|
Aftale bindende? HASTER |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Online Point: 6196 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-Juli-2016 kl. 15:00 |
Jeg har bestilt fem højttalere (Procella) hos en forhandler I dag har jeg så afbestilt højttalerne, da jeg ikke ved nok om det til at få det meste ud af dem Forhandleren siger så, at aftalen er bindende, da de produceres til ordre Men jeg har ikke underskrevet noget, jeg har ikke betalt noget?
Redigeret af jake51 - 06-Juli-2016 kl. 15:01 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
osbech
Guld medlem Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der står formentlig et eller andet sted at varer som skal fremstilles/bestilles hjem specielt osv ikke kan retuneres. Det kaldes bestillingskøb iflg købeloven, og din returret gælder ikke.
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis de er bestilt over Nettet, er der jo noget på skrift
|
|
Jonas Baadsgaard
Super bruger Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Selvom du ikke har underskrevet noget er en aftale bindende for begge parter. 14 dages fortrydelsesret gælder kun ved fjernsalg/internet handel. Selv her vil man indenfor de 14 dage kunne fortryde, også selvom varen er produceret til ordre. Kun ved special bestillinger på mål, fx tilpassede møbler, en brudekjole på særlige mål osv, kan retten fraviges. En mundtlig aftale er ligeså bindende som en skriftlig, dog er det forhandleren der skal bevise i har en aftale.
|
|
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|
Random_Hero
Super bruger Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
Funktioner
Tak(0)
|
forhandler vel oplyst det mundtligt inden/ved bestilling? du kan ikke gætte at det er specielordre.
og hvis det er specielt, så burde han ved en mundtlig bestilling få printet en "bestillingseddel" ud og få din underskrift på den. Redigeret af Random_Hero - 06-Juli-2016 kl. 16:24 |
|
Flash!
Super bruger Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis aftalen er indgået under vilkår der normalt ville give dig fortrydelsesret, så ville jeg ikke bare lade mig spise at med at forhandleren lige pludselig udnævner varen til et bestillingskøb. De er jo helt identiske med andre højttalere af samme mærke og model, og det at de er bestilt hjem til dig er ikke det samme som at de er specialfremstillet lige til dig. Det er ikke et par sko. I øvrigt,
så burde han da i det mindste have gjort opmærksom på det hvis han mente at der var tale om et bestillingskøb.
Det sagt, så synes jeg da også at man selv bør tænke sig grundigt om inden man bestiller noget.
Redigeret af Flash! - 06-Juli-2016 kl. 16:52 |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det må være lidt en gråzone. Internethandel siger fuld fortrydelsesret. Men hvis varen er hjemtaget på bestilling, hænger forhandleren på den, hvis ikke han har en bindende underskrift fra dig som køber.
|
|
Jonas Baadsgaard
Super bruger Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det gælder så kun hvis varen er fremstillet på special mål eller tilpasset.
Det at varen er hjemtaget på bestilling ophæver ikke alene de 14 dages fortrydelsesret.
|
|
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|
xzioN
Super bruger Oprettet: 07-Maj-2016 Status: Offline Point: 283 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan sådan set være lige glad. Du har ikke betalt og han har ingen underskrift. Sådan hvordan havde han tænkt sig at inddrive pengene. Plus ved bestillingskøb ligger man altid et depositum som minimum som dækker hvis kunden springer fra.
|
|
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108" Sony OLED A1 77” Pioneer krp-600m kuro SVS prime satellite speakers 5.0 SVS PB-2000 Sub Pioneer VSX-LX 50 Canon 7D Canon 70-300 L objektiv Canon 50mm F1.4 |
|
tabbycph
Bruger Oprettet: 07-Februar-2014 Sted: Kbh S Status: Offline Point: 89 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad firma har du købt hos ?
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
I princippet kan du være ligeglad.
Jeg går ud fra at forhandleren er en mindre butik, der nu hænger på et par højttalere der nok ikke lige kan sælges i en fart. Når du siger at du ikke kan få det optimale ud af dem, kan du jo spørge forhandler om han kan hjælpe med justering og placering. Du har i hvert fald et moralsk ansvar over for forhandler. Og han kan jo bare printe tråden fra recordere ud. Her siger du at du har bestilt. Tænk dig om endnu en gang. Hvis køber et andet sæt er forhandler nok villig til at slå en streg over den allerede aftale. I hvert fald bør du prøve at indgå et forlig med forhandler. |
|
xzioN
Super bruger Oprettet: 07-Maj-2016 Status: Offline Point: 283 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mufti. Er forhandleren så ikke moralsk forpligtet til at levere en service så der ingen tvivl var omkring de højtaler så kunden ikke havde bestilt dem.
|
|
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108" Sony OLED A1 77” Pioneer krp-600m kuro SVS prime satellite speakers 5.0 SVS PB-2000 Sub Pioneer VSX-LX 50 Canon 7D Canon 70-300 L objektiv Canon 50mm F1.4 |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |