|
Dilemma - bærbar defekt? |
Besvar |
Forfatter | |
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Februar-2018 kl. 09:12 |
Jeg står i et dilemma med min bærbare, som jeg købte til black friday.
Det sker at der nogle gange er flimmer på skærmen. det er meget kortvarigt, og kun i korte glimt nogle gange glimter den flere gange i træk. Det ikke sådan at hele skærmen blinker, men nærmere som nogle horisonbtale linier rykker sig for derefter hurtigt at "finde tilbage på plads" igen. Det generer ikke i dagligt brug og det forsvinder hvis jeg rører en tast eller touchpad. Mit dilemma består i om jeg skal sende den tilbage som defekt. I følge butikken, kan det være et stik til skærmkort der sidde lidt løst. Jeg har dog ikke lyst til at undvære min bærbare i 3-4 uger for en fejl som muligvis ikke bliver rettet fordi den er periodisk. Desuden kommer jeg til at stå med en computer hvor det hele skal reetableres, hvilket jeg også gerne vil undgå. Det er en meget kompakt bærbar og jeg kan ikke se det positive i at den skal åbnes og adskilles, men frygter det går ud over computerens levetid. Desuden ved jeg det kan være besværligt med periodiske fejl, når varen er mere end 6 måneder gammel. Computeren er en Asus flip ux360ua, og købt i power. |
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du gir sådan set selv svaret på dit dilemma. Du vil ikke undvære den i 3-4 uger for at få afhjulpet fejlen. Du vil ikke ha at de roder i din nye computer, hvilket jo er nødvendigt for at få rettet fejlen. Så lad være med at sende den ind hvis du kan leve med fejlen.
Jeg ville selv sørge for at lave en kopi af harddisk på ext harddisk. Slette computeren, og få den sendt ind. Det er formentlig bare en løs forbindelse til skærmkortet. |
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er vel ingen der vil undvære deres computer hvis de kan slippe for det.
Mit dilemma ligger i at jeg ikke ved om fejlen bliver udbedret, da det er en fejl der kun opstår meget kortvarigt og kun engang imellem. Jeg kan nemt risikere at fejlen ikke bliver rettet. Jeg kan nemt leve med fejlen, som ikke optræder særligt ofte og min bekymring ligger i om fejlen udvikler sig betyder en øget risiko for defekt senere, når garantien ikke længere er gældende. |
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jamen så afsted med den!
|
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
giver lige skærmdriveropdateringen en chance.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hmmm havde en computer der gjorde det samme, når man brugte den et sted, hvor den ikke kunne slippe af med varmen.
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Funktioner
Tak(0)
|
Uanset hvad - sendes ind, eller ej, så skal du lave en backup af dine billeder, videoer, dokumenter og andet, du måtte have på den, fordi hvis nu den bryder sammen, hvad så?
Ville det ikke være surt, at skulle til at rode med Recuva og Puran File Recovery?
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
kan anbefale veeam endpoint backup (gratis) - så kan du lave backup direkte til NAS hvis du vil, og du kan lave en recovery nøgle som kan hente data direkte fra nas også så du kan gendanne maskinen fuldkommen som før et eventuelt nedbrud.
|
|
frsch
Bruger Oprettet: 28-August-2012 Sted: Herning Status: Offline Point: 60 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har mulighed for det, så prøv at optag en video når fejen opstår.
Noter dig hvordan du har brugt den, hvor længe den har været tændt, har du siddet med den på skødet eller ved et bord og alle sådan nogle ting. Så har de Meget bedre chance for at udbedre og evt. fremprovokere fejlen. |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
som allerede skrevet prøv lige med ny driver til skærmen, men ellers hvis du har en 2½" disk så prøv og lig en windows på og se om problemet fortsættet, det kan være sw problem
formoder det er intel chipset du har så kan du hente et program fra intel der opdaterer det hele for dig |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4051 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med min erfaring. Som it-supporter. Så lyder det til at som butikken siger, kablet til skærmen fra skærmkortet. Ja det er træls at undvære den. Men hvis det genere dig, så må du afsted med den
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
alt efter hvor maskinen er købt så plejer reperations tiderne og være rimelige, så der er kun og få det overstået og glæde sig over maskinen er ok igen.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |