recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af bag højttallere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Placering af bag højttallere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Placering af bag højttallere
    Sendt: 06-Marts-2017 kl. 16:19
Er der nogen som kan give mig noget input hvordan jeg placere bag højttalerne i min stue se billederne.
Den er 4 meter bred 8.5m lang med glas/vinduer på hele den ene side.
Sofaen står cirka 4 meter fra tv'et. Bagvæggen er altså cirka 4,5 bagved sofaen
Enten skal de vel være på bagvæggen eller i loftet kan ikke helt regne ud hvad der er bedst?

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 16:35
Når du snakker baghøjtalere, så er det fordi du overvejer 7.1 eller?

For hvis det er 5.1 så skal de sidde på sidevæggene.

Eller tænker du også atmos?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 16:44
Hvis du kører 5.1 skal surround højttalerne være lige bagved sofaen ude til siden eller i loftet.

Ved 7.1 skal der stadigvæk sidde højttalere ude til siden af sofaen. Surround Back kan du smide ned på bagvæggen.

Redigeret af Kampus - 06-Marts-2017 kl. 16:46
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 16:46
Ja 5.1 problemet er jo at der er et vindue til venstre for sofaen.
Bagvæggen ville ikke være lige så godt?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 16:47
Så må du bruge loftet
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 17:06
På standere.
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 17:36
Standere ville være i vejen tror jeg må kigge på indbygning i loftet... Desværre..
Til top
Mr.Nielsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Februar-2017
Sted: Skive
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 17:57
Jeg har mine baghøjtalere placeret på min bagvæg så de peger ned over lytterne hvilket giver rigtig gode lydeffekter efter min mening. Har hørt fra en som både har besøgt Dolby og DTS studierne i USA at man gerne skal sætte sine baghøjtalere i et 5.1 setup i en højde på 1,7 meter og pege på lytterne.

Ved ikke om dette er en hjælp for dig.

-J
Til top
HHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2017
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 18:13
Dolby foreskriver at surroundhøjttalerne i et 5.1 setup skal være på siddevæggen i en position 90-110 grader fra lyttepositionen. Vil det ikke passe til venstre for terrassedøren? Så kan den også være skjult af gardinet når der ikke ses film ;)

https://www.dolby.com/us/en/guide/surround-sound-speaker-setup/5-1-setup.html
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 18:35
Måske såfremt jeg køber en diskret hvid højttaler.
Burde nok finde nogen der passede lydmæssigt med mine epos m22 på front og center men ikke umiddelbart let. Har nogle paradigm adp 350 liggende men de lyde ikke så godt til.

Redigeret af JKJe - 06-Marts-2017 kl. 18:38
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Mr.Nielsen Mr.Nielsen skrev:

Jeg har mine baghøjtalere placeret på min bagvæg så de peger ned over lytterne hvilket giver rigtig gode lydeffekter efter min mening. Har hørt fra en som både har besøgt Dolby og DTS studierne i USA at man gerne skal sætte sine baghøjtalere i et 5.1 setup i en højde på 1,7 meter og pege på lytterne.

Ved ikke om dette er en hjælp for dig.

-J

Dit svar giver ingen værdi uden at vi ved hvor din bagvæg er

Sidder du lige op ad bagvæggen, så er det OK. Er vinklen større end 110grader, så er det forkert.
.....
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 19:26
Tak for alle svarene jeg kan se at på væggen kommen den små to meter bagved mig og helt asynkron så det er nok loftet det bliver. Men tror ikke jeg kan indbygge så må fine nogle små diskret helst i hvid waf er bestemt også vigtigt nogle bud?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu