recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af forforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af forforstærker

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
vice Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2015
Sted: Sorring, Danmar
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vice Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af forforstærker
    Sendt: 30-Marts-2016 kl. 16:41
Hej derude,

Er der nogen derude som har erfaring med Yamaha CX-A5100 ?

Hvis du/I har en, er du så tilfreds med den eller er der noget du har fortrudt/ ønsket der var bedre ?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg står overfor at skal til at købe ny forforstærker og jeg har kigget meget på Yamahaen men jeg er i tvivl om jeg skal købe den eller bruge ca. dobbelt så mange penge og så købe Anthem AVM 60 i stedet ??

Jeg synes det er super svært at vælge da jeg ikke rigtig har mulighed for at høre nogen af dem, jeg kan se at der er mange penge at spare ved at tage Yamahaen men da det er en investering som skal holde i mange år er det så dumt at spare der ?????

Håber du/I kan hjælpe mig lidt på vej.

Mvh. Vice    
Til top
Bruger udmeldt 29 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 18:44
Jeg har selv en Marantz 7702, den er kommet i en v2 med DTS:X og nyeste HDMI og hele molevitten,og jeg er SUPER glad for den.
Jeg har haft en længere debat på et andet forum ang. Anthem, og koncensus er at den ikke er alle de penge værd i forhold til hvad der ellers er på markedet..

Marantz' en kan fås til 4-5k mindre end Yamahaen,og Marantz har Audyssey hvor Yamaha har deres egen rumkorrektion,hvilken der er den bedste skal jeg ikke gøre mig klog på.

Yamaha er et glimrende mærke,samme er marantz,så det er lidt op til dig og hvad du mener du får for pengene..

Hold dig væk fra Onkyo dog
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 19:12
Hvis du vil ha' den bedste room correction, skal du vælge AVM 60. Har du ikke tænkt dig at bruge room correction i processoren, eks.v. hvis du bruger REW e.lign. Men har du tænkt dig at bruge room correction, tilbyder Anthem et af markedets bedste løsninger, og det er det man betaler for.

Hvis du bor i nærheden af KBH, skal du være velkommen til at komme forbi og få en demonstration.

Redigeret af dr gonzo - 30-Marts-2016 kl. 19:14
Til top
vice Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2015
Sted: Sorring, Danmar
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vice Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 22:48
Hej DR gonzo,

Tak for tilbuddet men bor desværre langt fra kbh i Silkeborg så jeg må finde en anden måde at løse mit problem på.

Ang. forslaget på at købe en Marantz istedet, hvad mener du om det?

Mvh. Vice
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 23:06
Nu er jeg jo meget farvet - men da jeg fik min første Anthem for et par år siden, blev jeg virkelig overrasket over hvor godt ARC virker. Jeg har tidligere ejet mange forskellige forstærker. Men har aldrig hørt nogen med en roomcorrection der gør det lige så godt som ARC. Marantz'en er helt sikkert en fin forstærker, men jeg synes ikke at audyssey kommer i nærheden af det resultat ARC kan levere. Hvis du vælger en audyssey understøttet processor, bør du købe et pro-kit, så husk at medregne det i prisen.
Jeg skal til Silkeborg på næste fredag, for at køre på Jyllandsringen. Hvis du har tid og lyst, kan du køre med mig til KBH, fredag kl. ca. 18, så skal du bare finde ud af at komme hjem igen. Når du skal investere i så dyrt et produkt, synes jeg at det er vigtigt at lytte til nogle forskellige muligheder, så du kan finde ud af, hvad der passer til din smag.
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 23:08
Audyssey downsampler alt til 48khz men Yamaha's CX-A 5100 kan bruge YPAO i op til 24 / 192 khz... det er en vigtig forskel for mig ved f.eks. DTS 24/96 eller bedre... dog er audyssey "bedre" i bassen under 30 hz men her kan man jo måske løse det med en sub med egen eller ekstern DSP kontrol! Jeg har dog ikke selv råd til hverken marantz eller yamaha'en ;-) yes audyssey "kræver" en pro licens for at "tweak" lyden... i YPAO kan man tweake lyden som std.


Redigeret af rotelman - 30-Marts-2016 kl. 23:11
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 09:10
Hej

Jeg har en A5100, og er meget begejstret for den. Bruger dog ikke roomcorrection, så her kan jeg ikke rigtigt byde ind med noget. Ellers fungerer alt andet fuldstændig som man forventer.


/michael
Til top
vice Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2015
Sted: Sorring, Danmar
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vice Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 11:55
Hej dr gonzo, endnu engang tak for tilbuddet og gid jeg kunne for jeg vil rigtig gerne høre den i et setup men jeg har desværre et arbejde hvor jeg skal til Haderslev netop næste fredag og har først fri kl 02:00

Redigeret af vice - 31-Marts-2016 kl. 11:57
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 12:34
Så er din bedste mulighed at bestille online, og så teste dem hjemme hos dig selv, og benytte dig af den returret du har. Det er dog vigtigt, at du benytter Anthems ARC, før du kan bedømme om du synes, at den er den høje pris værd.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 12:56
Hvordan at det nu med ARC, der er man låst fast på deres target kurve, æ ov? Og låst fast på et LR 24db pr oktav XO til subwoofer?

2 stk af dem her(hvis du vil køre Atmos, ellers nøjes med 1):

https://www.minidsp.com/products/dirac-series/ddrc-88a

Og så en tilfældig billig receiver med preout, så vil jeg mene man er bedre kørende, og har bedre muligheder for og tilpasse ens setup til rummet og ens præferencer.
Prisen ender dog også derop af, men jeg tror da nok lige jeg ved, hva a havde valgt.

Redigeret af armani-thomas - 31-Marts-2016 kl. 13:03
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 13:16
Det er korrekt at du med ARC er låst til en bestemt target kurve, det eneste du kan stille på er crossover frekvens og roomgain. Til gengæld har du mulighed for at gemme op til fire forskellige mållinger og settings. Jeg har således en setting for når jeg ser film alene, der tages kun højde for main listening position. En setting for når der er op til tre personer i bioen, lyden er optimeret til de tre forreste stole. En setting til når alle pladser er i brug. Og til sidst en setting til 2-kanals musik.

Som tidligere skrevet er resultatet med ARC kendt som et af markedets bedste og det er noget nemmere at gå til end diverse DSP-bokse og ekstra kabler mm.

Men det er klart, hvis man ikke vil overlade resultatet til Anthem teknikere, og selv vil kunne justere på alt, så skal man ikke vælge AVM 60 eller noget som helst andet produkt fra Anthem.

Desuden tilbyder Anthem en genial brugerflade, hvor man blandt andet kan lave flere program valg fra den samme indgang, således at man ikke skal ind og ændre på settings alt efter hvilken ARC setting, up-scaler osv. man vil bruge. Ingen indgang er forhånds navngivet og man kan altså selv navngive alle indgang. Og så oser produktet generelt af kvalitet.
Til top
Bruger udmeldt 29 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Det er korrekt at du med ARC er låst til en bestemt target kurve, det eneste du kan stille på er crossover frekvens og roomgain. Til gengæld har du mulighed for at gemme op til fire forskellige mållinger og settings. Jeg har således en setting for når jeg ser film alene, der tages kun højde for main listening position. En setting for når der er op til tre personer i bioen, lyden er optimeret til de tre forreste stole. En setting til når alle pladser er i brug. Og til sidst en setting til 2-kanals musik.

Som tidligere skrevet er resultatet med ARC kendt som et af markedets bedste og det er noget nemmere at gå til end diverse DSP-bokse og ekstra kabler mm.

Men det er klart, hvis man ikke vil overlade resultatet til Anthem teknikere, og selv vil kunne justere på alt, så skal man ikke vælge AVM 60 eller noget som helst andet produkt fra Anthem.

Desuden tilbyder Anthem en genial brugerflade, hvor man blandt andet kan lave flere program valg fra den samme indgang, således at man ikke skal ind og ændre på settings alt efter hvilken ARC setting, up-scaler osv. man vil bruge. Ingen indgang er forhånds navngivet og man kan altså selv navngive alle indgang. Og så oser produktet generelt af kvalitet.

Jeg fik en vejledende pris på en anthem avm 60 på ca. 33000,- det er godt nok mange penge at betale for et produkt som nogen mener har en bedre rumkorrektion. Jeg har hørt anthem, og synes ikke den er 3x bedre en for eksempel marantz eller yamaha,så for mig er prisen helt hen i vejret. Men sådan er det jo tit i high-end segmentet.
Der er kommet nogle voldsomt gode produkter i samme kategori, som er mindst ligeså gode,til det halve eller mindre.
Jeg er klar over vi ikke kan diskutere smag og oplevelser,men rent teknisk,kan anthem intet som de andre produkter til 1/3 af prisen ikke også kan..

Jeg har hørt flere sige DIRAC er det bedste rumkorrektion,nogen siger ARC,og andre igen er voldsomt glade for audyssey,det er en smags sag,og afhængig af hvad man skal bruge korrektionen til.

Problemet her er, at ikke 2 rum er ens,og man vil få forskellige resultater og oplevelser alt efter lokalet produktet befinder sig i, og da man ikke længere kan gå ned i sin lokale hifi pusher og høre/føle og få en snak,er man som du nævner henvist til at bruge internettets retur ret, som alt efter butik kan være et dyrt bekendtskab,især hvis man selv skal betale returfragten..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu