|
Akustikplader med tryk |
Besvar |
Forfatter | |
Jimmbo
Guld medlem Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 18:35 |
Hej.
Er der nogen af jer, der har erfaring med at få trykt billeder på akustikplader? Jeg tænker man skal trykke på bomuld eller sådan noget for at lyden kan passerer igennem. De steder jeg har fundet lydabsorberende plader med tryk, er det hele pladen de leverer. Problemet er bare at jeg har pladerne, men bare søger trykket. Er der nogen der har nogle erfaringer på det område, så jeg kan få pladerne op i stuen og have en tilfreds kone samtidig.
|
|
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har fået lavet et print hos Lasertryk.dk på 1,2m*1,2m. Det ser mildest talt pisse godt ud, og panelet virker fuldstændig som det skal.
|
|
Jimmbo
Guld medlem Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ser fint ud. Hvilke materiale valgte du?
|
|
armani-thomas
Funktioner
Tak(0)
|
Stoffet hedder Decotex 205. Paneler er 2 x GIK monster bass traps.
God idé og finde et billede i høj opløsning. Mit er i 5xxx * 4xxx størrelse. Som de så har skaleret lidt. |
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ser fedt ud! Hvad må man bløde for sådan et tryk?
M.v.h. |
|
armani-thomas
Funktioner
Tak(0)
|
Det koster efter hvor meget stof man bestiller og ikke hvor meget der er printet. Jeg fik omkring 170*170, så der er printet på siden af panelet, og stof til og gøre fast på bagsiden. Og det løb op i omkring 800bobs inklusiv fragt.
|
|
Ning
Guld medlem Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lasertryk laver også akustikpaneler i forskellige mål hvor man kan få trykt eget motiv direkte på panelet...... de er ca 3 cm tykke så der er en hvid kant hele vejen rundt (på siden)
Overfladen er lidt nupret så det giver en fed effekt af motivet syntes jeg. Men hvordan de virker rent akustisk ved jeg ikke..
|
|
Ning
|
|
armani-thomas
Funktioner
Tak(0)
|
De virker fint, bare ikke så langt ned. De har formentlig fuldt absorbation fra omkring 600-700hz og op efter. Dem af mine som er 16cm tykke har effekt ned under 100hz. Kan dog ikke huske de præcise værdier. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |