|
Marantz sr7010 - støj fra højt. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Mathiasdela ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 73 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Oktober-2016 kl. 18:34 |
Hejsa..
Det har nu undret mig lidt, at jeg har støj fra mine højtalere i mig 5.1 setup på den nye receiver jeg fik forleden dag. Jeg kører med supra ply 2.0 til front og center og noget almindelig 0.75mm ofc til mine bagkanaler. Jeg har MKsound 950 som LCR og MKsound 750 som bag. Det er mindre støj, men det kan høres når der ikke er noget signal plus ved afspilning ved lav lydstyrke. Nogle der har en ide til hvordan jeg kan få afhjulpet problemet Mvh |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at koble alt andet udstyr fra receiveren og se om det forsvinder. Og hvis ja så forbind end enhed efter den andet for at se om det er noget af det som er tilslutter som giver problemer. Kan fx være et strøm stik som skal vendes.
|
|
![]() |
|
Mathiasdela ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 73 |
Hej igen!
Tak for råd, desværre intet af det der virkede :-( |
|
![]() |
|
Det er som om, at når min receiver laver det delayed klik, at der så kommer lidt støj i højtalerne og alt efter hvilken source jeg vælger, ændrer støjen sig (mere eller mindre) og det er selvom receiveren er det eneste der er sat til også højtalere deri, og ikke andet
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
Beskriv støjen
Ændrer den sig når du skruer op? Er den der også ved pure direct? Klaus |
|
![]() |
|
Det er primært støj fra tweeterne, ganske normal White noise støj..
det er ikke meget højt men man kan høre det, og det stiger typisk sammen med Volume, men kan ændre sig hvis jeg vælger en anden source.. og ja, det er også ved pure direct |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
kan der være tale om recieverens noise floor?
|
|
![]() |
|
Skal jeg ikke kunne sige, men når jeg kan høre det ved normal volume, (uden lyd) så er det nok til at genere mig nok, og vil jo gerne finde en løsning.. jeg har ikke oplevet min gamle receiver gjorde det
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Den er ny, så kontakt forhandler om problemet.
|
|
![]() |
|
theman7979 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2009 Status: Offline Point: 119 |
Prøv lige at slå audyssey dynamic EQ fra og se om det hjælper.
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1688 |
Det lyder ikke rigtigt. Der skal ikke komme støj fra højttalerne der er højere end man kun kan høre det med øret tæt ved diskanten hvis du har valgt en digital indgang. Der han være lidt hvis den er på Phono eller FM. Har ikke et bud på hvad der er galt men prøv at henvende dig der hvor den er købt. Tror det er en reklamation.
|
|
![]() |
|
Jeg har ikke slået noget audyssey til, hverken EQ eller volume, og jeg har taget kontakt til dem, men de mener det kan være pga jord, men jeg har koblet den op til en jordet stikdåse, og kun recevier plus højtalere naturligvis, uden held
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |