det altså både nemt og billigt at prøve af i feks bare en enkelt måned . Samtidigt er både 4k og smarttv efterhånden så meget standard, at det ikke fordyrer Mellemklasse TV . Og så tror jeg man skal passe lidt på med ,at skrue forventningerne op mht yderligere prisfald . Vi er så tæt på nylanceringer, at lagrene på både 2014 og 2015 modeller måske er ved at være tømte . . .
Redigeret af Lennon - 21-Marts-2016 kl. 23:31 |
||||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||||
![]() |
||||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|||
Jeg var forbi Elgiganten forleden.
Her kunne deres sælger oplyse ar Sony havde fået styr på softwaren i deres Android tv. Om det galt ældre modeller vidste han ikke. Mit gamle Sony kører stadig og skal ikke skiftes før det afgår ved døden, så jeg har ikke undersøgt sagen yderligere. |
||||
![]() |
||||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|||
X85 fås i 65" til 11.999 i denne uge, hvilket er et ret stærkt køb. De ting, som Android mangler at få pudset lidt af relaterer primært til TV-brug, så hvis det er underordnet, så finder du nok ikke andre TV i samme størrelse, som kan levere samme billedkvalitet.
Jeg genstarter af og til mit eget X85 fordi der pt. er en bug i optagefunktionen, men den lader du jo til at være ligeglad med. TV'et opdateres i øvrigt til Android 6.0 i løbet af i år, hvilket skulle give et yderligere løft. |
||||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||||
![]() |
||||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4660 |
|||
Det tror jeg altså ikke, at du skal regne med. X85C udgår indenfor få uger. 11.999 tror jeg bliver den absolut billigste pris. Det er altså ret vildt for denne skærm i 65". Hvis man er interesseret i X85C så er det bare at slå til nu, synes jeg.
|
||||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||||
![]() |
||||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|||
Jeg tror heller ikke den når derned. Men det må du jo selv vurdere risikoen ved. De nye er allerede klar.
|
||||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||||
![]() |
||||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
|||
Det sagde sælgerne også i den periode hvor jeg havde mit Sony. Superopdateringen var hele tiden lige om hjørnet. Personligt er min tillid til sælgere i elgiganten ikke specielt stor:-)
|
||||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||||
![]() |
||||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|||
Jeg har heller ikke den store tillid til deres sælgere. ![]() |
||||
![]() |
||||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3804 |
|||
Uden at skulle tage nogen i forsvar, så fortæller en salgsrepræsentant vel det, han af producent er oplyst om. Hvis nogen hænger i bremsen her, er det vel Sony, som gang på gang har udskudt en softwareupdate. |
||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||||
![]() |
||||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
|||
Det er nok rigtigt at det er hvad en sælger vil fortælle. En rigtig kundeservice medarbejder vil kende produktet og råde kunden til at købe et panasonic i stedet:-)
|
||||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||||
![]() |
||||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|||
Slumbert_ det er jo noget forudindtaget vrøvl ! Sonyen anbefales jo af superbrugere herinde ,som har betydeligt bedre sammenligningsgrundlag end " en rigtig kundeservice medarbejder" (?) . .
|
||||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |