|
Opgradering af receiver til B&W 601 |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
nkaad ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2017 Sted: Randers Status: Offline Point: 110 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Februar-2017 kl. 10:53 |
Hej
Jeg har for nyligt købt mig et par brugte B&W 601 s3 + en B&W LCR60 s3 til mit tv-setup. Nu syntes jeg dog, at det virker som om min receiver mangler lidt power (jeg skal skrue højere op)? Der er også tilkoblet en System Audio Sub Electro 175 (8 tommer bas). Det er altså et 3.1 system jeg har. Jeg bruger i dag en Denon AVR 1611 og den er måske lige klejn nok (75W) til at drive de højtalere jeg har sat op? Tidligere kørte jeg med et sæt Dali Concept 1. Jeg kigger derfor efter en billig (1500-2000,-) brugt opgradering, men er i tvivl om hvad der skal til for at løfte lydoplevelsen med de højtalere jeg har købt. Jeg har altid være glad for mine Denon produkter, så derfor har jeg søgt efter lidt kraftigere modeller så som f.eks. AVR 1911/1912 AVR 2311 eller en nyere AVR X2000 - eller måske endda en X3000? De kan alle fås til mellem 1000-2000,- (dog ikke X3000) ....men hvad skal jeg gå efter - en ældre model men med mere power end min 1611 f.eks. 1911/2311 (90/105 w) eller en nyere model F.eks. X2000, som så til gengæld har mindre power (95W) end en 2311?? Hvad får jeg i en nyere model ud over en smartere skærmmenu og mulighed for at styre enheden via min telefon - er de nyere modeller også bedre til lydgengivelsen? Jeg er ligeglad med andre opkoblingsmuligheder og musikgengivelse, da det udelukkende er til film og serier den skal bruges. jeg har separat stereoanlæg til musik. Jeg ved også at Onkyo, Yamaha og andre laver gode receivere, men jeg er ganske blank på deres modelserier. men input og gode råd til disse modtages også gerne Jeg håber på lidt hjælp og vejledning til at få mere lyd ud af mine B&W´ere Mvh Nikolai
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tillykke med dine B&W højttalere. Du skal regne med at de er svære at drive, så der skal et kraftværk til at trække dem - 150 - 180 watt pr kanal hvis de skal lyde rigtigt
Redigeret af Kampus - 22-Februar-2017 kl. 11:06 |
|
![]() |
|
nkaad ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2017 Sted: Randers Status: Offline Point: 110 |
Så de er for små de receivere jeg kigger på nu??
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ja du skal op i meget større recievere. Alternativ sørge for at der er pre-out på en mindre reciever, så der kan sættes en effekt efter reciever til at drive B&W'erne
|
|
![]() |
|
Jeg havde godt hørt at netop B&W´erne kunne være tunge at drive, men vidste ikke at der var så stor forskel fra ´de gamle Dali´er? Men det forklarer nok meget godt, at jeg ikke helt føler højtalerne kommer helt til udtryk som det er sat op nu
Jeg må vist hellere begynde forfra og se om jeg kan finde noget mere power :) - så vidt jeg kan se er Denon X3000 på 180 W, så den kunne være en mulighed Hvilke modeller skal jeg se efter, hvis det er Yamaha, Onkyo eller Marantz jeg skal se på?? Og hvordan er det med udviklingen - er det vigtigt at få en så ny model som muligt - eller kan en mere power-fuld model fra f.eks. 2011 gå an??
|
|
![]() |
|
Der er rigtig god mulighed for at brugt til en god pris, hvis du ikke skal bruge Dolby Atmos, Airplay etc. Jeg har stort set kun haft Pioneer, da de er kraftfulde, aldrig brænder HDMI board af, og har den klare lyd jeg kan li. Så kan ikke vejlede dig i de andre mærker. Kører selv med en gamnel Pioneer SC-LX 83 med Ice-Power udgangstrin. Og den kan trække alt.
|
|
![]() |
|
Det er en heftig sag du har der!! - og noget dyrere end jeg sigter efter :)
Men tak for tippet. Jeg leder videre og tager Pioneer med i puljen Men jeg hører dig som at jeg roligt kan gå efter en lidt ældre model - og dermed vægte power frem for nyere features? Mvh Nikolai
|
|
![]() |
|
Ja kig efter noget der har et par år på bagen. Vil lige advare imod Onkyo, der har/har haft problemer med HDMI boards i længere tid. Men god jagt
![]() |
|
![]() |
|
Tak skal du have :)
|
|
![]() |
|
Har lige surfet lidt og set på en AVR-X3300 hos Hifiklubben - de opgiver specs sådan her: Det gør det lidt svært for en nybegynder at vurdere, om den receiver jeg kigger på har 105 eller 180 w?? Kan man tage ovenstående for troende når man sammenligner modeller på tværs af de forskellige mærker? Altså at Denons w er lavere end f.eks. Onkyo, men at 105 Denon W svarer til 180 Onkyo W??
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
"(jeg skal skrue højere op)"
Hvis det eneste der skal til for at få dem til at lyde ordentligt er at dreje volumenkontrollen længere op, så gør du bare det, med mindre der er andre indikationer på at forstærkeren er ved at tabe pusten. At højttaleren har en lav følsomhed betyder ikke automatisk at man skal have et kæmpe svin af en forstærker. Om man skal det afhænger mindst lige så meget af om man spiller højt eller ej.
|
|
![]() |
|
Det hjælper helt sikkert at skrue op, men jeg havde nu også forventet at de nye højtalere ville levere et "større" - eller bedre lydbillede end de gør sammenlignet med de gamle Concepter.
Det lyder skam godt, men jeg har en forventning om at det kan lyde bedre. Da jeg snakkede med min lokale Hifi-forhandler om mit nyindkøb foreslog han også en lidt kraftigere forstærker for at få det bedste ud af B&W´erne...??? Spørgsmålet er så hvor meget jeg skal smide efter en opgradering af forstærkeren - her var jeg i udgangspunktet ude efter noget brugt, som kunne løfte oplevelsen :) Men som skrevet, så er jeg relativt nybegynder når det kommer til erfaringer med surroundreceivere - den Denon 1611 jeg har nu er den eneste jeg har haft så erfarings- og sammenligningsgrundlaget er ikke så stort.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |