|
Hjælp til valg af ny AVR |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |
PSY
Junior bruger Oprettet: 13-Juli-2014 Status: Offline Point: 24 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-April-2018 kl. 10:05 |
Hej med jer,
Jeg har i dag en Pioneer VSX 924, som driver følgende: Front: Dali Zensor 7 Sub : E-12F Back: Dali Zensor 1 Center: Dali Zensor Vokal Grunden til skiftet er udelukkende grundet min nuværrende ikke understøtter HDR, så kører nærmest alt igennem mit TV p.t. Jeg har kigget lidt på Yamaha RX-A1070 www.av-connection.dk/?PGr=10496 Bør jeg kigge på Pioneer i stedet ? eller noget helt 3. ? Redigeret af PSY - 04-April-2018 kl. 10:18 |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Linkdervice for meget https Redigeret af Kampus - 04-April-2018 kl. 10:12 |
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Ville ikke købe Pioneer der idag er ejet af Onkyo. Men prøv at kigge på denne her også
https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr7012-p-2933.html |
|
PSY
Funktioner
Tak(0)
|
Tak :) Jeg havde en Marantz NR1605 før min Pioneer, synes lyden i Pioneeren er meget bedre.. men det skyldes nok den er kraftigere .. høre kun en masse godt om Yamaha AVR, men har aldrig selv haft en.
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har det lige omvendt. Gik fra Pioneer LX83 med 7x 190 watt til Marantz SR7011 med 9x 125 watt. Og de watt opgivelser kan man ikke bruge til en skid. Marantzen har bedre styr på mine B&W gulvhøjttalere og flere muskler til dynamisk filmlyd.
Og så er Audyssey MultEQ XT32 bedre kalibreringsværktøj end YPAO Redigeret af Kampus - 04-April-2018 kl. 10:27 |
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har budgettet til det så vil jeg anbefale at købe en anthem mrx 520. Som Kampus er inde på så betyder rumkorrektion en del og anthem har bare et Auto EQ som fejer de andre af banen. Og så er det nemt at bruge.
Når det er sagt så er jeg også glad for yamaha men jeg synes at deres auto EQ er noget skrammel. Derfor måler jeg selv med en USB mikrofon og bruger den indbyggede parametriske EQ. Så kan jeg få et hæderligt resultat men jeg vil stadig påstå at anthem kan gøre det bedre. Jeg havde lidt hick-ups med min gamle anthem mrx 700 men det var også første generation. Min kammerat med mrx 510 er glad for hans og jeg kan kun forestille mig at 520 er endnu bedre. De yamaha receivere jeg har haft slår stort set aldrig en forkert prut En receiver med Audyssey XT 32 EQ vil være mit valg nr 2
Redigeret af Berdel - 04-April-2018 kl. 10:42 |
|
PSY
Funktioner
Tak(0)
|
Har et budget på omkring 10K.. jeg bruger primært kun mit anlæg til film og PS4.. samt lidt musik i perioder.
Kan man bruge mikrofon fra en Pioneer på en yamaha ? :) |
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Marantz SR7012 er inden for dit budget.
Nej, og der følger altid mic med en ny AVR |
|
PSY
Funktioner
Tak(0)
|
Yes, men siden i mener mikrofonen er dårlig, og derfor selv har investeret i en ved siden af ?
Marantz virker som et godt tilbud, er der nogen som har den, som evt. kan komme med deres mening ? |
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke forstået! Den medfølgende mic er kalibreret til kalibrerings softwaren på AVR. Skal det være bedre, skal der investeres i noget mere prof udstyr som dette: https://www.minidsp.com/products/acoustic-measurement/umik-1 Men til Marantz er der en app, hvor du kan gå ind og tilrette kalibreringen bagefter. Redigeret af Kampus - 04-April-2018 kl. 11:28 |
|
PSY
Funktioner
Tak(0)
|
Ja klart :) tror jeg hælder mest til Marantz, skal lige have læst nogen reviews
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan også tage sidste års model 6011 med i overvejelserne og spare 3300kr ift 7012. Hvis dine højttalere er letdrevne, er den tilstrækkelig. Og den har alle nye standarder i billed og lyd. Eneste forskel er xx12 har eARC for flerkanals returlyd i hdmi kablet til TV
https://hifi-freaks.dk/webshop/produkter-surround-receiver-marantz-sr6011-p-2140.html Redigeret af Kampus - 04-April-2018 kl. 11:42 |
|
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |