recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstra forstærker - ja/nej?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ekstra forstærker - ja/nej?

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 593
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ekstra forstærker - ja/nej?
    Sendt: 06-Januar-2015 kl. 19:52
Nu fik jeg sat et par Dali Lektor 8 og Dali Lektor 2 på min Denon AVR-X4000. Det lyder formidabelt godt, og selvom de selvfølgelig lige skal spilles til, så kan jeg høre mærkbar forbedring.

Nu spekulerer jeg så lidt i tanken om, at smide en forstærker/effektforstærker på også og lade den trække fronterne både i surround og ikke mindst når jeg spiller stereo. Jeg havde nok lidt glemt hvor godt musik kan lyde i ren stereo i disse tider, hvor alt skal streames og komprimeres :) 

Men det rejser to spørgsmål: er der overhovedet noget vundet ved det nummer? Og hvilke forstærkere kunne man kigge efter sammen med Denon og Dali? 

Jeg har selv kigget efter noget NAD (f.eks. C275/C375) eller Denon PMA-1510. Brugt afskrækker mig bestemt ikke.  Ønsket er som nævnt god, ren lyd og styr på bassen - genrerne en blandet landhandel, men en del rock. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 20:02
Har du prøvet at hører dine Lektor på en c275 der hvor du har købt dem? Det ville jeg nok gøre i første omgang :-)
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 20:07
Go' ide - jeg kunne da selvfølgelig tage en tur i Hifiklubben igen og udnytte, at de har 'det hele derinde' :) 

Det havde jeg selv helt overset. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 20:20
Thumbs Up Så kan du i hvert fald finde ud af om du får noget ud af det.
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 18:54
Nu opdager jeg jo pludselig, at en Emotiva XPA-3 faktisk er nede i en rigtig fornuftig pris:https://emotiva.com/products/amplifiers/xpa-3 - nogen der har erfaring med Emotiva og ikke mindst at bestille derfra? 

Jeg frygter lidt moms, told, etc :( 
Til top
David O Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2012
Sted: Haderslev
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 19:24
usashop.com der kan man indtaste varens pris i US dollar og så laver den en beregning med ca. toldafgift og levering... total beløber det sig i ca. 6200 kr., hvis jeg husker det korrekt
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 19:27
Ja, cirka 6200 løber sådan en op i via ShopUSA. Så er der også UPA-200, som er markant billigere (og dog yder 2x125W) og kan fås for 2700. 
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 19:33
David O Jensen> Jeg læste dit emne i køb og salg-afdelingen og kan se, at du er ude efter nogenlunde det samme som mig (ekstra forstærker til fronter) - har du fundet noget interessant? :) 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 19:36
Melder mig lige på tråden her... SBN.. har du gjort dig nogen overvejelser vedr. tilslutningen?? C275 åbner for muligheden af bi-wiring som jeg lige husker det, mens emotiva lukker denne og kun gør brug af bi-amp.. Er der nogen fordele/ ulemper ved ovenstående tilsutningsmuligheder?

Står selv lidt i samme båd med effektforstærker, dog til B&W DM604S3 højtalere, drevet af en Denon AVR3313..

I fald UPA-200 skulle være nok til at få det optimale ud af mit setup overvejer jeg temmelig kraftigt at købe en sådan en
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 19:42
Mine Dali Lektor har ikke mulighed for biwiring eller biamp, så dét er i mit tilfælde begrænsningen - så det er der helt sikkert andre, der meget bedre kan svare på end mig :)

Trods det synes jeg begge de Emotiva ser rigtig interessante ud både ud fra pris og ikke mindst reviews. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 21:29
Ja det gør de nemlig begge og glæder mig til lidt ekspert råd specielt på UPA-200 om den er kraftig nok.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 21:31
Sys iøvrigt at jeg læste en svar på en anden tråd med en der gjorde opmærksom på, at i et surround setup - fandt han det bedst at fronter og center var koblet på en effekt, idet de alle 3 skulle have samme "levebrød" - Hvad er det for en størrelse??
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu