|
Ny stereo forstærker og højtaler |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | ||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Marts-2018 kl. 01:05 |
|
.
Redigeret af DenOrdBlinde - 17-Oktober-2018 kl. 10:20 |
||
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I forhold til prisen på forstærkeren forekommer det mig, at du så underbyder med et sæt DALI Lektor 8. Skal det være DALI, ville jeg hellere pege på Mentor-serien, hvor jeg selv har et sæt DALI Mentor 6, men i din prisramme kan der blive til et sæt DALI Mentor 8 og stadig være godt 5.000 kr. op til din prisramme.
Jeg havde lejlighed til at høre Mentor 8 i Hi-Fi Klubben i Aarhus engang, og det gjorde jeg gerne igen. Her er et sæt DALI Mentor 8. For en god ordens skyld har jeg ikke noget med annoncen på DBA at gøre. Mvh. Jørgensen
|
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Højttalerne er langt det vigtigste for lyden, så du bør omlægge budgettet lidt til 30000 for højttaler og 10000 til forstærker.
Højttalere kan du nemt købe brugt, da den tekniske udvikling ikke har bevæget sig meget de seneste år og brugtudvalget er enormt. Gulvhøjttalere er gået af mode, så de sælges billigt. Hvis jeg havde dit budget ville jeg kigge efter et sæt dynaudio contour 5.4, men der er som sagt rigtigt mange gode muligheder. du kan eventuelt spille din forstærker op og gå efter separat forforstærker og effekt. Rotel rc1570 og rc1590 har hvad du søger af indgange og effekter kan købes brugt i mange prisklasser. Det er vigtigt du ike stirrer dig blind på hvor mange watt en forstærker har. Det nytter ikke den lan spille højt hvis det lyder tænderskærende hvergang knappen passerer kl. 9 Redigeret af slumbert - 03-Marts-2018 kl. 11:09 |
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hegel.
|
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vi er enige langt hen ad vejen, men det kan også være “farligt”, at stille det så firkantet op. Men enig i, at flere penge til højttaler, som regel giver bedre lyd ( når de andre forudsætninger er til stede, listet op i teksten ). Et horribelt indrettet lytterum, vil jo ødelægge lyden, fra selv det bedste udstyr, så her kan vindes meget for måske ingen penge. En preamp vil på samme måde kunne ændre lyden, både til det gode og dårlige, helt på linje med resten af udstyret. Den gode lyd starter ved kilden, cd, pladespiller / pick-up osv, og skal helst bevares i preamp ( uanset om den er separat eller i integreret forstærker ). Effektforstærker skal kunne styre højttalerne, som dens vigtigste opgave. For her må det ikke gå galt, for så vil selv bedste højttaler til budgettet, have været spild af penge. Men blot styrte ud, og købe en forstærker samt højttaler, det kan give et dårligt resultat lydmæssigt. Der skal lyttes til forskellige setups, hvor det man finder bedst, kan tages hjem på prøve ( for det skal jo helst også lyde godt hjemme, sammen med resten af udstyret ). Redigeret af JeTex - 03-Marts-2018 kl. 16:11 |
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du hørt den spille? I min verden er der intet fedt ved lyden, og slet ikke til den pris. |
||
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tag et kig på Arendal som disse:
https://www.arendalsound.eu/products/1723-tower Der får du suveræn lyd til prisen. De spiller kort sagt op med det meste, og banker en højttaler som Mentor 8 på alle parametre, og ja jeg har hørt begge af flere omgange. De kan samtidigt tåle noget gas og levere en god og præcis bas. Mange justerings muligheder i øvrigt mht plugs i porte. De kan evt findes lidt billigere i deres outlet på hjemmesiden. Redigeret af armani-thomas - 03-Marts-2018 kl. 16:58 |
||
JeTex
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan vi så ikke blive enige om. |
||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan alle højttalere, så længe man har en forstærker med overskud og kontrol. |
||
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis jeg selv skulle investere i stereo højttalere med et budget på ca. 20-30.000 kr. så ville jeg klart gå efter elektrostat. Måske ikke det oplagte valg til hårdtslående rock, men til alt andet er det meget svært at finde noget bedre. eventuelt parret med en sub til de laveste oktaver.
Martin Logans CLS står stadig som den største stereo oplevelse jeg nogensinde har haft, men desværre meget sjældne idag og alderen sætter sine præg på elektrostater. Men her et par bud: Forstærkerbud vil jeg overlade til andre, men der skal som regel en god overarm til at drive elektrostater.
Redigeret af bphhm - 03-Marts-2018 kl. 19:22 |
||
AVnerd
Bruger Oprettet: 12-Marts-2009 Sted: Frederiksberg Status: Offline Point: 78 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sidste sommer hørte jeg et par Triton 2 højttalere. Jeg hørte opera og klassisk på dem (for det var en anden der prøvelyttede), men de lød rigtig godt og absolut som nogle der også kan præstere på det dynamiske., Pga den integrerede aktive subwoofer, behøvede den primære forstærker ikke have helt så meget overskud som ellers. De står pt. Til 30K, så du burde kunne holde dig nogenlunde til budgettet. Og nok en af de eneste muligheder hvor du får >1000 W på bassen. Hvis man er til sådan noget
https://high-performance.dk/goldenear-triton-two.html Redigeret af AVnerd - 03-Marts-2018 kl. 21:35 |
||
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Disse bliver ved med og lyde godt og overskudsagtige, og uden komprimering i bassen. Jeg kan komme i tanke om mange højttalere der ikke klarer høje lydstyrker i nærheden af ligeså godt. |
||
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |