|
netkorts hastighed |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
satbox ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Maj-2017 kl. 22:20 |
|
har lige et fjollet spørgsmål.......
vis man skal teste ens hastighed og den skulle være 1gb/500mb hvad ville et normalt 1gb netkort så kunne måle. ville den kunne måle 1gb ned eller kun ca 1gb. det er mere om man skal op og investere i et 10gb. netkort. ser frem til jeres svar
|
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() Du vil højst sandsynligt ikke få noget ud af et 10Gbit/s netkort, da resten at dit udstyr, især routeren, nok ikke har tilsvarende hastighed
![]() |
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
satbox ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
|
vis vi nu siger af den router der er udleveret kan levere 1gb skal jeg så op i et 10gb netkort?
|
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
|
|
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
|
hvordan skal man så forholde sig vis en udbyder garantere en linje på 1gb/500mb når man ikke har mulighed for af teste om de levere det de lover?
|
||
![]() |
||
affer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
|
hvor garantere de 1Gbit hen til? du skal ikke regne med at den ende du henter fra kan levere 1Gbit... så der er vidst ikke nogen grund til at du bekymre dig om at gå op i 10Gbit.
|
||
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Det er lige før jeg mistænker dig for en troll.
Men hvis du får i nærheden af 900 Mbit, så kan du sove roligt. Hvad skal du i øvrigt bruge den hastighed til om jeg må spørge, da det ikke er noget almindelige mennesker har brug for. Du lyder nemlig som et almindeligt menneske ![]() Redigeret af Cyberguyen - 04-Maj-2017 kl. 23:18 |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
|
Hvis du måler omkring de 930-950 Mbit/s, så har du en gigabit forbindelse. Der vil altid være noget overhead når man sender/modtager tcp trafik, hvilket betyder at du ved en måling ikke vil se at der står 1000/1000 Mbit/s.
Ved alle andre hastigheder under en gigabit er det let nok, da man blot kan give mere hastighed så din test lander på det bestilte. Hvis du f.eks har bestilt 100 Mbit/s, så kan man give 110-115 Mbit/s, så lander dine test på ca. 100 Mbit/s. Det kan man gøre da fiberlinjen understøtter op til 1000 Mbit/s. Det er ikke muligt at give ekstra hastighed på en 1000 Mbit/s forbindelse, da det er udstyrets max hastighed. Router, kabler, netkort, central mv. har en max understøttelse på 1000 Mbit/s, så man kan ikke bare give 1100 Mbit/s, så du kan måle 1000/1000 Mbit/s når du tester. |
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Som andre har skrevet, så er det ikke kun dit netkort der sætter begrænsningen - det er også hastigheden på resten af "kæden", lige fra udbyderens access switche, og frem til din CPE, router og netkort. CPE'ens wan er garanteret også kun 1Gbit, så du får intet ud af at begynde og investere i 10Gbit netkort. Det giver så heller ikke mening at ville gå ud og investere i hardware for at få de sidste 50Mbit, faktisk vil jeg gå så langt som til at påberåbe mig retten til at skrige "DU GÅR I F*CKING SMÅ SKO" hvis du med en 1Gbit gør et stor nummer ud af kun at kunne måle 950Mbit !!
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
skandshus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2010 Status: Offline Point: 262 |
|
Du skal købe udstyr der kan trække mere :) Det må vel være dit ansvar at vise at de ikke leverer det, og sørge for at dit eget gear er i orden. så nej den Jensens eller TP link router du har til 400 kroner skal du ikke bruge som argument :) når du måler 945 ca så har du en gigabit linje, men dit udstyr kan ikke mere. Jeg tror ikke helt du er klar over hvad det "kræver" hvis du skal køre den hastighed kontinuerligt
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Det vil ikke hjælpe ham en pind. Om han så købte den dyreste 10Gbit router han kunne finde, så ville det ikke ændre på at udbyderens udstyr kun er 1Gbit...
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
|
tak for alle jeres fine svar, grunden til mit ? var fordi jeg skal ud og teste en masse linjer i landet for af se hvor meget linjerne kan trække.
ang. hvad ISP'en kan lever har jeg testet deres kapacitet til over det dobbelte. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |