|
Virus på iPhone? |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
Chrizzy
Pause fra forummet Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Juli-2016 kl. 10:50 |
Hej.
Kan man få virus på sin iPhone uden at trykke ja til diverse ting? Jeg har et par gange modtaget de der mærkelige SMS med at ens pakke ikke kunne leveres osv. men slettede dem selvfølgelig bare uden at åbne linket. Og det er længe siden jeg har fået den sidste SMS. Nu har jeg så lige browset lidt inde på www.golfwrx.com og læst forums derinde og den side har virkelig aldrig skabt problemer før, men pludselig tre gange i træk har der poppet noget frem med "Tillykke din iPhone 6S er på vej" og reklamer for medicin og biler osv. og det eneste jeg kan er at trykke på Luk og så popper en ny siden frem i Safari. Hvad kan dette skyldes? Jeg har seriøst ikke åbnet noget link i en SMS eller i en mail før på min telefon, som der virkede som noget snask. Nogen der har prøvet noget lign.? |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, da jeg fik app'en yr.no en norsk vejr app, der skulle være rigtig god. Da fik jeg på min browser et tulbud om at vinde en iPhone 6. Skulle bare svare på et par spørgsmål. Lurede at ved at trykke på "next knapoen", risikerede jeg at downloade noget snavs på tlf.
Så brug din sunde fornuft. Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det nok fup! |
|
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du læser det jeg skriver så har jeg netop ikke trykket på noget, men fået virus alligevel med alle mulige reklamer der popper op når jeg bruger Safari.
Nogen der ved hvordan man renser telefonen for det? |
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har heller ikke virus på min tlf. Men mener de uhensigtsmæssigheder relaterer til visse apps, hvis du bedre forstår det.
|
|
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke hentet nogen apps, besøgt nogle mærkelige hjemmesider eller trykket på nogle underlige links i mails og SMS. Jeg har intet gjort. Det er 100 år siden jeg sidst har hentet en app og min telefon har aldrig opført sig underligt. Men nu kan jeg ikke besøge en hjemmeside i Safari uden jeg får en reklame om at jeg har vundet en iPhone og jeg kan dreje på et hjul for at få ekstra gevinster.
Nogen der ved hvordan man slipper af med denne virus? Jeg har slettet alle cookies osv. men virker ikke.
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at genstarte din tlf
|
|
MulleB
Guld medlem Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
du har ikke fået virus på din Iphone, det er den hjemmeside du besøger der er blevet inficeret.
Når siden er blevet renset kommer disse pop ups ikke mere. på Iphone kan der ikke ske noget ved at klikke på de sms links, det er kun på android.
|
|
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
Genstarte ved at tænde og slukke eller hard reset?
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Når tlf er tændt 24/7 kan den begynde at opføre sig mærkeligt. Og så hjælper det at slukke den helt og tænde igen |
|
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
Det har jo intet med det at gøre... Der er kommet noget virus på telefonen der popper op når jeg er aktiv i Safari... En genstart virkede desværre ikke...
|
|
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg browset i 10 min på Zalando og Boozt uden der kom nogen popup. Da jeg så gik ind på Recordere så kom popup med det samme. Den linker til noget der hedder mega viral content site.
Nogle hjemmesider får den frem men andre gør ikke? |
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Der kommer ikke noget på min iPhone 6S i Safari og recordere.dk. Har du nyeste sw 9.3.3 ?
|
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |