|
Forstærkervalg til sonus faber |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
larsen469 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-August-2013 Sted: Nyk.f Status: Offline Point: 45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-April-2016 kl. 09:52 |
Hej
Jeg har pt marantz pm14s1 tilsluttet sonus faber venere 3.0, men synes at der mangler noget varme/bas/ dynamik i lyden , så planen er at få mere effekt på...pt er jeg meget interesseret i parasound og overvejer at koble en parasound halo a23 på min marantz forstærker....ville det være en god løsning...og ville det være parasound lyden som ville være toneangivende...? Tænker også på at droppe min marantz og satse helt på Parasound halo integreret....er dette evt bedre valg..? pladsen er trang så for og effektforstærker er ikke umiddelbart en mulighed. håber at høre lidt gode ideer...;) |
|
Vincent sa- t7, Vincent sp 331 mk, oppo 105, Sony KD55XE93,Apple tv 3
|
|
![]() |
|
Boddicker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2014 Status: Offline Point: 82 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har en Nad M3 foran mine Venere 2.5´ere. Der er både bas og dynamik på. og klangen hælder mod det varme.
Generelt vil jeg sige at det er højttalerne der er toneangivende for det samlede lydbillede, forstærkerens indvirkning er knap så markant.
|
|
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
Hvad kilde bruger du
![]() Har selv en marantz pm14s3se og et sæt sonus faber toy towers og der er bas og varme / dynamik så det gør noget har du prøvet at placere dine ht anderledes evt
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
kimhb ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2015 Sted: Greve Status: Offline Point: 5 |
"Generelt vil jeg sige at det er højttalerne der er
toneangivende for det samlede lydbillede, forstærkerens indvirkning er
knap så markant." Ikke enig. Jeg ser pt. på ny forstærker og jeg har to hjemme til låns lige nu (havde yderligere een som jeg afleverede i sidste uge). Der er KÆMPE forskel. Desværre er det ikke nemt, for den ene forstærker giver en meget fyldigt lydbillede mens den anden er meget mere præcis - som 2 fotos, hvor det ene har de bedste farver og det andet er har bedre opløsning og er mere skarpt. Hver gang jeg bytter rundt på forstærkerne (alt andet er ens) bliver det bedre - og dårligere. Redigeret af kimhb - 01-Maj-2016 kl. 09:42 |
|
Nuprime STA9/DAC9, Triangle Quartet Genese
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
@Kim: Velkommen ti hifimøllen du skal måske prøve en tredje :-)
@Op: gør som Kim. Prøv dig frem. Jeg har selv prøvet at skifte til højt roste klasse d forstærkere for at finde ud af at de bare ikke kunne det mine ører ville have! Lyd er så subjektivt at du skal høre med egne ører for at kunne vælge hvad du kan lide. Mange siger endda at de ikke kan høre forskel på 2 forstærkere og hvis du er så heldig behøver du måske ikke ofre så meget som andre gør. MVH BS Redigeret af Bschmidt - 01-Maj-2016 kl. 13:34 |
|
![]() |
|
Lectron ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 74 |
En Sonus Faber Musica.....Lækker forstærker med Elna lytter. Elsker lyden af den
![]() |
|
![]() |
|
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
I forhold til den forstærker du allerede har vinder du ikke noget med en kraftigere forstærker, med mindre du vil spille højere. Overvej seriøst om ikke det er højttalerne der skal skiftes. Prøv evt at flytte rundt på dem i det omfang det kan lade sig gøre. Eller flyt lyttepositionen frem eller tilbage. Det ændrer lyden langt mere end en anden forstærker.
|
|
![]() |
|
larsen469 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-August-2013 Sted: Nyk.f Status: Offline Point: 45 |
Har flyttet lidt rundt på højttalerne, det gjorde udslaget, alt er faldet på plads i lyden nu. Tror faktisk at problemet også var manglende tilspilning....det er perfekt nu...😏
|
|
Vincent sa- t7, Vincent sp 331 mk, oppo 105, Sony KD55XE93,Apple tv 3
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |