|
S:Denon PMA 1560 |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
bhaldborg
Super bruger Oprettet: 30-Juni-2012 Sted: Thisted Status: Offline Point: 373 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-August-2018 kl. 14:22 |
Seriøse bud overvejes, skambud og useriøse bytteforslag frabedes tak byder runde start på 500 er blivet updater med Upgrade Kit Audio Capacitors Specifications Power output: 150 watts per channel into 8? (stereo) Frequency response: 20Hz to 20kHz Total harmonic distortion: 0.004% Input sensitivity: 0.2mV (MC), 2.5mV (MM), 150mV (line) Signal to noise ratio: 77dB (MC), 95dB (MM), 110dB (line) Output: 150mV (line), 1V (Pre out) Dimensions: 434 x 185 x 438mm Weight: 17.5k Der er kommet nye 4 ladelytte i spiller som en hel ny Redigeret af bhaldborg - 10-August-2018 kl. 21:50 |
|
Venlig Hilsen
Brian Haldborg mit Setup Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature |
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(1)
|
En lige lovlig positiv beskrivelse, både på den ene og den anden måde.
|
|
bhaldborg
Funktioner
Tak(0)
|
hvad er der galt
|
|
Venlig Hilsen
Brian Haldborg mit Setup Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
High end, Well det er øjnene der ser det, min PMA 920 ovre på garageloftet er den også High end?
Den er cirka lige så gammel - 1988 mod 1990 for PMA 1560. 200W, ja, afhængigt af målemetoden. Denon bruger selv 2x 150 W i specs. Det er en rigtig fin sag, som har godt med kræfter, men med snart 30 år på bagen lurer alle mulige fejl lige om hjørnet. Defekte udgangsrelæer og udtørrede kondensatorer. Klaus
|
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad Klaus allerede har nævnt. Og så skal nu nok lige tjekke op på, hvad de normalt sælges for.
|
|
bhaldborg
Funktioner
Tak(0)
|
ok
|
|
Venlig Hilsen
|
bhaldborg
Funktioner
Tak(0)
|
hvad er dit bud |
|
Venlig Hilsen
|
Ukke
Guld medlem Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har alder jo ikke meget med "High-end" at gøre. Og nej, din PMA 920 er heller ikke high-end. Det var en budget/mellemklasse forstærker i sin tid. Til gengæld var PMA 1560 én af Denons største integrerede i den periode. Til sælger: Med det sagt, så har modellen nogle skavanker, som først viser sig efter et årti, som KlausDM også er inde på. Hvis den ikke har været serviceret af en fagmand, så vil dette typisk betyde en kraftig reduktion af brugtprisen.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er jeg godt selv klar over. Da jeg købte den var den i øvre halvdel af “rugbrød med leverpostej” segmentet. Derfor er den også sjov at trække frem i debatten en gang i mellem. Jeg har eksempelvis fået sammenlignet den med en Naim forstærker der til trods for en meget højere pris og nogle usandsynligt store påståede effektopgivelser, stort set ikke har større kondensatorkapacitet (plus cirka 20%) end min gamle forstærker. Eller fået den defineret som en ordentlig “moppedrengsforstærker”, fordi den har samme effekt som en Marantz SR7011, der åbenbart kan styre selv de sværeste game B&W højtttalere - noget jeg ikke ville udsætte min gamle forstærker for. Klaus
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
@KlausDM Ikke fordi, at salgstråden skal spammes, men det kan da ikke være producenten du har dine oplysninger fra "Jeg har eksempelvis fået sammenlignet den med en Naim forstærker der til trods for en meget højere pris og nogle usandsynligt store påståede effektopgivelser, stort set ikke har større kondensatorkapacitet (plus cirka 20%) end min gamle forstærker".Der findes vel ikke en eneste Naim forstærker, der ikke har været testet fra hoved til r.., og ikke en eneste har svigtet på det lovede, snarere tværtimod. Men du må da meget gerne, via producentens oplysninger og test referencer, give konkrete eksempler på uhyrlige effektopgivelser. Hvis der tages udgangspunkt i din PMA 920, hvor effekten oplyses til 115 watt / 8 Ohm, og en NAP250DR hvor effekten angives til 80 watt/ 8 Ohm med en 400VA ringkerne ( og testet til 89 watt, 8 Ohm ) ser jeg ingen uhyrlige effektopgivelser, og det gælder for hele Naims setup.
Redigeret af JeTex - 08-August-2018 kl. 07:46 |
|
sbndk
Guld medlem Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 589 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bare kig i DBA efter en PMA 1560, hvis man har 5000 spir man ikke ved hvad man skal gøre af *fnis*
|
|
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
|
hifreak
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: Græsted Status: Offline Point: 754 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |