|
Akustik eksperthjælp! |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |
rene49
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Februar-2017 kl. 15:39 |
Sidder der nogen derude som er super skarp på akustik, så søger jeg hjælp! Kæresten og jeg lige flyttet, derfor ny stue, ny lyd... Problemet Jeg oplever en del "ringen"/ hård lyd i de højere frekvenser, den øvre del af mellemtonen. Er enormt lyttetrættende, hvilket resultere i at man ikke rigtig har lyst til at skrue op for musikken. Jeg er selv relativt godt inde i akustik, (til hus behov). har derfor allerede gjort en del tiltag som kan ses på tegninger herunder. Har i loften 4 stk. 120x120 akustikplader hængende. Derudover to akustikbilleder som set på tegningerne herunder. 31% af loftet er dæmpet. + akustik billeder på væg. Har lagt nogle billeder op, sådan i kan se rummet, opstilling osv. (beklager den hårde komprimering, pga. 200kb max størrelse) Udstyret B&W 802d Classé Sigma for/effekttrin kabler i samme klasse. Ja det er store højtaler til 19m2, men ikke det primærer problem, bassen bliver korrigeret elektronisk igennem min forforstærker, den er der helt styr på. Opstilling Jeg sider op af bagvæggen, det ved jeg godt er et problem, kan jeg ikke lave op på i denne stue. udover det, så er højtalere placeret præcist. Rummet trægulve, en form for gipsloft, stenvægge med tapet. Er der nogen som har forslag til hvad jeg kan gøre yderligere, uden at skal have et komplet akustikloft? (bor i leje lejlighed) Redigeret af rene49 - 05-Februar-2017 kl. 15:41 |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at dreje højttalerne ligeud. Det har hjulpet på mine B&W
Mine står lige så tæt, og det har tilført større stereoperspektiv Redigeret af Kampus - 05-Februar-2017 kl. 15:52 |
|
rene49
Funktioner
Tak(0)
|
Nej det vil jeg ikke, så hører jeg ikke den direkte lyd, men reflektioner i stedet. Mine højtalere er meget retningsbestemt, så at lade dem spille ligeud, vil kun give flere problemer.
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja nogle andre reflektioner. Med mindre du sætter æggebakker på alle vægge, vil der være reflektioner, også fra bagvæg. Men dit valg.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19467 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kunne jo prøve....... Klaus |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19467 |
Funktioner
Tak(0)
|
Æggebakker hjælper absolut intet. Klaus |
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Rene.
Du har en hård væg lige bag din favorit lytteposition, det er rigtigt slemt for lyden. Selvsamme væg og væggen bag højttalerne er begge praktisk taget nøgne og vil give en masse ringen. Hvad med din væg til højre for lyttepositionen? Er det også en nøgen væg? Klaus |
|
rene49
Funktioner
Tak(0)
|
.
Redigeret af rene49 - 05-Februar-2017 kl. 18:06 |
|
rene49
Funktioner
Tak(0)
|
Ja hård væg bag mig er ikke godt.
På væggene med højtalerne er der to akustikbilleder. Kan du se på billede 1 eller tegningerne . Væggen til højre for lytteposition er også hård ja. Så har nogle stående bølger mellem de to vægge og lytteposition. |
|
Hindsberg
Super bruger Oprettet: 05-November-2008 Sted: Søborg, Kbh Status: Offline Point: 332 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at tage dine 2 akkustik billeder og sæt på ryglænet af din sofa, så oplever du garanteret allerede en mere rolig lydbillede, idet væggen bagved ikke "synger" så meget mere med i toppen samt at din bas vil blive væsentlig mere detaljeret og knap så tynd i det.
|
|
rene49
Funktioner
Tak(0)
|
Er skam prøvet :-)
|
|
rene49
Funktioner
Tak(0)
|
Vil jeg lige prøve, er godt klar over at sidde op af bagvæg ikke er særligt godt. Har desværre ikke andre muligheder pt. drømmen er snart at flytte i hus, hvor jeg kan få en stue der kan indrettes lidt bedre! :)
|
|
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |