|
Ny Yousee boks Strømforbrug! |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
steen5
Super bruger Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Randers Status: Offline Point: 284 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-Maj-2016 kl. 21:35 |
Hej
Nu har jeg målt forbruget på den nye boks! I spare standby bruger den 13w! Hvordan kan det være de skriver 0,5w? Den gamle Yousee boks bruger 28w i drift og 18w i standby. Har andre målt den nye YouSee boks?
|
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1402 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad har du målt strømforbruget med?
Jeg har nemlig selv en af de der billige grønne strømmåler, og den kan overhovedet ikke finde ud af at måle strømforbrug på switchmode forsyninger. Den påstod at mit tv brugte 30w i stand-by, men da jeg målte efter med noget ordentligt måleudstyr, så målte jeg 0,4w. Har hørt at den der hedder spar o meter skule måle korrekt. |
|
Mvh Jesper
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du målt den over et døgn. Eller bare lige eft du har slukket boksen ?
Var der planlagte optagelser klar eller hvilket miljø har du testet den under. Måske bruger den noget tid før den lukker helt ned. Håber da ikke Yousee har snydt på vægten |
|
steen5
Super bruger Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Randers Status: Offline Point: 284 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den bruger også 13w om morgenen efter en nat. Der ligger enkelte planlagte optagelser om flere dage.
Undrede mig over den var så lun og kun skulle bruge 0,5w. Så den lukker ikke ne de første 12 timer i hvertfald. Jeg har sat den i superdvale og 1 time i energiindstillinger.
|
|
steen5
Funktioner
Tak(0)
|
Den jeg har målt med passer når jeg måler andre ting f.eks en 4w led lampe viser 4w og den er lavet i Tyskland måleren.
|
|
Flash!
Super bruger Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Funktioner
Tak(0)
|
Gad vist hvilket smuthul de benytter for at komme uden om lovgivningen. Et Tv med sådan et standby forbrug ville slet ikke være lovligt. Pinligt at den skal bruge 13w på at holde liv i timeren. Det ville jeg helt ubetinget gøre vrøvl over.
Redigeret af Flash! - 07-Maj-2016 kl. 08:30 |
|
HomeTheater
Super bruger Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan sagtens være at din strømmåler ikke kan måle korrekt på switch mode, men at den måler din pære korrekt
|
|
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1402 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er en ret god indikation at hvis den er varm, så bruger den nok mere end 0,5w. Mener at der er et eller andet smuthul for standby strømforbrug for apparater der er netværkstilsluttet.
|
|
Mvh Jesper
|
|
Flash!
Super bruger Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis den bliver lun så bruger den mere end en 1/2w. Jeg har den gamle uden hdd og den trækker ca. 17w uanset om den er tændt eller i standby. Den bliver mærkbart lun.
Redigeret af Flash! - 07-Maj-2016 kl. 08:39 |
|
JohnH
Super bruger Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 283 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også målt på boksen og har samme oplevelse. Den bruger 13-14 W i brug og nærmest det samme (marginalt mindre måske) når den er "slukket".
Jeg har ikke pillet ved indstillingerne omkring "strømbesparelsesindstillingern Hvornår er det man kan forvente de 0.5W? Og har recordere ikke målt den ved test?
|
|
mich61
Guld medlem Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 826 |
Funktioner
Tak(0)
|
Synes ikke min bliver varm
|
|
JohnH
Super bruger Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 283 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også teste og målt med boksen sat i "Høj" strømbesparelse og 1 time til standby. Har ingen åbenlys effekt: forbrug stadig 13W.
Hmm?
|
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |