recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa: Dårlig kvalitet på en række SD-kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa: Dårlig kvalitet på en række SD-kanaler

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
martin_skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2009
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_skov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa: Dårlig kvalitet på en række SD-kanaler
    Sendt: 16-November-2016 kl. 18:42
Hej med jer

Jeg vil høre om I har samme oplevelse som jeg har med en række af Stofas SD-kanaler, nemlig at de er i ekstra dårlig kvalitet.

Det gælder bl.a.:

TV3 Puls
SAT.1
TVP Polonia
Disney XD
VIVA/Comedy Central

Billedet er udtværet og uskarpt på ovennævnte kanaler. Derimod ser det fint ud på bl.a. DR K.

Jeg bor i Sønderborg (Stofas eget anlæg) og har fint signal, men har også set at SAT.1 er i dårlig kvalitet i Kolding-området. Det må være en af de der encodere hos Stofa, der fejler grumt.

Her er et link til 5 korte klip fra ovennævnte kanaler (36 MB).
http://www112.zippyshare.com/v/4xi4yOZP/file.html


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 18:58
Af de nævnte kanaler har jeg kun TV3 Puls, og kan kun være enig i, at billedkvaliteten er ringe, mens den f.eks. på DR 2 og K er OK. Sat1 har jeg på parabol, og her er den OK.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 21:10
Ja, TV3 Puls har et elendigt billede. Kun overgået af tyske NDR, da den stadig blev sendt som SD kanal. Siden er den gået over til at blive vist i HD, dog synes billedkvaliteten igen at være dalende. Ofte ligner billedet mere SD end HD.

For lige at komme tilbage til TV3 Puls, så er billedet på den meget lig det, der var på f.eks. Kanal 4, inden den overgik til HD. Synes i øvrigt at den elendige billedkvalitet mest går ud over øjnene. De ligner ofte mere sorte huller end noget andet.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 09:04
Har du adgang til en feltmåler med spectrum?

Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 11:22
TV3 Puls findes kun i MPEG2 SD det er nok derfor den har et dårlig billede.

Bitraten ligger på 2,5 - 5,1.
Til top
martin_skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2009
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_skov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 11:35
fltk/Flemming: Tak for dit svar Smile

azrael: Jeg observerede nøjagtig det samme som dig i forbindelse med NDR og Kanal 4. Og ja, det er især folks ansigter det går ud over. De ligner akvarelmalerier. Og som du nævner, så daler billedkvaliteten (bitraten) lidt hele tiden. DR K er faldet fra 5,2 til 5,0 og NDR HD er faldet fra 8,2 til 7,9 (kan ses i bunden af DVBViewer)

Benjamin: Det ved jeg ikke hvad er.

Kand: Stofa sender alle kanaler, også SD, i MPEG4. TV3 Puls ligger konstant på 4,2. DR Ultra ligger på 3,0 og ser markant bedre ud. Så det er noget andet end bitraten, der er galt med her.


Redigeret af martin_skov - 19-November-2016 kl. 11:36
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 13:12
Et spectrum kan afsløre om du har en eller anden form af indstråling som ramme de frekvenser som der benyttes af de kanal :)
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 07:21
Tror den dårlige kvalitet på TV3 Puls skyldes hvor meget Stofa har komprimeret kanalen dvs. hvor meget båndbredde de har afsat til denne kanal, og altså ikke hvilket udstyr vi brugere har. Jeg er selv ganske utilfreds med kvaliteten af TV3 Puls der har mange gode boligprogrammer etc.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 14:19
Jeg abonnerer på Stofas HD og har fibernet. Jeg er kritisk med hensyn til billedkvalitet, men jeg synes, at kvaliteten er god. Det samme gælder stofa webtv. Og alligevel ...
Mht sammenligning med trådstarters først nævnte kanaler kender jeg dog kun Sat1, og jeg er her enig i, at billedkvaliteten er dårlig.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 14:21
Fiber er sikkert bedre end kabel!
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fiber er sikkert bedre end kabel!

Seriøst?
Så har du mistet forestået noget.
Kvaliteten af tv kanalen er ikke afgjort af de fysiske transport medier.
Der er plads hensyn til kapacitet ja, men dvb-c har en stor kapacitet. Mange steder er spærre filter og dobbelt sendinger af de samme kanaler (krypteret og ukrypteret) er begrænsning, men det er ikke transport mediet's skyld.
.....
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fiber er sikkert bedre end kabel!

Seriøst?
Så har du mistet forestået noget.
Kvaliteten af tv kanalen er ikke afgjort af de fysiske transport medier.
Der er plads hensyn til kapacitet ja, men dvb-c har en stor kapacitet. Mange steder er spærre filter og dobbelt sendinger af de samme kanaler (krypteret og ukrypteret) er begrænsning, men det er ikke transport mediet's skyld.

Hvad skal vi så med fiber?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu