recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har jeg kabeltv ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Har jeg kabeltv ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mlm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Har jeg kabeltv ?
    Sendt: 14-Maj-2016 kl. 08:34
Jeg overvejer at få hiper bredbånd via kabeltv-stikket og spurgt dem om jeg kan få det.

Det bekræfter de og siger det allerede er på adressen er kabeltv. Jeg har altid, de 10 år jeg har boet i huset brugt antennen der er på taget.
Jeg kan se der 3 steder er sat antennestik op i stuen og værelserne.

Jeg har været rundt om huset og undersøgt om der gå kabler ind, men har ikke fundet noget....

Hiper kan kun levere bredbånd hvis jeg har kabeltv, de kan ikke etablere det.

Er der en måde hvorpå jeg kan undersøge om jeg har kabeltv indlagt ?

Gode ideer modtages :-)
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 08:45
De siger at de kan levere, så må det være godt nok. Du kunne maile dem billeder og gøre opmærksom din betænkligheder.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
mlm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 08:53
Du har sådan set ret - men det er vel mig der står med bøvlet. De sender boksen og hvis det ikke virker skal jeg sende den tilbage....

Lige nu får jeg Internet gennem telefonstikket. Jeg bliver så nød til at vente med at opsige det jeg har, til det andet virker....

Redigeret af mlm - 14-Maj-2016 kl. 08:53
Til top
DenonDali Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DenonDali Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 09:21
Hvis du bruger tv antennen på taget så bruger du vel også dvb-T på dit tv når du indlæser kanalerne og hvis du har kabel tv bruger du dvb-C til at indlæse kanalerne. Det kan du vel se på dit tv om det modtager over dvb-T eller dvb-C
Til top
mlm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 09:26
Jeg får helt sikkert signalet til tv fra antennen. Jeg betaler heller ikke for kabeltv og har selvfølgelig heller ikke nogen kabeltv kanaler....

Min tanke var om der er et testsignal eller noget andet jeg kan gå efter for at se om forbindelsen er der, eller jeg skal have teknikker på besøg.
Hvis det sidste er tilfældet kan Hiper ikke hjælpe mig.

I så fald skal jeg have bredbånd via kabel fra yousee.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 09:35
Hvis du ikke har brugt dit interne antenne installation i over 10 år så vil jeg gennemgå den og opgradere til standarten for stik, dåser og kabler før du begynder at tage den i brug.

Spørg evt. en nabo om de har kabeltv, hvis du er i tvivl om det ligger ude i vejen.

Men husk at opgradere før du bliver tilsluttet igen.
Til top
mlm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 09:47
Der er ingen tvivl om jeg kan få kabel lagt ind, boksen står ude ved vejen....

Spørgsmålet er om der skal graves eller om kabelet allerede er her.
Jeg skal udelukkende bruge kabelet til bredbånd, ikke tv. Det får jeg bedst og billigst fra antennen.

Hiper er billig, men kan ikke grave hvis det bliver nødvendigt. Yousee kan det hele, men er dyre....

Redigeret af mlm - 14-Maj-2016 kl. 09:48
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 09:54
Hvis du har kabel i vejen og du har vægdåser i huset så har der med stor sandsynlighed været en tilslutning før du flyttede ind.

Så der er sikkert gravet et kabel ind til huset, det skal bare tilsluttes igen uden i boksen ved vejen.

Men jeg påpeger lige igen, HUSK nu at opgradere den interne antenneinstallation før du tilslutter, ellers kommer det aldrig til at køre ordenligt.
Til top
mlm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 10:58
Skal der være en youeseeboks inde i huset?

Jeg har alm. Vægstik som disse fugastik
https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-antennestik/p/lk-fuga-antennestik-slut

Redigeret af mlm - 14-Maj-2016 kl. 10:59
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 11:08
Du bliver nødt til at fonde det kabel der går ind i huset, før ved du ikke om du har mulighed for kabel-tv uden at grave. Du kan ikke se det ved at gå en tur rundt om huset!

Start med at gå din nuværende installation igennem, find ud af, hvor kablerne går og se om der er en stump kabel et sted der ikke er brugt.

Ellers må du i gang med at grave.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af mlm mlm skrev:

Jeg har altid, de 10 år jeg har boet i huset brugt antennen der er på taget.
Jeg kan se der 3 steder er sat antennestik op i stuen og værelserne.

Jeg har været rundt om huset og undersøgt om der gå kabler ind, men har ikke fundet noget....
Skal det forståes at du ikke bruger de stik til dit antenne TV tilslutning?

Hvis ikke det er dem du bruger, er der god  chance for der har været kabel-tv tidligere.
Og der skal ikke være en boks, bare et stik af den type du linker til, hvis det er en ældre installation.
De nyere har også en F-connector til data/modem udtag

Mvh. JørgenT

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 11:20
Da du flyttede ind i huset var der da en antenne på taget som du bare har tilsluttet dig?

Eller var der kabeltv som du afmeldte og selv opsatte TV antennen?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu