recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Svag subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Svag subwoofer

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
janr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-December-2005
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Svag subwoofer
    Sendt: 26-December-2016 kl. 15:06
Hej alle

Jeg har en focal dome subwoofer koblet til min marantz sr7008. Jeg opdagede at den ikke spille når jeg så film. For at finde ud af om det er kabel, forstærker eller sub den er gal med, så prøvede jeg at koble en Sonos connect AMP på kablet og teste kabel og sub. Her spillede den MEGET svagt. Jeg tænkte det måske kunne være indstillingerne på connect AMP og jeg genstartede den til fabriks indstillinger, det hjalp ikke. Så det må være kabel eller sub den er gal med. Hvad er der størst sandsynlighed for er defekt med min fejlbeskeivelse?
Thomas
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 15:11
Hvordan står volumen og crossover til på din sub?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
janr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-December-2005
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 15:13
Den står på 1/2 på begge. Har dig prøvet alle former for indstillinger
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 15:17
Fuldt op for begge.

Og prøv så med et andet kabel.

Tænder den forstærkeren?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
janr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-December-2005
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 15:19
Jeg har desværre ikke et andet kabel jeg kan teste med 😩. Hvad mener du med om den tænder den?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 15:41
Tænder subwooferen?
Har den ikke sådan en "auto on" funktion?

Hvis du bor et sted i nærheden af mig, er du velkommen til at kigge forbi og lånet et kabel....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
janr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-December-2005
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 15:43
Det var pænt af dig, men skal nok få fat i er kabel. Den har en auto funktion, men den står på on
Til top
janr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-December-2005
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 15:49
Men var egentlig ude efter at vide om man kunne udelukke at det kunne være enten kablet eller stubben. Tænkte om det var muligt at et kabel kunne gøre dette? Og om stubben kan være defekte og kun kan spille så lavt
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 07:32
Helt op med crossover (ellers mister du også lydinformation i film) og så ned for volumen. Der skal så skrues op for sub out på din 7008, det kan du evt gøre med en gang auto setup. Du vil så får et kraftigere signal ind i stubben der så gerne skulle tænde (hvis det er problemet).

Manglende information: Er stubben tændt når du mangler lyd i film (hvis ja så skal der bare skrues op for at få mere lyd). Hvad med når du hører stereo?
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
janr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-December-2005
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 11:48
Jeg testede den i stereo og der var der skruet helt op for den. Den spillede så lavt at jeg var nød til at mærke med fingrene om den spillede, det gjorde den. Er i tvivl om den spillede i film, kunne ihvertfald ikke høre den. Den er tændt hele tiden og det har altid virket fint
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 12:03
Har du prøvet at skrue op?
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
brr_dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brr_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 12:46
Har du i opsat din 7008 i bass management til lfe + main?
Ellers vil den kun sende lfe sporet til subben.
Du kan evt opså prøve at sætte dine front højtalere til small.

Dernæst kan du også i opsætningen af recieveren sætte crossover, og dermed dirigere mere bass til Subben.

Hilsen
Brian
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu