recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lang HDMI kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lang HDMI kabel

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lang HDMI kabel
    Sendt: 31-Januar-2018 kl. 20:04
Jeg skal have mig et nyt HDMI kabel på 15m. Jeg er i tvivl om jeg skal vælge et "billingt" aktivt kabel eller et "dyere" godt skærmet kabel.

Hvad har I have råd og erfaringer desangående?

På forhånd tak.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 20:11
Prøv med et billigt først. Jeg har et 10m fra Nyborg. Det virket fint.
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2006
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 20:23
Hej 

Jeg købte et 4k HDMI 2.0 kabel på 10 meter. Det kostede små XXX,- netto
Det drillede mht. Hdr. så jeg fandt ud af at tabet var for stort til at båndbredden på kablet kunne trække HDR.
Jeg er nu endt med et 10 meter HDMI fiber kabel. Det spiller perfekt. 

Mit råd er hvis du skal op i 10+ meter så køb fiber. Server intet tab og det virker perfekt

\Søren

Redigeret af soren_b - 01-Februar-2018 kl. 13:03
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 21:14
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har dette kabel. Virker fortinligt. https://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/aktivt-high-speed-hdmi-kabel-hvid-1-m.html

Flemming

Det er jeg også overbevist om er perfekt til hdmi 1.4 som kablet understøtter. Men skal man havde hdr via 4k. Så skal man op i hdmi 2.0 og der er der langt strængere krav til båndbredde.

Jeg brugte også et forholdsvis alm. Hdmi kabel tidligere. Men det er ikke nok længere desværre
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 21:35
Har du et link til dit fiber HDMI kabel?
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

Jeg er i computer branchen så linket jeg har er til distributøren. Det er dette
hdmi
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af soren_b soren_b skrev:

Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

Jeg er i computer branchen så linket jeg har er til distributøren. Det er dette
hdmi

Jeg kan desværre ikke se prisen. Hvad er den?
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 21:45
Hos os er kost prisen ca. XXX,- ekskl. Moms.
Hvad det sælges til ud imod kunder ved jeg ikke desværre.

Men overordnet råd. Skal du bruge hdr så er der kun en vej.. Hdmi via fiber

Redigeret af soren_b - 01-Februar-2018 kl. 13:03
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 21:50
HDR og 4K er ikke vigtigt lige nu, men jeg gider heller ikke købe kabler igen og igen.
Jeg kan se at av-connection tager 1700,- for 15 meter.
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 21:53
Ok... Men hvis der eks. Går 2 eller 3 år inden dit behov er til hdr. Så hedder standarden måske hdmi 2.6 eller noget andet. Også vil du alligevel skulle skifte kabel til den tid.

Så køb det dit behov er.. Det ændre sig alligevel
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 08:27
HDMI 2.1 er ved at blive formaliseret nu, så inden længe begynder man at kunne specificere hvad kablerne skal kunne. Så til den tid vil du alligevel stå med et HDMI 2.0 kabel, som ikke understøtter de ting de nye TV har brug for.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu