recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI spørgsmål

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI spørgsmål
    Sendt: 06-April-2016 kl. 19:28
Først en lille forhistorie.

Forrige sommer begyndte jeg at få billedeudfald og jitter. I starten kun få udfald, men i løbet af et par måneder i sådan en grad, at det ikke var til at leve med. Havde forinden virket uden problem i over 2 år.

System: PS3 > VSX-921 > PX80

Tydeligvis et hdmi board på receiver der var træt af livet (har ikke altid været super forsigtig når hdmi skulle hives ud, så det gav mening). Prøvede dog feljfinding med nye kabler imellem afspiller og receiver, og også andre kilder. 
Lige lidt hjalp det. 
Levede uden HD lyd et stykke tid med hmdi direkte til tv og coax til receiver uden udfald, indtil jeg forsøgte mig med en splitter (aktiv) fra PS3. Udfaldene kom igen, dog ikke så hyppige som tidligere, men de var stadig til stede. Dette undrede mig, da lyd og billede nu blev adskilt af splitter.
Lever med det en rum tid, og har nu endelig købt en brugt vsx-922, som står som ny.
Alt bliver sat til via hdmi og f... mig om der ikke stadig er udfald. Og mange.
I et desperat forsøg prøver jeg en anden hdmi indgang i fjernsynet, og står nu med 2 receivere som intet fejler!!!

Spørgsmål:
Er der andre der har oplevet noget lignende eller kan forklare mig ovenstående? Mit hoved kan ikke rigtig samle sig om, hvorfor det netop er en hdmi fejl på fjernsynet der giver disse udfald. Specielt med tanke på at PS3 > tv virkede uden problemer.

Redigeret af Snigerdis - 06-April-2016 kl. 19:31
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 19:48
Har oplevet tilsvarende. Det viste sig, at det var krydsning af coax- og hdmi-kabel, der var årsagen....
miri
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu