|
"Sne" på projektor |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 804 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-November-2017 kl. 20:13 |
Hvad er “sne” på projektor?
Jeg døjer med noget der ligner pixelering i et hvid område lidt til højre for midten af lærred - ligner sne/støj... Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe? Benq w2000 projektor |
|
Jordsvin
Bruger Oprettet: 23-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det her lyder nok lidt spøjst, men flytter området sig hvis du selv flytter dig i forhold til lærredet? For så kan det nemlig være hotspot forårsaget af lærredets struktur.
|
|
cakke
Bruger Oprettet: 25-November-2016 Sted: 6230 Rødekro Status: Offline Point: 56 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du prøvet med et andet kabel
|
|
JaAndersen
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror det er hot spottiing??
Min projektor er monteret så den næsten flugter med overkanten af lærred, som er fra hifiklubben Billedet er 204 cm bred og projektoren sidder 275cm fra lærred - så det er vel ok?? Vil det hjælpe at sænke projektoren en 20 cm længere ned? Eller skal jeg have en anden dug pga for høj gain? |
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er gain på dit lærred?
|
|
JaAndersen
Funktioner
Tak(0)
|
Det er et Optoma DS-9092
|
|
JaAndersen
Funktioner
Tak(0)
|
Så fandt jeg det - gain 1.0
|
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så tror jeg ikke det er hotspotting når gain er neutral. Min erfaring med hotspotting er også at det starter midt i lærredet og “arbejder” sig ud af
|
|
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2001 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis der er sparkles, så handler det typisk om at dit kabel taber for meget signal:
"Over long runs, it's possible that interference of some kind, or a poorly made cable (more on this later), can reduce the "quality" of the signal to the point where the TV can't make heads or tails of it. Heads or tails -- that's a digital joke. At this point, you're on the edge of the digital precipice. The most likely outcome is sparkles" Redigeret af TBC1 - 20-November-2017 kl. 15:57 |
|
JaAndersen
Funktioner
Tak(0)
|
Godt forslag
Desværre så er det mere som om der er meget genskin enkelte steder på lærredet Cirkamidt i - det er værst fra den ene stol |
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1672 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du må finde ud af om det er projektoren eller lærredet der er noget galt med. Du kan holde et alm stykke printerpapir op foran lærredet og se om der forsvinder dér eller om det er projektoren der viser "sne".
|
|
Jordsvin
Bruger Oprettet: 23-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder helt bestemt som om det er lærredets tekstur der forårsager det. Du kan se præcis samme fænomen i de biografer der har installeret højreflekterende lærreder til 3D visninger (f.eks. Imperial, tragisk nok). Prøv Mefistos test. edit: Jeg havde et Lissau California lærred der havde præcis samme problem for nogle år siden. Jeg kunne absolut ikke leve med det. På papiret skulle det have gain på 1.0, men det lignede nu mere noget højreflekterende glans.
Redigeret af Jordsvin - 22-November-2017 kl. 15:29 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |