|
Problemer med hdmi splitter |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
sokken ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2005 Status: Offline Point: 653 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Marts-2016 kl. 20:50 |
Hej. Jeg har en denon avr-x3200w og den har kun en hdmi udgang og jeg skal bruge 2 da jeg også har en projektor. Så har jeg fået vide at jeg kan bruge en hdmi splitter men jeg kan simpelthen ikke få dem til at få lyden igennem. Av cables har nu sendt mig 3 stk. 2 af samme mærke og så den sidste er en anden mærke.
Mit setup er. Hdmi kabel fra arc hdmi på tv til hdmi splitter udgang og så en hdmi kabel fra fra indgang i splitter til hdmi udgang i receiver. Dem fra av cables siger der skal være lyd på den måde. Jeg har prøvet splitterne hos min bror med samme setup og der var heller ikke lyd. Jeg kan høre på klik lydene at tv og receiver samarbejder så det er kun lyden der mangler Jeg kunne selvfølgelig bare køre med en anden setup men jeg vil gerne kunne skrue op og ned med tv fjernbetjeningen. Håber der er nogle der kan hjælpe. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du forbundet det sådan?
Reciever hdmi ud -> splitter -> TV -> Projektor Redigeret af Kampus - 26-Marts-2016 kl. 21:10 |
|
![]() |
|
sokken ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2005 Status: Offline Point: 653 |
Ja det er sådan |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Så burde det vel også virke. Men folk med splittere må hellere komme med indspark her.
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
Prøv at bytte rundt på kablerne ud fra HDMI splitteren, så projector og TV byttes rundt.
Men det er ikke givet at ARC vil virke.
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Og splitteren er arc kompatibel? På de helt billige splittere hos av cables, fremgår det ikke af specs, at de er kompatible. De aktive af slagsen, til pris over 200kr, her fremgår det af specs, at de er kompatible.
Har arc været aktivt og funktionsdygtigt, før montering af splitter? Der skal jo sættes lidt op i receiver menu, når arc skal være aktivt. Redigeret af JeTex - 26-Marts-2016 kl. 21:27 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Ja de 2 første er den til 219 kr og den sidste er en kønig |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
Går alt galt, er der vel optisk udgå dit tv og så kan du får lyd retur den vej?
Klaus |
|
![]() |
|
Ja det ved jeg men mister jeg så ikke arc styringen |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
ARC er ikke styring, kun selve lyden. Audio Return Channel.
Det der "styrer" er CEC (Consumer Electronics Control), hvilket er tovejs datakommunikation. Før ARC blev "opfundet" brugte man HDMI - CEC til at styre forstærkeren og havde et optisk kabel til overførsel af selve lyden. Klaus |
|
![]() |
|
Vil det sige man godt kan det. Jeg har prøvet med en optisk men kunne ikke få det til det men det kan være jeg gjorde det forkert
|
|
![]() |
|
I første ombæring skal du checke om du kan tænde og slukke forstærkeren gennem hdmi-cec.
Efterfølgende kan du så begynde at ændre opsætning på tv og forstærker. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |