recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer Surround setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer Surround setup

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
startrix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Marts-2006
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér startrix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overvejer Surround setup
    Sendt: 26-December-2016 kl. 16:12
Hej,

Jeg overvejer at købe en surround receiver da jeg ønsker at kunne se film med lidt flere effekter.
I dag har jeg en stereoreceiver samt et Apple TV4 hvor 99% af alt materiale bliver afspillet fra.

Desværre har Apple TV4 ikke nogen optisk udgang så det tyder på jeg skal have fat i en receiver med HDMI.
Mine højtalere i front er DALI 808, så overvejer jeg at købe et sæt BW til baghøjtalere.

Er der nogen der kan anbefale en god receiver ? Det må gerne være brugt...

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 16:54
Surround er også det eneste rigtige hvis man ser mange film.
Jeg har selv været meget glad for Yamaha receiver , men der er mange derude. Husk også en center højttaler , den er vigtig
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 17:30
Også en anbefaling af Yamaha herfra.

Men jeg forstår ikke helt, at når du har Dali fronthøjttalere, så vil du have B&W bag? Uanset, så et det MEGET vigtigt at du vælger en center, med samme "lyd", som dine fronter...

M.v.h.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 18:25
Enig med øvrigheden:), match med dali. Jeg er ligeledes også ret begejstret for Yamaha, men vil alligevel foretrække Nad hvis lyd er i højsædet.
Især Nad finder brugt til nogle ret gode priser.

Kender ikke lige dine fronter, men dali hævder selv at deres "klang" går igen igennem serierne og så er Zensor rimelig ydelse/pris fin. Alternativt en brugt dali ikon
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Enig med øvrigheden:), match med dali. Jeg er ligeledes også ret begejstret for Yamaha, men vil alligevel foretrække Nad hvis lyd er i højsædet.

Lige m.h.t. NAD (og ONKYO) ville jeg ikke turde købe brugt, da begge mærker lider af dårlige HDMI-boards!

M.v.h.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Lige m.h.t. NAD (og ONKYO) ville jeg ikke turde købe brugt, da begge mærker lider af dårlige HDMI-boards!

M.v.h.
Halleluja Clap
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 19:18
Hvis du er ligeglad med Atmos, så er denne et røverkøb:

https://www.komplett.dk/product/875654/tv-hifi/hjemmebio/receivere/sony-strd-n1070-av-receiver#

Til den pris, mener jeg ikke, det kan betale sig, at købe brugt...

Hvis du gerne vil have Atmos mm. er denne et godt bud:

https://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-lager-marantz-sr5010-soelv-b-stock-p-2168.html

Redigeret af Supergris - 26-December-2016 kl. 19:28
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 20:29
Vedr onkyo og Nad, så undrer jeg mig. Ikke at de ikke har hart dårlige boards, men det er jo altså ikke alle modeller og årgange.
Ting ændres over tid og for seriøse udbydere også til det bedre. Jeg har aldrig haft problemer med Nad og altid købt brugt.
Det kan være jeg har været heldig, men tænker nu nok det er andre der har været uheldige.
Skulle den device gøre sig gældende i min verden, så gik jeg aldrig igen på Panasonic eller Yamaha. Begge mærker er dog glædeligt købt igen trods kedelige erfaringer og uden problemer.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 00:07
ONKYO har så haft HDMI-board problemer siden 2009-2010 stykker, og så mindst til for to år siden! Og det var/er på 80% af modellerne. Og vi ved jo ikke endnu, om de har løst (spare) problemerne. M.h.t. NAD, så ved jeg ikke, hvilke modeller/årgange der er problemer med, blot at der ér problemer med NAD.

Det kunne være sjovt at vide, hvilket Yamaha produkt du har haft problem med - og hvor gammel det var/hvor længe siden det er?

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 27-December-2016 kl. 00:08
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 08:44
Nu er det nok ikke 80% der havde/har problemet.

Jeg kan da sige at min første Onkyo 607 stadig kører.
Og da jeg solgte min 807 efter 4-5 år kørte den stadig.
Og min 818 kører stadig på 3 år.

Men Onkyo har jo også udvidet garantien op til 5 år på de modeller der havde problemer.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Overdrivelse fremmer forståelsen, men mon ikke de fleste snart har forstået, enkelte brugere på Recordere.dk altid advarer mod køb af Onkyo og NAD. Til trods for at der stadig sælges masser af dem på verdens plan.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg kan da sige at min første Onkyo 607 stadig kører.
Og da jeg solgte min 807 efter 4-5 år kørte den stadig.
Og min 818 kører stadig på 3 år.

Men Onkyo har jo også udvidet garantien op til 5 år på de modeller der havde problemer.

Jeg skal præcisere hvad jeg skrev, da det åbenbart kan misforstås:

80% af de forskellige modeller har vist at kunne få HDMI-board fejl. Ikke 80% af alle solgte apparater! Er det lidt tydeligere nu?

Og den med de 5 års garanti er desværre udhulet igen, af ONKYO, eftersom de ikke (længere) dækker HDMI fejl, men kun lyd- og netværksfejl!

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu