recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mistænksomme YouSee priser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mistænksomme YouSee priser

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1402
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mistænksomme YouSee priser
    Sendt: 08-Maj-2016 kl. 19:21
Hej alle
Er det kun mig der syntes YouSee's priser er lidt mistænksomme?
Grundpakken koster 239kr/md, men både pakken med 10 og 20 valgfrie kanaler er billigere?
Gætter på at prisen sikkert bliver sat op efter 6måneder, men jeg har ikke kunne finde denne infomation nogen steder hos YouSee.
Hvis jeg har ret, så er det sgu da en gang bondefangeriAngry

Mvh Jesper
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 19:39
De sidste 3 priser, skal lægges oven i prisen for grundpakken. Så 239,- plus 180, 230 eller 280,-Wink

Redigeret af Flemming Larsen - 08-Maj-2016 kl. 19:40
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 19:39
Du skal lægge grundpakke-prisen oven i prisen på tilvalgspakkerne Wink Da du ikke kan vælge valgfrie kanaler uden grundpakke.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2402
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 20:34
De er helt klart mistænkelige og i strid med reglerne for prissætning. Det er for øvrigt ikke usædvanligt for yousee.

Hvis du tager markedsføringslovens paragraf om prissætning står der:

§ 13. Ved erhvervsmæssigt udbud af varer til forbrugerne, dog ikke salg af varer ved auktionssalg, skal der ved mærkning, skiltning eller på anden måde tydeligt oplyses om den samlede pris for varen inklusive gebyrer, omkostninger, moms og alle andre afgifter.

Det er et direkte krav at det skal være TYDELIGT hvad du skal betale, hvad den SAMLEDE pris for varen er, men det er det jo åbenlyst ikke når du selv skal igang med lommeregneren for at finde ud af hvad det koster. 

De skriver direkte, at mindsteprisen for tilbud nummer 2 i 6 måneder er 1018 kroner, så det er hvad det skal koste - ikke 1018 kroner + 2871 kroner for grundpakken.

Hvis priserne skal lægges sammen er det ikke tydeligt og ikke den gængse måde at annoncere på.

Kig fx. på deres bredbåndstilbud:

Der er ingen der skal bilde mig ind, at for at få fx. 150/30 skal jeg betale både 249 og 319 pr. måned. 

Sagt på en anden måde, du er i din gode ret som forbruger til at forvente at du kan få 25 kanaler + 10 valgfrie for en samlet pris på 1018 kroner for 6 måneder - hvis ikke, så sender du en kopi af tilbuddet til Forbrugerombudsmanden, hvorefter han fortæller Yousee at de skal stå ved deres tilbud og levere for 1018 kroner.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 20:37

Redigeret af Naiera - 08-Maj-2016 kl. 20:38
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8580
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Hej alle
Er det kun mig der syntes YouSee's priser er lidt mistænksomme?
Grundpakken koster 239kr/md, men både pakken med 10 og 20 valgfrie kanaler er billigere?
Gætter på at prisen sikkert bliver sat op efter 6måneder, men jeg har ikke kunne finde denne infomation nogen steder hos YouSee.
Hvis jeg har ret, så er det sgu da en gang bondefangeriAngry

Hvor ser du de priser?

Jeg ser hhv. 269, 449, 499 og 549 på hjemmesiden.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

De sidste 3 priser, skal lægges oven i prisen for grundpakken. Så 239,- plus 180, 230 eller 280,-Wink

Det står der intet om i det billede, og så passer mindsteprisen heller ikke på det billede - de er helt hen i vejret.

Redigeret af lunddal - 08-Maj-2016 kl. 21:14
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 21:15
Tjek lige hjemmesiden igen. Jeg får ikke dit billede frem på TV siden. Priserne passer med, at de opgives som totalpris her hos mig.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Det står der intet om i det billede, og så passer mindsteprisen heller ikke på det billede - de er helt hen i vejret.
Det kan godt være, at det ikke lige fremgår, men det er sådan det foregår. Jeg har det selv.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 21:18
Så må det være antenneforeningsspecifikt.

Men mindstepriserne passer stadigvæk ikke.

For de tre ekstrapakker, er det mindsteprisen for én måned for nye kunder i enkelthusstande inkl. oprettelse.

De gamle Bland Selv pakker blev sat op på en lignende måde, men dog tydeliggjort, at det var ekstrapriser.

Den side, der er taget et skærmbillede af, er helt hen i vejret, og at sætte det op på den måde, må være i strid med markedsføringsloven.

Der er nok en, der har været lidt for hurtig med at bruge en forkert skabelon.

Redigeret af lunddal - 08-Maj-2016 kl. 21:26
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2013
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 21:19
En anden ting jeg har lagt mærke til er, at 300 og 500 Mbit sommetider bytter plads. Er det en bevidst salgsteknik, eller er det en drillenisse?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1402
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Tjek lige hjemmesiden igen. Jeg får ikke dit billede frem på TV siden. Priserne passer med, at de opgives som totalpris her hos mig.

De pågældende priser dukker åbenbart kun op når jeg er logget ind hos YouSee, så det må være en special pris for mig.
Jeg er ikke medlem af nogen antenneforening, jeg har mit abonnent direkte hos YouSee, altså ikke igennem nogen antenneforening.
Mvh Jesper
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu