|
Krav til USB Stick - LG B7 |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
danji
Super bruger Oprettet: 22-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 384 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-August-2018 kl. 09:57 |
Hej læsere.
Jeg har forsøgt med en standard USB stick til mit LG 55B7v TV for at kunne optage. Den virkede ikke. I følge LGs hjemmeside, burde både USB sticks og HDD virke, men jeg kan ikke finde kravene til dem. Nogle der har kendskab til USB sticks de ved virker med LG B7? Størrelsen er ligemeget. Skal mest bruge det til at "pause" TV'et med. På forhånd tak. Edit: Det skal lige præciseres at optagelse virker, men live optagelse (timeshift) gør ikke. Redigeret af danji - 15-August-2018 kl. 09:45 |
|
Mvh dan.
|
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvad mener du med standard? Alle USB stik burde virke, dog er det ikke alle filsystemer som virker
|
|
Ukke
Guld medlem Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan har du formateret disken? Hvilket filsystem?
|
|
danji
Funktioner
Tak(0)
|
Der står på LGs hjemmeside at der er visse krav til læse og skrive hastigheder. Den jeg tog var en Kingston, men jeg skulede ikke til specs for dette da jeg prøvede den. |
|
Mvh dan.
|
|
danji
Funktioner
Tak(0)
|
Kan ikke huske om det er NTFS eller FAT32, men det er en af dem. |
|
Mvh dan.
|
|
danji
Funktioner
Tak(0)
|
Det er en 16 GB Kingston DataTravler SE9 G2 jeg har forsøgt med. Kan se at write speed kun er 15 MB/s, som sikkert er for lidt. Så spørgsmålet er hvor højt man skal op.
Nogen der ved det, eller har en stick de ved der dur? Jeg skal kun bruge den til at optage BoxerTV, men det er muligt TV'et kræver at den understøtter fuld 4K HDR data rate for at virke. Edit: Derudover skriver LG at flg ikke vil virke: "For example: those with automatic recognition programs integrated or using their own drivers." Det er ikke umiddelbart til at se hvilke USB sticks der har dette. Redigeret af danji - 07-August-2018 kl. 12:48 |
|
Mvh dan.
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
TV signalet bliver leveret med maks 15mbit og ikke MB/s - så der er rigeligt med performance. du skal nok prøve at formatere den til enten exfat eller bare gøre det direkte i TV'et. TV apparater er typisk med et eller andet linux baseret operativsystem, og som udgangspunkt er der ingen support for at skrive på en NTFS baseret partition fra sådan et system (det kommer nok på et tidspunkt, men bare ikke out of the boks endnu) -
Min gamle Denver boks lavede en ext4 formatering på en gammel harddisk før den kunne skrive på den.
|
|
danji
Funktioner
Tak(0)
|
Nu skriver LG jo selv på deres hjemmeside at det skal være NTFS eller FAT32 (og intet andet). Vil dog også tro jeg har forsøgt at formatere gennem TV'et, kan bare ikke huske om jeg kunne og det ikke virkede eller om det også mislykkedes. Men jeg skal da gerne lige prøve det efter når jeg kommer hjem.... Redigeret af danji - 07-August-2018 kl. 15:33 |
|
Mvh dan.
|
|
Thomas.T
Bruger Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 195 |
Funktioner
Tak(0)
|
Måske har LG brug for mere kapacitet end 16GB. Jeg prøvede noget tilsvarende for et par år siden. Mit Sony var dog så flink at fortælle, at der skulle bruges mindst 32GB før pause/optag virkede.
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4696 |
Funktioner
Tak(0)
|
har den usb 3? Jeg anvender altid usb 3 discs pga højere skrivehastighed som er et must til TV stream.
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Munch - det er i den grad en skrøne at der er højere hastigheder ved usb3 - desværre er det usb controlleren på den pågældende stick som er udslagsgivende for hastigheden, og lad os bare sige det sådan. - der udvikles ikke nødvendigvis nye ting selvom der kommer nyt på markedet. Producenterne kan sagtens finde på at genbruge gammelt bras, især i de billige segmenter.
Når det så er sagt, så vil jeg sige at hvis Stick'en kun er på 16GB, så er det jo ligefør man ikke engang kan have 1 film liggende. Så det vil da i høj grad være for lidt.
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10429 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det hjælper jo ikke overhovedet hvis der ikke er USB 3 tilslutning på TVet. Og til trådstarter. 15 MB/s er det samme som 120mb/s, hvilket er rigeligt til optagelse, hvis de opgivne specifikationer vel at mærke holder i praksis. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |