|
Lang HDMI kabel |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
kec2 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Januar-2018 kl. 20:04 |
|
Jeg skal have mig et nyt HDMI kabel på 15m. Jeg er i tvivl om jeg skal vælge et "billingt" aktivt kabel eller et "dyere" godt skærmet kabel.
Hvad har I have råd og erfaringer desangående? På forhånd tak.
|
||
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1697 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Prøv med et billigt først. Jeg har et 10m fra Nyborg. Det virket fint.
|
||
![]() |
||
soren_b ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
|
Hej
Jeg købte et 4k HDMI 2.0 kabel på 10 meter. Det kostede små XXX,- netto Det drillede mht. Hdr. så jeg fandt ud af at tabet var for stort til at båndbredden på kablet kunne trække HDR. Jeg er nu endt med et 10 meter HDMI fiber kabel. Det spiller perfekt. Mit råd er hvis du skal op i 10+ meter så køb fiber. Server intet tab og det virker perfekt \Søren
Redigeret af soren_b - 01-Februar-2018 kl. 13:03 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10530 |
|
Jeg har dette kabel. Virker fortinligt. https://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/aktivt-high-speed-hdmi-kabel-hvid-1-m.html
Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
soren_b ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
|
Det er jeg også overbevist om er perfekt til hdmi 1.4 som kablet understøtter. Men skal man havde hdr via 4k. Så skal man op i hdmi 2.0 og der er der langt strængere krav til båndbredde. Jeg brugte også et forholdsvis alm. Hdmi kabel tidligere. Men det er ikke nok længere desværre |
||
![]() |
||
kec2 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
|
Har du et link til dit fiber HDMI kabel?
|
||
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
||
![]() |
||
|
Jeg er i computer branchen så linket jeg har er til distributøren. Det er dette hdmi |
||
![]() |
||
|
Jeg kan desværre ikke se prisen. Hvad er den?
|
||
|
||
![]() |
||
|
Hos os er kost prisen ca. XXX,- ekskl. Moms.
Hvad det sælges til ud imod kunder ved jeg ikke desværre. Men overordnet råd. Skal du bruge hdr så er der kun en vej.. Hdmi via fiber Redigeret af soren_b - 01-Februar-2018 kl. 13:03 |
||
![]() |
||
|
HDR og 4K er ikke vigtigt lige nu, men jeg gider heller ikke købe kabler igen og igen.
Jeg kan se at av-connection tager 1700,- for 15 meter.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Ok... Men hvis der eks. Går 2 eller 3 år inden dit behov er til hdr. Så hedder standarden måske hdmi 2.6 eller noget andet. Også vil du alligevel skulle skifte kabel til den tid.
Så køb det dit behov er.. Det ændre sig alligevel |
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
HDMI 2.1 er ved at blive formaliseret nu, så inden længe begynder man at kunne specificere hvad kablerne skal kunne. Så til den tid vil du alligevel stå med et HDMI 2.0 kabel, som ikke understøtter de ting de nye TV har brug for.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |