|
RÅD SØGES: DAB Radio med bluetooth |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | |
Aless
Junior bruger Oprettet: 04-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Marts-2017 kl. 15:53 |
Hejsa!
Jeg leder efter en DAB Radio med indbygget bluetooth, som kan erstatte det gamle CD-anlæg i stuen - så lydkvaliteten skal være bedre end den gængse køkkenradio uden at den fylder fire reoler! Er med på, at bluetooth højtalere også kan gøre det, men det optimale vil stadig være en DAB Radio med indbygget bluetooth + fjernbetjening (eller bluetooth højtalere med DAB Radio funktion, om man vil..!!!) ;-) Når jeg søger på det, er der som udgangspunkt ikke rigtigt, noget der dukker op, hvor at den også har bluetooth funktion. Så derfor: Har nogen nogle anbefalinger og erfaring? Mit budget er op til 2000 Kr.
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kig i retning af Pure.com. De fleste kan købes hos NBradio
|
|
Aless
Junior bruger Oprettet: 04-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fedt! Tak :-)
|
|
Branchekender
Super bruger Oprettet: 20-Juni-2014 Status: Offline Point: 359 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hos NBradio kan du også finde denne model: http://www.nbradio.dk/shop/scansonic-r-3bt-dab-9311p.html Anmeldelse af produktet kan læses her: http://www.lydogbillede.dk/test/scansonic-r3bt/ Pioneer har også et anlæg, der måske kan bruges: http://www.nbradio.dk/shop/pioneer-x-hm26dab-k-mikrosystem-10999p.html Redigeret af Branchekender - 07-Marts-2017 kl. 20:53 |
|
Aless
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for det! :-) Har også kigget på netop Scansonic-modellen. Har dog også kigget på denne model: http://www.nbradio.dk/shop/scansonic-da310-fm-10091p.html Men kan dog umiddelbart ikke finde en test på den. Måske nogen véd noget..?? Eller har erfaring med den?
Redigeret af Aless - 07-Marts-2017 kl. 22:16 |
|
papman
Bruger Oprettet: 30-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 218 |
Funktioner
Tak(1)
|
Den her opfylder alle din betingelser med Bluetooth og fjernbetjening. Jeg har selv købt den og blev helt ærlig forbløffet over, hvor god lyd der kommer ud af den. Læg mærke til den har en indbygget subwoofer.
https://www.wupti.com/produkter/tv-og-hifi/lyd/dab-radioer/nordklang-dab1500-valnoed?cid=pc_911205000000 |
|
Aless
Funktioner
Tak(0)
|
Den ser også god ud, papman! :-) Det er dog fristende med én, der også har indbygget CD afspiller (da samlingen af CD'er stadig er rimelig stor!!). Men ser ud til at være et godt produkt, Nordklang radioen.
|
|
Ham_Der
Guld medlem Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
Funktioner
Tak(0)
|
Power har den her, som ligner de andre men er med CD
Jeg har set den i virkeligheden i butikken men ikke lyttet til den. Den ser ganske god ud. Jeg har en Radionette i samme størrelse fra Elgiganten. Den er uden CD men lyder udmærket. I min lille lejlighed er den faktisk nok. Den har tilmed internetradio og optisk lydindgang.
Redigeret af Ham_Der - 08-Marts-2017 kl. 16:33 |
|
Aless
Funktioner
Tak(0)
|
Tusinde tak! Ser sgu meget god ud, den første. Men dog måske lige i den dyre ende, må jeg sige! Radionette radioen har jeg også overvejet - bor selv i lejlighed, og havde nemlig også tænkt, om den kunne fylde lyden ud. Men det kan jeg så forstå på dig, at det kan den :-)
|
|
Ham_Der
Guld medlem Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, jeg synes den kan. Min lejlighed er 62 kvadratmeter og for mig er den størrelse radio nok. Du må jo prøve selv og høre, om det er nok for dig.
Luksus HiFi er den jo ikke, men den er et niveau over dåselyd, synes jeg. Jeg mener stadig man kan returnere produkter, hvis man ikke er tilfreds. Jeg tænker også, der er jo grænser for hvor højt man kan spille i en lejlighed, i hvert fald hos mig.
Redigeret af Ham_Der - 08-Marts-2017 kl. 17:37 |
|
JackD84
Guld medlem Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
Funktioner
Tak(1)
|
Bluetooth og DAB radio i et produkt, bliver svært. Det er ofte en eller, hvis du kan affinde dig med Bluetooth og bruge telefonen til radio, vil jeg anbefale, et sæt, System Audio Saxo, trådløse højttalere. De lyder rigtig godt, men koster dog 4000kr.
Du vil på sigt, kunne sætte en ip radio foran. Den har en analog indgang, minijack, to optiske og der er mulighed for at sætte en sub til. Det gør jeg selv. Jeg bruger dem selv, som computer højttalere, med en Meridian Explorer, DAC foran. De er alle pengene værd og lyder rigtig godt. Jeg ville personligt selv spøtte lidt ekstra mønt i og købe noget ordentligt lyd første gang, hvis du kan finde pengene til det. Redigeret af JackD84 - 09-Marts-2017 kl. 09:30 |
|
rktdi
Guld medlem Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Horsens, DK Status: Offline Point: 624 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Jeg genopliver lige denne tråd, da jeg har solgt mit squeezebox udstyr, og skal bruge 2 dab radio i stedet, helst med bluetooth.. Er der nogen der har yderligere indspark i debatten - flere forslag, egne erfaringer? Hvad endte tråd starter med? |
|
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i |
|
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |