|
Apple forsøger at omgå garanti |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 11:05 |
Jeg har lige læst en artikel, hvor det beskrives hvordan forsøger at omgå deres egen garanti, ved at henvise til fugtindikatorer. Apple tilbyder i stedet en ny ombytter mod at der betales 3.700, da den defekt telefon vurderes ikke at kunne repareres og fugtskader er kundens egen telefon. Kun tog til sidst sin telefon til en uafhængig reparatør nede, som lavede den defekte telefon gratis på under et minut. Problemet var lidt lommeuld i ladestikket.
Hvad laver Apple egentligt. Tror de at deres kunder er så loyale at de gider blive pisset på. Det er jo et stort firma, så der vil selvfølgelig også være flere klagesager, men Apples håndtering er helt ude i hampen. Det er både arrogant, dumt om selvfølgelig i strid med lovgivningen. her er lige et link til artiklen:
Redigeret af slumbert - 29-Oktober-2016 kl. 11:06 |
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
Skalle06
Guld medlem Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Funktioner
Tak(0)
|
Virker som om, du har lidt travlt med at skyde på Apple.
Hvis du læser hele artiklen kunne noget tyde på, at det er Humac der fejler. Andre butikker har åbenbart ingen problemer med at sende telefonen til nærmere undersøgelse, selvom der er tegn på fugt. Så det kunne jo være, at Humac overfortolker Apples retningslinier. |
|
Go outside, the graphics are amazing!
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4112 |
Funktioner
Tak(0)
|
Langt være er vel den retssag som Apple har anlagt mod en kunde, da de ikke vil overholde købeloven:
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19458 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det har absolut intet med Apple at gøre. Det er da Humac der klovner her, ved at afvise med det samme.
Var Humac bare lidt kloge havde de kigget efter on lightning stikket gik i bund. Apple har jo ikke engang hverken set eller hørt om den pågældende telefon! Som elektronikreparatør, forstår jeg godt at man afviser at reparere på en telefon, hvor fugtindikatoren er udløst. Hvad er der ved at reparere et defekt ladestik, når man ser telefonen igen om to måneder på grund af fugten og kunden skriger garanti og hvorfor man ikke har repareret ordenligt. Men okay, det giver nok mere medieomtale at skyde på Apple, end på Humac...... Klaus |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10425 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det har det så måske alligevel, hvis det er korrekt at Humac blot følger Apples anvisninger. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fik også en iPhone 4S ombyttet efter et år gennem Elgiganten. Den var spritny!
|
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan godt være fejlen ligger hos humac, men Jeg forstår det nu stadig som om at en udløst fugtindikator vil betyde at telefonen ikke er dækket af garantien.
Det synes jeg stadig er et problem. |
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er også et problem, når nu der ikke er noget der tyder på at fejlen på telefonen havde noget med fugt at gøre. Dermed har Humac, som siger de følger Apples politik, afvist reklamationen på et forkert grundlag og fugtindikatoren kommer derved til at virke som en dårlig undskyldning. Hvor tit reklamationer uberettiget bliver afvist pga. fugtindikatoren kan vi ikke vide noget sikkert om, men hvis Humacs håndtering af sagen skal være vores indikator, er det nok ikke så sjældent.
Redigeret af Mefisto - 29-Oktober-2016 kl. 13:39 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19458 |
Funktioner
Tak(0)
|
At afvise en telefon med lommeuld i et stik (ja, jeg har tømt mit hovedtelefon i min gamle 4S flere gange) er næppe Apples anvisninger. Desuden er det butikken der har vurderet at der er "fugtskader" på telefonen og ikke Apple. For mig at se er det en "hurtig" Humac medarbejde der er skyld i det. Apple kender som skrevet intet til den pågældende telefon. Klaus |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12317 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg selv lige læst artiklen før jeg kom herind på recordere, og det er da langt hen ad vejen lige så meget Apples skyld, med de restriktioner de lægger på forhandlernes muligheder for at udføre selv de mindste reparationer. Selvfølgelig ser det ikke så godt ud for Humac, når selv Power og Elmutanten kan finde ud af at fikse "lommeuld". Dog mener jeg det er ret godt klaret, at man som forbruger ikke selv har tjekket opladerporten, hvis telefonen ikke ville oplade! Hvor svært er det at tage en lommelygte eller noget andet skarpt lys, og kigge i porten? |
|
Skalle06
Guld medlem Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Funktioner
Tak(0)
|
@Naiera
Nu kender jeg ikke ordlyden i Apples anvisninger til butikkerne. Kender du dem? Men noget kan tyde på, at Humac medarbejderen har været lidt for ivrig i sin fortolkning, når andre butikker, der har de samme anvisninger, godt kan finde ud af, at bruge den sunde fornuft mht. lommeuld og lignende, og endda sende telefonen til værkstedet, selv om der er tegn på fugtskade. |
|
Go outside, the graphics are amazing!
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er ingen der ved hvad Apples regler er for Apple vil ikke offentliggøre dem, men det står jo meget klart i Politiken at Humac har fulgt Apples retningslinjer:
"Humac har bare fulgt de regler, som vi er underlagt fra Apple, siger kædens adm. direktør, Michael Bech, som bekræfter forløbet med Jesper Uhrup. Ifølge ham skal Humac eller andre autoriserede forhandlere af Apples telefoner overhovedet ikke påbegynde servicering af en iPhone, hvis de små fugtindikatorer klart viser, at mobilen har været udsat for fugt. »Jeg tror gerne, at kunden oplever, at han kan få løst problemet nede ad gaden. Men i det øjeblik vi ser ir, eller en fugtindikator er påvirket, er Apples spilleregler, at vi ikke må gøre andet end at tilbyde en ombytningstelefon. Den proces kan og vil vi ikke afvige fra«, siger Michael Bech." Der er vel ikke ret meget at tage fejl af. Hvis fugtindikatoren er udløst skal de tilbyde en ombytningstelefon og der er lige præcis det Humac har gjort. At en anden forretning gør noget andet ændrer ikke ved at Apples politik tilsyneladende er at gøre som Humac har gjort. Det er jo også nemt for konkurrenterne at sige at de da aldrig kunne finde på at afvise en reklamation alene på baggrund af fugtindikatoren, når de får sagen forelagt. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |