|
Forskel på TV2's signaler ved VM |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
tabbycph
Bruger Oprettet: 07-Februar-2014 Sted: Kbh S Status: Offline Point: 89 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-Juni-2018 kl. 22:58 |
|
Hej Alle, jeg har undret mig lidt over TV2's Ultra og alm signal, de to signaler er islet ikke ens, men det skulle man da tror, selvom det ene er 4k og hdr, eller er jeg forkert på den, se de vedhæftede billeder, hvor har optaget begge kanaler samtidig.
Jeg sidder på Waoo DVB-C i kbhs. Alm TV2 HD: TV2 Ultra HD: TV2 Ultra med Kodi 18 Beta, hvor farverne er meget bedre. Redigeret af tabbycph - 19-Juni-2018 kl. 13:11 |
||
pdj1974
Guld medlem Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Argh! Jo! Det har også undret mig, og kan ikke finde ud af hvad jeg synes om det
Basis for en afstemning? * Fint at 4K udnyttes til at vise mere af banen og tilskuerne * 4K bør vise det samme udsnit HD kanalen gør * HD kanalen bør også vise mere af banen og tilskuerne, altså ligesom 4K kanalen
|
||
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
||
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvorfor er der så markant farveforskel på de to billeder? Det ligner det ene er kalibreret og det andet er ikke. Jeg havde forventet UHD HDR var den med mest knald på farverne?
|
||
JBtv
Bruger Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så vidt jeg kan se, så er HD signalets billede klippet ud af UltraHD signalet. Dvs HD's 1920x1080 pixel er klippet ud af UltraHD's 3840x2160 pixels
En anelse overraskende. Man kan sige det betyder at man skal have et fysisk større TV for at få samme billede som ved HD signalet. Omvendt kan man jo så selv vælge hvilken kan man vil se på...
|
||
JBtv
Bruger Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Rettelse: "...hvilken kanal man vil se på...
|
||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så 4K fodbold betyder blot at man kommer længere væk fra det der foregår på banen..
Det er da en falliterklæring..
|
||
SandSand
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hold nu kæft det er dumt...
|
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det ser ud som om det er optaget med to forskellige kameraer.
Vinklen er forskellig på de to billeder, hvis det er samme tidspunkt.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
tabbycph
Funktioner
Tak(0)
|
|
Billederne er fra præcis samme tidspunkt, måske med nogle ms forskel.
|
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, så bruger de to forskellige kameraer. 4K kameraet sidder til højre for HD kameraet. Man kan se det på højre målstolpe/visa reklamen, og de to spillere ved bolden i forhold til spillerne i baggrunden.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
tabbycph
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har ikke nogen tv boks, bruger en htpc med 4 tunere i og kodi 17.6, 17.6 kan ikke vise 2020 og hdr, men det går meget bedre med 18 beta, har opdateret med billed fra kodi, det andet var fra 17.6.
|
||
Thomas.T
Bruger Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 195 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er 37 kameraer på hver kamp. Heraf er kun 8 stk 4K. Så produceren der laver 4K-produktionen har ikke så mange vinkler at vælge imellem. Hvordan ser slows ud? Formoder det er en skøn blanding af HD og 4K.
|
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |