recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic PV60 42" flimmer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic PV60 42" flimmer?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic PV60 42" flimmer?
    Sendt: 23-November-2006 kl. 21:53

Hej.

Efter pres fra familien har vi besluttet os for at prøve lykken endnu engang med en fladskærm. Sidste gang havde vi en Samsung R72 LCD indefor døren, og lad os bare sige at LCD IKKE var velkommen i familien - lorte tv!

Tape Connection påstår hårdnakket at Panasonic PV60 42" Plasma vil mindst kunne matche billedkvaliteten på mit Philips 32pw9520 CRT tv, og på nogle punkter overgå det, og passer det, skal det være meget velkommen i familien

Nu har jeg set på nogle billige Plasma'er for ca et års tid siden, og det første der slog mig var at de flimerede en del - næsten som et 50hz CRT tv. Gør dette Panasonic PV60 dette?

Jeg kan desværre ikke se tv'et live. Har ringet til Panasonic, men de butikker jeg blev henvist til, havde ikke PV60 hjemme. De var solgt.

Jeg har tjekket trådene, men kan ikke rigtig finde nogen der har noget negativt at sige om dette tv. Er der overhovedet ingen negative ting. Ingen belæring om fastbrændninger, brug til PC'er mv. Tv skal bruges til tv og DVD. Intet andet.

Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 22:03

Hej.

Jeg har haft PV60 i 7 måneder. Ved meget lyse billeder, læs hvidt, summer det lidt. Ellers har jeg INTET at udsætte på det, og fastbænding har jeg ikke set en "skygge" af. Du kan nu kan få det til under 12.000,- er der ingen vej tilbage.

m.v.h.

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 22:06
Super billed, ringe remote og betjening.
Til top
Viking30 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2005
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 22:07

Ikke rigtigt noget negativt at sige. Har også haft min i en 7 måneder og utroligt glad for den.

Jeg bruger den mest til at se sport og dvd's. DVD billedet er fremragende og det samme gælder sport (fodbold, F1 osv.)

En helt klar anbefaling herfra.

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Nu har jeg set på nogle billige Plasma'er for ca et års tid siden, og det første der slog mig var at de flimerede en del - næsten som et 50hz CRT tv. Gør dette Panasonic PV60 dette?

Flimmer? Næh, jeg har ikke selv bemærket noget i den retning. Kvaliteten af billedet på den analoge TV-tuner afhænger naturligvis af signalets kvalitet. Men afspilning af DVD-film over HDMI-indgangen eller digital-TV over HDMI- eller Component-indgangen; Det er bar' dejlig'!

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Jeg kan desværre ikke se tv'et live. Har ringet til Panasonic, men de butikker jeg blev henvist til, havde ikke PV60 hjemme. De var solgt.

Ja, det gælder nok om at være vaks ved havelågen. PV60 og PV37 synes at gå som varmt brød i denne tid, hvor priserne på Panasonic plasma falder. Men det vil nok alligevel være en god idé at se skærmen i levende live først - nok mest for sjælefredens skyld.

Redigeret af musicus - 23-November-2006 kl. 22:14
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 22:20

Tak for de hurtige svar.

Tape Connection har jeg gode erfaringer med. De har altid holdt hvad de har lovet, så jeg går ikke ud fra at de vil sælge mig en skærm der er desideret dårligere end mit CRT, når jeg har sagt jeg vil sende det retur hvis det er ringe som Samsung'en, men det påstår de hårdnakket.

Jeg har en Kiss DP600 (ja det er en Kiss, men køre faktisk ganske stabilt). Vil jeg kunne tilslutte den via HDMI, og få extra godt billed ud af den? Vil den også kunne vise HD film på dette TV? Tænker på at de klip jeg har hentet er enten i 720 eller 1080 opløsning, men PV60 har 1024x768.

Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 08:08

Hej igen.

Jeg har en Kiss-DP600 kørende sammen med PV60. De spiller fint over HDMI og scart. Via compnent giver afspilleren et dårligt billed. HD klip over HDMI ser slet ikke dårligt ud.

m.v.h.

Til top
rodding Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2005
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 08:24

Hej DarkHelmet,

Heller ingen flimmer her. Og en billedkvalitet på linie eller bedre end mit gamle Sony CRT.

Det eneste jeg lige vil nævne for en god ordens skyld, er muligheden for blæserstøj. Jeg mindes fra en anden tråd du også har et følsomt øre, for dette genere mig en lille smule i stille passager i en film. Jeg ved godt at 37" støjer lidt mere end 42" pga. mindre blæser-diameter, men jeg hører det også svagt på 42". Og det kan være svært at høre i butikken.

Hvis man opscalerer et videosignal synes jeg det stiger lidt endda.

Ellers et super tv mener jeg, med et enkelt minus.

Panasonic TH-37PV60E
Sony RDR-HX710B
Samsung BD-D8200N
Motorola "Zaptor"
Pioneer VSX-1025-K
Pioneer PL-500X
B&W XT2
B&W PV1
Til top
ebola Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Oktober-2005
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 12:00

Hej DarkHelmet,

Jeg havde et Panasonic TH-42PV62E hjemme som jeg havde købt i El-giganten og jeg bemærkede HELT klart at det flimrede. Specielt ved lyse/overvejende hvide billeder er det slemt. Det er som at se på en computerskærm der er sat til 60Hz refresh rate

Det er dog ikke alle der bemærker det. Jeg havde flere kollegaer hjemme for at se på det og de fleste bemærkede intet men nogle så det ligesom mig.

Det er nok meget afhængig af om man generelt er følsom over for lav refresh rate, hvilket vi er nogle der er

Ellers er det et forrygende godt TV til prisen. Specielt sort niveau er suverænt

Jeg har nu købt et Pioneer 4270XA på fælleskøbet og der er ingen problemer whatsoever med refresh rate, det står klippe stabilt. Dog med synligt ringere sort niveau, men med super billed. Hvis jeg havde kunnet leve med Pana'ens flimren havde jeg nok beholdt det p.g.a. den suveræne pris ved køb i Tyskland f.eks.

Mvh,

Søren

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Med mindre man køber MEGET dyre produkter, får man så nogensinde gode fjernbetjeninger? Jeg synes egentlig meget godt om min. Input-valget er f.eks. lysår foran andre TV hvor man ofte kun har én knap, så man kan få lov til at sidde og zappe inputs i en evighed. Jeg har endnu ikke giddet programmere min Harmony til det nye TV, fordi jeg synes det går ret godt med TV'ets egen fjernbetjening.

DarkHelmet: Jeg forklarede jo hvordan jeg så det over PM. Efter at have sluttet CRT monstret til nede hos de gamle mener jeg helt sikkert at billedet er BEDRE, ikke blot større og 'lige godt'. Billedet er skarpere og generelt bare pænere. Det bliver nemt for 'fuzzy' på CRT. Så længe man holder sig til de gode plasma TV, så mener jeg altså at CRT er 'overgået'.

Redigeret af Naiera - 24-November-2006 kl. 12:36
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af rodding rodding skrev:

Hvis man opscalerer et videosignal synes jeg det stiger lidt endda.

Hvad mener du præcis med det? Alle signaler du smider ind i TV'et skaleres, om det så er op eller ned.

Oprindeligt skrevet af ebola ebola skrev:

Det er dog ikke alle der bemærker det. Jeg havde flere kollegaer hjemme for at se på det og de fleste bemærkede intet men nogle så det ligesom mig.

Det er nok meget afhængig af om man generelt er følsom over for lav refresh rate, hvilket vi er nogle der er

Jeg har det selv ofte lidt 'svært' med halogen-lamper der blinker. Andre ser det overhovedet ikke, mens jeg sidder og er ved at få hovedpine. Men sjovt nok har jeg intet problem med mit PV60. 'Flimmer' er også lidt svært at forholde sig til, da folk nok har forskellige definitioner af hvad det er. Hvad er det præcis der flimrer når der er hvid på skærmen?

Der er noget der hedder 'dithering'-støj, som man kan se på alle plasma-TV hvis man går tæt på. Det kan man ikke undgå med teknologien som det er nu, men samtidig kan man altså heller ikke se det ved normal 'kigge-afstand'.

Redigeret af Naiera - 24-November-2006 kl. 12:41
Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 13:59

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Med mindre man køber MEGET dyre produkter, får man så nogensinde gode fjernbetjeninger? Jeg synes egentlig meget godt om min. Input-valget er f.eks. lysår foran andre TV hvor man ofte kun har én knap, så man kan få lov til at sidde og zappe inputs i en evighed. Jeg har endnu ikke giddet programmere min Harmony til det nye TV, fordi jeg synes det går ret godt med TV'ets egen fjernbetjening.

Jeg hade et Grundig 36" CRT der koster 40.000.- herhjemme(jeg gav 25.000.- i Tyskland) godt billed(ikke så godt som PV60), super remote og god betjening, med Panasonic remoten skal jeg peje på tv'et det har jeg aldrig været van til.

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu