recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybegynder køb af pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegynder køb af pladespiller

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nybegynder køb af pladespiller
    Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 17:48
Vil ha købt en pladespiller.Den skal være næsten plug and play.Har kigget lidt på Rega planet 2 og 3.  Edwards Audio TT2SE m. Goldring 2300 og Thorens 209.Er der nogle af dem der er rimlige i lydkvalitet.Eller er der noget der er bedre.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 19:27
Afhænger af budget. Som begynder pladespiller vil jeg sige en Rega Planar 1. Ellers er Planar 3 rigtig lækker men jo også noget dyrere.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 21:45
I prisklassen et Pro-ject også et godt bud...

M.v.h.
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 22:34
Vil ofre omkring 8000kr.Har bestilt en Vincent PHO-8 Riaa i dag.Edwards Audio TT2SE er man nød til at købe.Har også kigget på denne Pro-Ject 1XPression Carbon Classic.2 forhandlere har anbefalet en Rega planar 3.Men må ud lytte på dem.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 00:10
Pickup betyder vel også noget.
Venlig hilsen
KB
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 07:57
For 20 år siden var Rega Planar noget af det bedste man kunne få, så det har vel ikke ændret sig. 

Men den kan så heller ikke noget. Den er helt manuel. Hvis du vil ændre hastigheden, så skal du flytte elestaikken. Når den pladen er færdig, kører den bare i sidste uendelige spor, armen kommer ikke selv retur.

Men det er jo lige så vigtig hvad det er for pickup du sætter på.
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 09:25
skal også have købt ny pladespiller, har kigget på, og næsten besluttet mig, til en audio tecnica AT LP5
som får meget ros for god lydkvalitet, og så ser den jo også rigtig godt ud.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 09:55
Dem jeg har kigget på er med pickup.
 karula ser spændene ud.
Tager ud og hører på et par pladespillere senere i dag.  
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 11:20
Rega går man aldrig forkert af. Og da det skal være plug and play begrænser du mulighderne.
For 8000,- kan man på brugtmarked finde noget rigtig sjovt. men så er det ikke længere plug and play.

se her http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=3255&zoneid=3


Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 12:22
Takker p.las.Vil helst have plug and play.Og helst nyt da jeg ikke ved hvad man skal kigge efter.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Kim_ Kim_ skrev:


Du bør nok kikke efter en med S arm og direkte drive.
 
Jeg ville aldrig købe den Rega - den er med rem træk, den har en lige tonearm, den er tude grim i mine øjne.
 
Jeg har selv 2 stk. - en Technics SL-2000 m. Super OM 10 og en Onkyo CP-1050 m. Super OM 30. Onkyo'en lyder bedst af de 2, måske pga. pickup'en. De begge er med S arm og direkte drive, de begge har fået en Ortofon pickup. Jeg vil forslå dig at kikke efter noget i den retning.
 
Onkyo'en er den jeg bruger i dag og har kostet mig ca. 5.500,- inkl. ny pickup og headshell.


s-arm. Direct drive etc er vis mere religion. Jeg syntes at en S-arm er grim. Men det kan trådstarter jo ikke bruge til noget.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Kim_ Kim_ skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

s-arm. Direct drive etc er vis mere religion. Jeg syntes at en S-arm er grim. Men det kan trådstarter jo ikke bruge til noget.
Øøh nej - en S arm rammer mere nøjagtig i rillen fra start til slut end en lige arm gør. En lige arm "vrider" nålen mere nede i rillen end en S arm gør.
Ved direkte drive er der ingen rem der kan knække, altså en mulighed mindre for at den går i stykker. De remme mørner med tiden, et gummi hjul går der meget længere tid før det mørner. Min SL-2000 køre stadig med samme hjul, den er 30 år gammel, så lang tid havde en rem ikke holdt.
Hastigheden styres lige godt om det er rem eller direkte træk, det sørger elektronikken for.


på pladespiller er alt et kompromis

I stedet for at gøre det selv til herre over hvad der er rigtig og forkert. Kunne du jo komme med nogle eksempler på pladespillere , som er plug and play. Det er det som trådstarter efterspørger på.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu