recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste LCD ved kabel TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste LCD ved kabel TV?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
trvboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste LCD ved kabel TV?
    Sendt: 14-November-2006 kl. 20:19

Jeg tænker at opgradere mit aldrende tv til en LCD skærm (37" eller 40"). Har set flotte billeder hos forhandlere men de har vist digitalt signal - og jeg har kabel TV. Går ud fra at dette betyder jeg får et dårligere billede hjemme i stuen end det som jeg ser hos forhandleren? Hvad gør jeg ved det?

Skal jeg købe et tv med indbygget DVBT...et eller andet?

Skal jeg købe en separat DVBT-boks?

Vinder jeg alligevel intet ved ekstra hardware og er bedst tjent med at gøre intet ud over at købe en flad?

PS. Kvinden i huset ser naturligvis helst at vi ikke har en ekstra boks med tilhørende kabel stående omkring skærmen...

Gode råd modtages :-)

Kasper

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2006 kl. 20:24

Hvis der ikke må væer en extra modtager, så er det jo muligt at købe et TV med DVB-C Tuner, og et CAM som passer til udbyderens kodning (TDC - Viaacess, Stofa - Irdeto).

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2006 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af trvboy trvboy skrev:

Jeg tænker at opgradere mit aldrende tv til en LCD skærm (37" eller 40")

Er du sikker på der bliver tale om en opgradering, hvis du skifter fra billedrør til LCD? Hvis du har mulighed for det, så kig på nogle plasma TV, og se om det ikke giver et pænere billede. Billedet skal være pænt på både analoge og digitale signaler; hvis det er skod til at vise et analogt signal er det også skod til at vise et digitalt signal.

Jeg vil ikke trække noget ned over ørerne på dig, men jeg, og andre, erfarer bare at folk kun overvejer LCD, når deres behov reelt skriger plasma.

Redigeret af Naiera - 14-November-2006 kl. 21:40
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu