|
Aggresive sælgere hos Elgiganten? |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
Sylvest
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 888 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-Marts-2017 kl. 13:20 |
Man kan mene hvad man vil om Elgigantens sælgeres rådgivningskompetencer etc. men det er ikke formålet med denne tråd. Jeg vil bare høre om mine oplevelser hos Elgiganten i Fields er særlige for afdelingen i Fields eller om det er sådan andre steder? 2 eksempler: 1) Tilbage i december fandt jeg ved egen drift et tastatur til min surface tablet og var på vej til kassen da en sælger flåede det ud af hånden på mig og gik i gang med at registrere salget og jeg var så chokeret at jeg bare accepterede den aggressive adfærd. Jeg har pga. det besluttet mig for ikke at tale med deres sælgere fremover men vil stadig gerne handle i elgiganten for at købe standardvarer pga. prisen. hvor de er ganske konkurrencedygtige. 2) Nu har jeg så bestilt et tv som collect at store (så skulle jeg gerne undgå deres ubehagelige sælgere) jeg er så blevet ringet op af en sælger fra Fields som forklarede mig at TV'et var klar til afhentning. Men han insisterede på at jeg skulle henvende mig til ham i butikken og han ville ikke forklare hvorfor kun at jeg skulle. Det er tydeligt at de forsøger at få uberettiget kommission men er det normal Elgigant opførsel?
|
|
.
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan også hænge sammen med, at man vil notere navn, adresse osv, så køber er registreret ved henvendelser ved reklamation o.lign.
Hvis denne registrering skulle foregå ved kassen,ja så ved vi jo godt hvordan kassekøen ville se ud. |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er sandsynligvis for at lave lidt ekstra salg.
Spring og fald ned på det. Gå ind og sig at han spilder sin tid. Du skal ikke ha forsikring, kalibrering kabler etc. Kun det tv du har bestilt. Hvis du ikke orker det, må du købe et andet sted. |
|
KennyIver
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
Funktioner
Tak(1)
|
Det er da helt klart for at salget bliver registreret til ham og han får provision af det.
|
|
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
|
duke_skywalker
Bruger Oprettet: 09-Januar-2017 Status: Offline Point: 54 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes det lyder som de går udover deres beføjelser her, altså sælgerne. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet, at nogen ringer mig op, når jeg handler Collect@Store. Hvilket jeg gør konsekvent, netop for at slippe for deres agresive og vildledende sælgere.
Alle de gange jeg har handlet Collect@Store har der været afhentning i returafdelingen, så du kan jo eventuelt bare henvende dig der. Jeg er flere gange startet med at henvende mig i kundeservice, men de sender blot en videre til returafdelingen. Hvis det var mig, der havde haft din oplevelse angående Collect@Store, så ville jeg kontakte Elgigantens hovedafdeling, og forklare dem situationen, for jeg er temmelig sikker på, at de går udover deres interne regler. |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ligefrem at få flået noget ud af hånden har jeg ikke oplevet. Men ofte spørgsmålet: "Er der noget jeg kan hjælpe med". Hvis jeg ved hvad jeg skal have, siger jeg nej. Og hvis jeg ikke ved hvad præcis jeg går efter, indleder jeg da en dialog med vedkommende. Lidt hjælp skader ikke, så længe det er mig der bestemmer hvad jeg vil købe.
Kan ikke genkende at der skulle være agressive sælgere i min Elgiganten i Vejle, tværtimod. |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har aldrig oplevet det.
Jeg ville da også gå direkte til vareudleveringen og bede om at få udlevet TV'et som du har bestillt.
|
|
Claus P
Super bruger Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 350 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har handlet mange gange i Elgiganten Fields, og har ikke oplevet deres sælgere som aggressive. Jeg har tværtimod oplevet nogle sælgere med stor tålmodighed samt meget servicemindede i forbindelse med et mandagsapparat fra Yamaha.
|
|
Bruger udmeldt 33
Guld medlem Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 996 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja jeg havde helt sikkert lavet den handel om så den kunne gå udenom denne sælger som trådstarter fortæller om. Skal igennem ham osv. Uhhaas store chef der lige skal ordne det hele. Det får du lige sørget for han ikke skal tak. Ring og hør om det er normalt og sig at hvis det er så kan du kæbe dit tv i power. Ellerxafbestillexdet og bestille det i en anden El-Tec hvor man ikke skal stå og høre på sådan en selvopblæst konge
|
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den tror du ikke selv på, vel? M.v.h. |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
Henrik B kender svaret
Han har jo selv været sælger i en stor elkæde. Men det gælder vel for sælgerne at tjene penge, rådgivning giver ikke det store i hånden. |
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har de jo ikke det fedeste job i verden og heller ikke den fedeste løn. Jeg lader da gerne score lidt salgskommission, selv deres rådgivning sjældent er noget værd.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |