recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedkvalitet med indbygget DVB-T tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledkvalitet med indbygget DVB-T tuner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frbi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Emne: Billedkvalitet med indbygget DVB-T tuner
    Sendt: 11-November-2006 kl. 09:42

Mit TV har en indbygget DVB-T. Når jeg f.eks ser DR1 via SAT boksen (tilsluttet via scart RGB) og skifter over på DR1 via den indbyggede DVB-T tuner, så er der stort set ingen forskel på billedkvaliteten. Hvorfor er billedet via DVB-T tuneren ikke bedre. Der spares jo da en analog til digital konvertering og en længde scartkabel ?.

Når du nu en gang kommer en SAT boks med HDMI udgang, vil billedkvaliteten (jeg tænker ikke på HD-TV signal) så kunne blive bedre end via den indbyggede DVB-T ?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2006 kl. 18:06

Digitalt TV udsendes med en relativt lav båndbredde, i hvert fald når man tager i betragtning at det er CBR (constant bit rate) og ikke VBR (variable bit rate) som DVD. Det sætter en naturlig grænse for hvor god kvaliteten kan blive, og dermed også hvor meget den analoge konvertering kan betyde.

Uanset dette, er det langt fra usædvanligt at folk ikke oplever en synlig forringelse af billedet, når der køres analogt over den sidste meter kabel.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu