|
Splitte hdmi |
Besvar |
Forfatter | ||
hsj
Bruger Oprettet: 23-Maj-2006 Sted: Vejle Status: Offline Point: 112 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Marts-2017 kl. 10:41 |
|
Hej,
Jeg er blevet den lykkelige ejer af lg oled55c6. Nu begynder alle de andre udfordringer med mit setup. Jeg vil købe en shield tv for at kunne afspille lidt 4k. Men jeg har en Nad t757, som jo ikke understøtter 4k, og må nok hellere vente med at opgradere. Derfor var min plan at købe en hdmi splitter ala https://www.avxperten.dk/hdmi-splitter/clicktronic-hdmi-splitter-1-in-2-out.asp Så kunne jeg sende 1 signal op til tv, som så ville afspille 4k, og den anden til mig receiver, som så bare skulle spille lyden. Nogen, der ved om det kan lade sig gøre. Jeg tænker lidt på om der bliver problemet med sync mellem lyd og billede. /Heino
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan man ikke umiddelbart. Hvis du tilslutter din Shield direkte til din NAD, så kan den ikke spille lyden fordi den ikke kan dekryptere signalet som er krypteret med HDCP 2.2. Hvis du splitter signalet med boksen, har du i stedet to ens signaler, i stedet for et, som du ikke kan afspille. Der findes dog bokse som uautoriseret og udokumenteret fjerner HDCP krypteringen på udgangen, men om denne gør det ved jeg ikke. Du skal bruge en boks, der enten kan fjerne HDCP 2.2 fra udgangen, f.eks. HDfury Integral, eller en HDMI audio extractor, der virker med 4k/HDCP 2.2, som kan få lyden ud på et toslink. Det er noget værre bøvl. Hvis du finder en løsning der virker er jeg meget interesseret i hvordan, så du må meget gerne melde tilbage.
Redigeret af Mefisto - 08-Marts-2017 kl. 16:42 |
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Jeg mener at måden at 'snyde' på er: At forbinde Shield TV til en HDMI 2.0 Indgang på TV. Og så at forbinde en TV lydudgang, f.eks en optisk udgang til en indgang på Forstærker/Receiver. Hilsen Carsten.
|
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det dur ikke. Så får man DD 2.0
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, så får man lyden over i sin AVR og det er meget bedre end ingen ting, men det er også rigtigt at de fleste (alle?) TV laver lyden om til to kanaler hvis kilden er er ekstern. Har lige chattet med supporten på avxperten. De havde ingen ting der kunne hjælpe. Ikke engang en audio extractor til 4k/HDCP 2.2 havde de. Ved ikke om der er nogen pålidelige måder at løse det på ud over en HDfury Integral som koster kassen.
|
||
hsj
Bruger Oprettet: 23-Maj-2006 Sted: Vejle Status: Offline Point: 112 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan godt at eneste løsning er at opgradere min nad med et nyt 4k hdmi board ( eller købe nyt anlæg ) Dog ikke en del af planen at bruge 8-10k på nyt anlæg lige nu :-(
Redigeret af hsj - 08-Marts-2017 kl. 17:38 |
||
Boffer24
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad er det for noget 4k du vil afspille? Er der ikke allerede youtube og netflix app i det tv?
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |