|
Rimelig tid på reparation |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-April-2016 kl. 15:35 |
I slutningen af sidste måned sendte jeg min gamle mobil til reparation på reklamation.
De modtog den 4 april. Dvs snart 4 uger siden. Status på reparatør er de venter reservedele og ikke ved hvornår de dukker op. Står der i status på reparation og fået det telefonisk bekræftet i dag. De sagde efter 30 dage kunne de kræve pengene fra producenten. Ringede til mit teleselskab bagefter fordi jeg mener vi er ude over rimelig tid efterhånden, da jeg ikke har fået en låne mobil i mens. De tilbød mig en måneds gratis abonnement pga ventetiden. Hvilket jeg sagde jeg ville tænke over, men ikke ville tage i mod nu her. For hvis jeg siger ja til det. Hvad er rimelig tid så? Har i mellemtiden købt en ny mobil, så det er ikke fordi jeg som sådan går og mangler den gamle. Men det er alligevel begyndt blive et irritations moment da jeg har lovet vores søn må få den. Ved godt i følge forbrug og tænk, så er 14 dage rimelig tid. Men hvordan fungerer det så hvis jeg vil ophæve købet? |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
Sunbao
Bruger Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Middelfart Status: Offline Point: 79 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du bør helt klart søge at få købet ophævet, eller få et nyt tilsvarende produkt, nu de ikke kan skaffe den nødvendige reservedel indenfor rimelig tid. Hvor er din telefon på værksted henne ?
|
|
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hos telecare / mobylife som forhandler samarbejder med.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilket teleselskab? 14 dg er rimelig tid.
Ved godt det ikke er en tlf, men min Macbook var kun afsted i en uge, hvor de først skulle bestille reservedele hjem efter modtagelse, for at få det rigtige. |
|
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
Teleselskabet er for så vidt underordnet så længe jeg endnu ikke har forsøgt ophæve købet. De har altid behandlet mig fair og har ved tidligere reparation på en anden mobil ikke haft problemet. Der gik der 5 dage.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
Wolff
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vil også mene at den rimelige tid for længst er overskredet.. Hvad jeg personlig ville gøre var at informere dem herom, og give dem 5 arbejdsdage til at få ordnet sagerne ellers vil jeg kræve købet ophævet i henhold til købeloven.
Har af bitter erfaring lært at folk er mere samarbejdsvillige hvis man lige giver dem de 5 dage, i stedet for at springe bomben her og nu. Og utrolige mirakler er sket hvor materialer, reparationer og hvad ellers, er gået fra flere uger til få dage :P Redigeret af Wolff - 27-April-2016 kl. 21:30 |
|
klavil
Bruger Oprettet: 11-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
Funktioner
Tak(0)
|
denne side giver dig de svar du søger : http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Forbrugerguides/Reparation-eller-ombytning/Hvad-er-rimelig-tid?tc=3759048959B9414583FFF2838436C2A6
Brugte den da min Lenovo skulle repareres på eksta garanti og fik til sidst pengene retur, dog tog hele sagen ca 7 uger :( Selv om vi har noget at forholde os i, så er vejen ikke så ligetil alligevel, desværre.
|
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal ikke tage imod noget tilbud, endnu. Derimod skal du begynde at stille spørgsmål. 1. Hvad er det helt præcist der vanskeliggøre reparationen? 2. Er det en special vare? (jeg går ud fra vi snakker mobiltelefon, det må være begrænset hvor speciel den er). 3. "ved ikke i forbindelse med reservedele" er IKKE acceptabelt, efter 4 uger. Kan de ikke finde ud af det, så ville jeg sige til forhandlere, at handlen hæves med det samme.
4. Er årsagen til "ved ikke" i forbindelse med reservedele begrundet i, at det er en udgået vare? I såfald kan du jo vente forevigt. Jeg vil helt klart forelægge de her ting til forhandleren med en kraftig indikation af, at nu går den ikke længere. Enten kommer der klart svar, som du kan forholde dig til, eller så må handlen hæves. Det er uvisheden som jeg mener er det værste her. Hvis de i det mindste kunne vende tilbage med besked om, at der går 1-2 uger, så har du noget at forholde dig til. Men "ved ikke". Den går ikke. Så må forhandleren op med nogle gang/holdbare forklaringer, lyn hurtigt. Meningen med spørgsmålene er, at du skal have noget du kan forholde dig til. At det så også kan give den effekt, at det lægger pres på sagen, det er blot en "side-gevinst" for dig. |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
hvilke værksteder bliver benyttet i de pågældende sager.
jeg har oplevet træg reperation fra number1 service i åbenrå |
|
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har skrevet en mail til mit teleselskab med spørgsmål her i går. Har givet dem frist til den 4 maj, da jeg så ellers betragter købet som ophævet.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
God ide.. De må/burde også selv være klar over, at det ikke er ret smart, at lade dig stå hen i det uvisse i adskillige uger.
|
|
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
Havde givet dem en frist frem til den 4 maj og hørte fra dem her til morgen, at købet vil blive ophævet og de vil sætte pengene ind på min bank konto om en til to hverdage.
Så alt i alt godt tilfreds med, at få fuldt købsbeløb retur på en 22 måneder gammel mobil. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |