|
Yousee - udlevering af personlig kode |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
Mirax
Junior bruger Oprettet: 30-Juni-2010 Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Juni-2017 kl. 15:39 |
|
Hej, jeg har været i kontakt med Yousee support på grund af problemer med deres selvbetjening's portal. Supporten kunne ikke gøre så meget, men de kunne oprette en sag til deres specialister. For at oprette en sag, SKAL man udlevere brugernavn og personlig adgangskode til ens Selvbetjening. De vil ikke oprette sagen, før man udlevere adgangskoden!! De siger at de ikke kan afhjælpe problemet medmindre at de har login, så de kan logge på ens profil.
Jeg kontaktede deres klage afdeling, for at høre om dette virkelig var rigtigt, og JA ganske rigtigt, det skal man. Oplyser man den ikke, bliver der ikke oprettet sag til specialisterne. Jeg synes det er en syg holdning af Yousee... Har andre prøvet dette?
|
||
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4800 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ville:
1) Anmode om bekræftelse på, at ALT, hvad der foretages på dit login indtil sagen er afsluttet 100% er YouSees ansvar. Vil de ikke give denne, så indsend en skriftlig klage. 2) Ændre adgangskoden til 1234 3) Udlevere denne adgangskode 4) Lade dem gøre, hvad de vil 5) Ændre adgangskoden efterfølgende |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2205 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der har ikke været andet end BØVL med den selvbetjeningsside! Man kan ikke skifte Ekstrakanaler. Dette har stået på siden deres mislykkede forsøg på at sammenlægge den gamle TDC-hjemmeside med den daværende YouSee-side. At skifte Ekstrakanaler skulle egentligt ske fra det gamle TDC-login, men det virker HELLER ikke. At skifte på Bland Selv-Bredbånd, er langt om længe, omsider, endelig kommet op at at køre på den nye selvbetjening. Selvbetjeningssiden er desuden uhyggeligt langsom i optrækket... Nåh, efter den omgang, så kan du logge på det gamle sted, fortsat: Desuden, var der for et par dage siden TOTALT nedbrud på sikkerheden: For hvert loginforsøg, en NY YouSee-brugers oplysninger, røg man ind på, og man kunne, hvis man lystede det, ændre i diverse programpakker / Ekstrakanaler, og internet. Der gik lang tid, før der blev lukket ned. Så, jo... Det KØRER for dem! Og jo. Jeg skulle også aflevere passwordet, da jeg ringede til supporten, og hende, jeg snakkede med, prøvede så at logge ind. Det kunne hun ikke! Jeg prøvede så igen, med min kode. Jeg kunne HELLER ikke! Fik så en ny, som hun sendte pr. SMS. Den virkede HELLER ikke! Så kunne der ikke gøres mere. Først et par timer senere, virkede den nye kode så...
Redigeret af mnielsen - 16-Juni-2017 kl. 17:30 |
||
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 775 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kan bede dem nulstille dit kodeord. På den måde kan de få adgang. Jeg har set dem erkende på facebook, at det nok er den bedste fremgangsmåde.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Mirax
Hvis der er problemer på en side, når du logger ind og de skal have en specialist til at kigge på det, bliver specialisten nødt til at have dit brugernavn/login, for at kunne logge ind som dig. Hvordan skal specialisten ellers kunne opleve det samme som du gør? Hvis du ikke vil,udlevere brugernavn/password, kan specialisten ikke lige ind som dig og dermed er der ingen grund til at oprette en sag til specialisten. Er det en syg holdning at have? Dybest set har YouSee dit brugernavn og password - ellers kan de ikke opretholde et site med login. Men supporten har ikke adgang til databasen der indeholder brugernavn/password, netop for at højne sikkerhedsniveauet, så du som forbruger kan føle dig mere sikker. For øvrigt, havd er der galt i at udlevere brugernavn/password til en supporter? Er du bange for tá de misbruger det og bestiller den dyreste tv pakke i dit navn? Klaus |
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2205 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og her er jeg så endnu en gang... Kommer nemlig i tanker om, at jeg har haft problemer på min hjemmeside. Blot en gratis én af slagsen - ikke gratis mere, for nye brugere, men nok om det... Når der er problemer, så skal supporten der OGSÅ have éns logon-oplysninger for at kunne gå ind og efterprøve, hvad man nu måtte have af problemer. Så det får de bare...
|
||
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Absolut enig, Klaus. Jeg havde fornylig problemer med, at vælge i mine BlandSelv kanaler på Mit YouSee-siden En venlig supporter fik mit login og vupti, så blev problemet løst i løbet af 0 komma 5. Det er sket nogle gange med samme resultat - hurtig løsning af problemet.
|
||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1561 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4800 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er deres problem - hvis de ikke har et system, hvor de kan simulere et login med en anden bruger, så er det på tide, at de får lavet et sådant. Det kan evt. være en spejl-kopi af hjemmesiden, hvor login med en administrator-kode (som logges, så der kan spores misbrug), og som så logger ind på en vilkårlig brugers session. Det essentielle er bare, at det skal kunne spores, hvem (og hvornår) der er foretaget et sådant administrator-login, og at det evt. skal præ-godkendes af den sikkerheds-ansvarlige i TDC. Det kan også laves ved, at den sikkerheds-ansvarlige nulstiller brugerens password til ét han kun kender, logger ind og tester det, der skal testes, og så lader brugeren sætte password tilbage. Man skal ALDRIG udlevere ens eget password. ALDRIG. PUNKTUM. |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
Blank
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg håber at kode som minimum er blevet salted, så at dem med adgang til databasen ikke kan læse kodeordet i ren skrift, eller let kan dekryptere det.. Hvis ikke, så har yousee ikke styr på kundernes sikkerhed. Udover det, er da rigeligt med metoder til at give en specialist adgang. 1. De kunne lave et engangs-password. 2. De kunne lave specialist profiler, som kunne anmode om et engangs-login, bekræftet via sms eller mail. 3. Give specialister adgang til kundernes logins. At være tvunget til at skulle udlevere kode er absurd. Nogenlunde som de butikker som tager imod telefonordre, hvor man skal udlevere dankort oplysninger. (f.eks Rejsekortet (tror vidst de har fået opdateret deres systemer) Det kan godt være at man KAN stole på personen man snakker med, men er der nogen garanti for det?
|
||
BaaaaaH
|
||
Mirax
Junior bruger Oprettet: 30-Juni-2010 Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er glad for at et par stykker af jer har samme holdning som mig, med IKKE at udlevere passwords. Jeg er godt klar over at Selvbetjenings siden er en mindre vigtig side, er ikke min netbank. Men det er hele tankegangen bag at udlevere passwords. Som flere også har sagt, så må deres specialister jo have en anden måde at teste på. Jeg har da aldrig hørt om banker der har bedt om passwords, for at rette fejl.
|
||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1561 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er enig i at der bør være en nulstillingsmekanisme/engangskode mulighed, men det hjælper ikke at kunne logge ind som en anden/på en anden måde, hvis det er den specifikke konto der er noget galt med.
|
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |