recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI kabler dyre vs billige
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI kabler dyre vs billige

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI kabler dyre vs billige
    Sendt: 18-Januar-2017 kl. 01:35
Nu har jeg læst stolpe op og ned på nettet og stadig ikke fået et svar. 

Så håber jer kloge hoveder herinde kan vejlede lidt. 

Jeg har et par ældre HDMI kabler, det ene er et sony playstation kabel og det andet et argon fra hifi klubben, jeg er sikker på de begge er 1.3 kabler men man kan jo ikke se det på dem nu pakken er smidt ud for længst. 

Jeg overvejer om jeg skal købe et par nye 2.0 high speed HDMI kabler eller om det er spild af penge.

Jeg har ikke problemer med dem jeg har, men man søger jo altid at optimere sit setup for bedste kvalitet. 

De bruges fra blu ray afspiller til tv og fra set top boks til tv. 

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 02:06
Det vil være penge ud af vinduet, at investere i nye HDMI-kabler! Når du ikke har problemer med de kabler du har, så vil du ikke opnå nogen ændring.

Der er i øvrigt ikke noget som hedder 1.3, 1.4 o.s.v. HDMI-kabler. Det handler alt sammen om, hvor godt skærmet et kabel er, hvor høj overførselshastighed, kablet kan klare.

M.v.h.
Til top
lassemanden22 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Januar-2017
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lassemanden22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 13:30
Helt enig - hvis de gamle duer, så behold dem! Hvorfor investere i nye, der giver samme resultat :) Holder mig altid bedst opdateret på sådanne ting her på gadgets siden :)

Redigeret af lassemanden22 - 08-Februar-2017 kl. 14:17
Venlig hilsen
Lasse
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2008
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 14:46
Skal der ikke bruges nye 2.0 kabler, hvis der skal ses UHD i 60hz?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 15:02
Ikke hvis afskærmningen er god nok, på de kabler man allerede har.

M.v.h.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2008
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 15:15
Så er jeg dælme blevet taget i røven

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1056
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Så er jeg dælme blevet taget i røven

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.

Skriv gerne hvem der har taget røven på dig, så jeg undgår at lægge mønt i den butik.
Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 11:24
Jeg har flere 4K UHD 60Hz skærme på 10 år gamle HDMI-kabler fra Harald Nyborg. Virker perfekt.
Til top
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-September-2007
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 10:31
Så er jeg også blevet taget i nuggi da :D

Købte et i elgiganten sammen med mit LG OLED.. Men købte det dog mest fordi at det skulle kunne bøje mere end dem jeg har, så fik et slimline som kunne alt det nye HDR og 4K osv..

Men fik det til 200 kr, normalpris på 400. Så det er vel okay? 

Satte det mellem min nvidia shield og LG OLED. 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 11:06
Så har du jo også betalt for anden funktionalitet end selve HDMI-delen

Mht. rabat i Elgiganten på ekstratilbehør, så har jeg oplevet at de ville give mig et vægbeslag med til 1.000, hvor deres normalpris ellers var 1.200.

Problemet var, at vejledende pris på det vægbeslag var 700, hvilket det også kunne købes til alle andre steder.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-November-2013
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 11:24
Jeg troede egentlig der var forskel. Der er jo forskel på de forskellige HDMI standarter 1.3, 1.4 og 2.0 om end 2.0 måske ikke er så relevant endnu. men det er måske kun i de indbyggede chipsets i hardware enhederne?
Jeg købte på et tidspunkt en passiv hdmi switch, og her kunne jeg i første omgang ikke få den til at virke. Den ene enhed ville simpelhen ikke frigive billedet til den anden. Det løste sig da jeg købte et nyt kabel (i Bilka - ikke noget fancy)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 11:43
Altså, når det er vigtigt at det kan bøje og er slimline, så er det vel okay. Så kunne du jo netop ikke genbruge en af dine gamle.
Jeg står selv på tærsklen til at skifte receiver og TV til 4K (har en Nvidia Shield i forvejen). Men jeg har da ikke tænkt mig at skifte kablet mellem receiver og TV, før jeg har tjekket om det nuværende virker. Det er trods alt 12mm i diameter, så har på fornemmelsen, at det er skærmet godt nok.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu